رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ بهمن ۱۳۹۳

راه‎‎اندازی شبکه حمل و نقل بافت تاریخی یزد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۱۴- مکانیابی مسیر تردد تاکسی و مینی‏‏‌بوس در بافت تاریخی شهر یزد با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد، معاون شهردار، روسای سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی و شهردار منطقه ۲ یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، محمدمهدی شرافت، مدیر کل میراث فرهنگی استان در این نشست خاطرنشان کرد: قصد داریم یک شبکه ویژه حمل و نقل داخل بافت تاریخی راه‌‏‏اندازی شود و برای شروع به صورت آزمایشی یک مینی‏‏‌بوس یا ون در مکان‎‎هایی از جمله کوچه شیخداد و کوچه امیری مستقر می‌شود. همچنین در نظر داریم که رانندگان تاکسی که علاقمند به یادگیری یا مسلط به زبان انگلیسی هستند، به عنوان تاکسی گردشگری معرفی شوند و هتل‏‏ها ملزم به همکاری با رانندگان این تاکسی‏‏ها شوند.

وی تغییر را اجتناب ‏‏ناپذیر دانست و گفت: هنر انسان‏‏های عاقل، آینده‌‏‏نگری است بنابراین با توجه به این که ۷۰۰ هکتار بافت تاریخی داریم، باید تغییر در این بافت به گونه‏‏‌ای اعمال و مدیریت شود که به هویت بافت ارزشمند تاریخی لطمه‌‏‏ای وارد نشود.

شرافت افزود: خواهان حفظ اصالت و هویت بافت تاریخی و در کنار آن ارائه راهکارهایی جهت آسان شدن بازدید گردشگران از این بافت هستیم.

یکسان سازی مسیرهای گردشگری، کرایه دادن دوچرخه در بافت و فرهنگسازی جهت استفاده از دوچرخه و قرار دادن کالسکه جهت استفاده مردم و گردشگران از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

571 راه‎‎اندازی شبکه حمل و نقل بافت تاریخی یزد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *