جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

یکی از تپه‌های پیش از تاریخ شهرکرد به‌طور کامل تخریب و تسطیح شد!

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ دی ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۱۴-خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ اداره راه و شهرسازی درحالی ۵ سال پیش اقدام به تخریب محوطه باستانی تپه‌ دوراهی امیرآبادکرد که اداره میراث‌فرهنگی استان با جلوگیری از این اقدام مانع فعالیت این ارگان برای تعریض جاده شد. با این وجود صبح امروز یکی از باستان‌‌شناسان طی تماس تلفنی با خبرگزاری میراث‌فرهنگی خبر از تخریب این محوطه پیش از تاریخ را داد.

«علی‌اصغر نوروزی»، باستان‌شناس شهرکرد با اعلام این خبر، به CHN گفت:« اداره راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری غیر مسئولانه و با وجود اطلاع از باستانی بودن محوطه تپه‌ دوراهی امیرآباد و بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی استان یکی از محوطه‎های باستانی و ارزشمند چند هزارساله شهرستان کیار که در حاشیه جاده خراجی به جونقان واقع شده است را تخریب کرد.»

این باستان‌شناس تاکید کرد: «اداره راه و شهرسازی هیچگونه برنامه مصوب تعریض جاده ارائه نکرده و بدون توجه به هشدارهای متعدد یگان حفاظت میراث این محوطه را به طور کامل تخریب و تسطیح کرد.»

نوروزی همچنین تاکید کرد: «اداره راه و ترابری چهارمحال و بختیاری تاکنون چندین محوطه باستانی استان را تخریب و تسطیح کرده که تخریب محوطه باستانی پل بریده در شهرستان لردگان یکی از بارزترین این اقدامات است.»

به گفته این باستان‌شناس، قصور و کوتاهی روسای پیشین میراث‌فرهنگی در دولت قبل سبب شده که بسیاری از محوطه‌ها از بین بروند. درحال‌حاضر تپه‌ها و محوطه‌های ارزشمندی در شهرستان شهرکرد وجود دارند که در محدوده طرح‌های عمرانی هستند و در معرض تخریب‌ جدی قرار گرفته‌اند.

به‌گزارش CHN، امیرآباد (شهرکرد)، روستایی از توابع بخش کیار شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری ایران است. در این منطقه محوطه‌های باستانی بسیاری وجود دارد که هم‌اکنون به‌دلیل فعالیت‌های عمرانی ارگان‌های مختلف شهری درحال از بین رفتن هستند.

255 یکی از تپه‌های پیش از تاریخ شهرکرد به‌طور کامل تخریب و تسطیح شد!

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد