رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳

۱۱۰۰ هتل در ایران/ گمرک برای ورود تجهیزات هتلی ایجاد مشکل می کند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۲۴ –

رئیس جامعه هتلداران ایران از وجود ۱۱۰۰ هتل با ظرفیت ۲۰۰ هزار تخت در ایران خبر داد و گفت: گمرک برای ورود تجهیزات هتلی برای هتلهای ۵ ستاره مشکلات زیادی را برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.

جمشید حمزه زاده در گفتگو با مهر گفت: در ایران یکهزار و ۱۰۰ هتل یک تا ۵ ستاره وجود دارد. این ظرفیت اقامتی همراه با لحاظ کردن آمار مناطق آزاد است بنابراین در کشور ۲۰۰ هزار تخت وجود دارد. همچنین تعداد هتل آپارتمان های ایران حدود ۵۴۰ واحد است اما از این میان ۳۰ هتل ۵ ستاره داریم.

وی درباره هتلهای ۷ ستاره ای که از این عنوان برای تبلیغات استفاده می کردند، گفت: هتل ۷ ستاره در هیچ کجای جهان نداریم. هتلها، ۵ ستاره یا ممتاز هستند و یا معمولی. آنهایی که خدمات بالایی ارائه می کنند در رده ۵ ستاره ممتاز قرار دارند.

حمزه زاده روند ساخت هتل سماموس را فراموش شده دانست و تصریح کرد: هتل سعادت آباد نیز که در رده هتلهای ۵ ستاره ممتاز است در مرحله تجهیز قرار دارد.

رئیس جامعه هتل داران ایران بیان کرد: اکنون در بخش سرمایه گذاری در ظرفیت اقامتی کشور متقاضیان زیادی وجود دارند ولی سرمایه گذاران در این بخش با مشکلات مختلفی از جمله تسهیلات بانکی روبرو می شوند. آنها برای دریافت وام و تسهیلات بیشتر مجبورند به بانک های خصوصی مراجعه کنند که سود وامهای آنها بسیار بالاست به همین علت بسیاری از طرحهای اقامتی نیمه تمام هستند.

وی به اقدامات سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: این سازمان با صندوق توسعه ملی توافقاتی کرده است. در عمل باید ببینیم نتیجه این توافقات چه می شود.

حمزه زاده اجرایی شدن تخصیص یارانه به بخشهای خدماتی گردشگری و یا بسته های حمایتی را فراموش شده دانست و گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در این حوزه مشکلات گمرکی است.

وی توضیح داد: سرمایه گذاران هتلهای ۵ ستاره برای ورود تجهیزات هتلی به ایران مانند لاندری و یا موکت های خاص هتل با مشکل عوارض صد در صدی و یا مشکلات دیگر در بخش گمرک مواجه می شوند. گمرک نیز در این زمینه هیچ گونه همکاری انجام نمی دهد، این موضوع را بارها با مسئولان سازمان میراث فرهنگی در میان گذاشته ایم ولی نتیجه نگرفته ایم. توجیه گمرک این است که ممکن است این وسایل به نام هتل به کشور وارد شود در بازارها به فروش برسد.

رئیس جامعه هتلداران ایران اجرایی شدن طرح بهره برداری از ۲۰ هتل در کشور که به تازگی از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی مطرح شده را قابل اجرا دانست و گفت: هم اکنون چندین هتل و هتل آپارتمان در شهر مشهد در حال ساخت است. چندین هتل نیز در تهران در مرحله تجهیز قرار دارد بنابراین ساخت و یا بهره برداری ۲۰ هتل تا پایان سال قابل اجراست.

IMG14425779 1100 هتل در ایران/ گمرک برای ورود تجهیزات هتلی ایجاد مشکل می کند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *