جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه ملی ایران میزبان نخستین گردهمایی سینمای مستند و باستان‌شناسی

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ دی ۱۳۹۳

تاریخ خبر:۱۳۹۳/۱۰/۱۶-خستین گردهمایی سینمای مستند و باستان‌شناسی با میزبانی موزه ملی ایران در روز دوشنبه ۱۵ دی ماه افتتاح شد.

روز نخست این گردهمایی که با استقبال فراوان پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان مواجه شد شامل مراسم گشایش و دو نشست بود که از ساعت ۱۰ صبح آغاز و تا ساعت ۱۷ ادامه یافت. گشایش این گردهمایی با سخنان دکتر محمد حسن طالبیان، معاونت سازمان میراث فرهنگی، آغاز و با سخنرانی هایی از علیرضا قاسم خان، دبیر گردهمایی و سید محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی ادامه یافت. در ادامه دو نشست پخش فیلم و سخنرانی برگزار شد که در آنها شش فیلم و انیمیشن و چهار سخنرانی ارائه شد.

روز نخست گردهمایی با استقبال فراوان باستان شناسان، موزه داران و سینما گران و سایر علاقمندان مواجه شد. از باستان شناسان حاضر در این گردهمایی می‌توان از استاد محمود موسوی، استاد میر عابدین کابلی، استاد مهدی رهبر نام برد.

طبق گفته مهناز گرجی، رییس کل موزه ملی ایران، با توجه به اهمیت مستند باستان شناسی و نقش مهم آن در معرفی باستان شناسی و آثار موزه ای به عموم مردم و همچنین ایجاد انگیزه برای فیلم سازان، موزه ملی قصد دارد فیلمهای مستند مرتبط با باستان شناسی و موزه های ایران و جهان را بطور فصلی در این موزه به نمایش درآورد.

وی افزود: این جلسات نمایش می تواند همراه با نقد و بررسی فیلم های به نمایش درآمده نیز باشد. تداوم چنین برنامه هایی در ایجاد ارتباط بین فیلمسازان و باستان شناسان و موزه داران بسیار موثر خواهد بود.

گرجی در پایان گفت: موزه ملی آمادگی همکاری با فیلم سازان و بررسی پیشنهادات تولید فیلم بر اساس مجموعه های موزه ملی را دارد

260 موزه ملی ایران میزبان نخستین گردهمایی سینمای مستند و باستان‌شناسی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *