جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاذبه‌های گردشگری بابل را بشناسیم

تاریخ بروزرسانی :
۵ فروردین ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۰۵-فرماندار شهرستان بابل گفت: این شهرستان با داشتن چشمه‌های معدنی آب گرم ازرو، آبشارهای شیخ موسی، هفت ‌گانه دراز کش و کیمون و منطقه جنگلی فیروزجاه، آری، سماکوش محله و موزیرج و منطقه ییلاقی و مرتفع کوهستانی لهه، نهراسم کمرپشت، گریوده، ورزنه از مناطق جذاب و دیدنی بخش بندپی شرقی محسوب می‌شود.

«رجب ملایی رئیسی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی مازندران، اظهار کرد: بابل معروف به شهر بهار نارنج از شهرهای مرکز مازندران است که در شمال ایران قرار دارد و یکی از پرجمعیت‌ترین، کهن‌ترین و مهم‌ترین شهرهای شمالی مازندران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان بابل از جمله شهرهای مهم در زمینه تجارت، پزشکی، علمی دانشگاهی و فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، صنعتی و کشاورزی و با قابلیت و مواهب طبیعی و خدادادی است.

فرماندار شهرستان بابل افزود: این شهرستان در حد فاصل دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار دارد که از شمال به شهرستان بابلسر و از جنوب به ارتفاعات شمالی استان سمنان و شهرستان سوادکوه و از طرف شرق به شهرستان قائم‌شهر و کیاکلا و از سمت غرب به شهرستان آمل متصل است.

وی گفت: این شهرستان با داشتن ۸۰ اثر ثبتی و ۱۱۱ اثر غیر ثبتی شامل بناهای تاریخی با قدمت چند صد ساله با زیبایی خاص تاریخی و دیدنی به شهر عالمان و بزرگانی هم‌چون سعیدالعلما، شیخ کبیر، ملا محمد شهرآشوب مشهور شده است.

ملایی ادامه داد: شهرستان بابل همانند نگینی درخشان با جلوه‌ای از هنر و زیبایی و قدمت تاریخی به بار فروش و دارالمومنین شناخته شده است.

فرماندار شهرستان بابل تصریح کرد: این شهرستان دارای دو موزه در زمینه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و اسناد خطی، متون قدیمی و گالری است.

وی اظهار کرد: این شهرستان به جهت برخورداری از مناطق جلگه‌ای، جنگلی و کوهستانی از محدوده‌ی شهرستان‌هایی است که قابلیت و پتانسیل‌های خوبی در زمینه گردشگری و مواهب طبیعی دارد و با داشتن بخش‌های متعدد محیطی آرام و سالم برای گردشگری مسافران و مهمانان است.

ملایی ادامه داد: وجود جنگل‌های انبوه و سر به فلک کشیده نارنجلو، وی وج، پنبه جار، اومال، دیوا و سد خاکی شیاده با بستری تفریحی و توریستی در بخش بندپی غربی و چشمه‌های معدنی آب گرم ازرو، آبشارهای شیخ موسی، هفت گانه دراز کش و کیمون و منطقه جنگلی فیروزجاه، آری، سماکوش محله و موزیرج و منطقه ییلاقی و مرتفع کوهستانی لهه، نهراسم کمرپشت، گریوده، ورزنه از مناطق جذاب و دیدنی بخش بندپی شرقی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود آبشارهای تیرکن، پارک جنگلی بزچفت از بخش بابلکنار و آب بندان‌های وسیع و پرآب با گل‌های زیبای نیلوفر در بخش‌های گتاب، لاله آباد و مرکز شهرستان بابل نمادی از سرسبزی این شهرستان است.

8511 جاذبه‌های گردشگری بابل را بشناسیم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *