جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ آبان ۱۳۹۹

وقتی به فکر یک سفر ساحلی و خوش آب و هوا می افتیم، اولین کشوری که نظرمان را جلب می کند ترکیه است. این کشور همسایه با جذب سالیانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر خارجی، یکی از قطب های گردشگری منطقه می باشد. دلیل آن هم وجود طبیعت و آب و هوای بکر، مراکز خرید، غذاهای لذیذ و عامه پسند، هتل های لوکس و همچنین امکانات کامل گردشگری است. بخش اعظم گردشگران ورودی ترکیه را بعد از روسیه، آلمان و بریتانیا، توریست های ایرانی تشکیل می دهند که دلیل عمده ی آن، عدم نیاز به اخذ ویزا برای سفر به ترکیه می باشد. در میان تورهای بسیار متنوع ترکیه که در حال برگزاری توسط آژانس های هواپیمایی است، تور کوش آداسی و آنتالیا از بیشترین محبوبیت برخوردار هستند. هر دو این مقاصد گردشگری، شهرهایی با سواحل زیبا و آب و هوای مطبوع هستند که دارای امکانات تفریحی و هتل های بسیار عالی می باشند. از این رو، همواره یک دوراهی سخت در انتخاب مقصد سفر بین این دو شهر برای علاقمندان وجود دارد. آژانس گردشگری azarbal.ir، برگزار کننده تورهای داخلی و خارجی در این مقاله به مقایسه کامل وضعیت گردشگری کوش آداسی و آنتالیا می پردازد.

کوش آداسی یا آنتالیا کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟
جاذبه های گردشگری آنتالیا

آنتالیا بزرگترین ساحل بین المللی ترکیه و یکی از برترین مقاصد گردشگری این کشور می باشد که همه ساله پذیرای میلیونها گردشگر از سراسر دنیا علی الخصوص کشورهای اروپایی است. این شهر به تفریحات آبی، هتل هایی لوکس با امکانات U ALL و همچنین مراکز خرید شهرت دارد. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، بهتر است ابتدا با معروف ترین جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید.

شهرهای تاریخی آنتالیا

اگر به بازدید و ماجراجویی در اماکن تاریخی علاقه دارید، سفر به آنتالیا را از دست ندهید. آنتالیا با شهرهای تاریخی فراوانی که دارد، به مانند کتابی تاریخی می ماند که هر برگ آن داستان خود را دارد. بازدید از این اماکن می تواند برای کودکان شما هم جالب باشد و یک سفر خانوادگی به یاد ماندنی را رقم بزند. مشهور ترین شهرهای باستانی آنتالیا عبارتند از: آسپندوس، دهکده های المپوس و چیمائرا، ترمسوس و پرگه. بیشتر این سازه های تاریخی، مربوط به قرن دوم و سوم میلادی می باشند.

جاذبه های آنتالیا کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟
بندر قدیمی

این بندر، یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می رود. بندر قدیمی آنتالیا در میان صخره های ساحلی این شهر قرار گرفته است و دارای مناظر بسیار زیبا و دیدنی از دریای مدیترانه می باشد. مکانی رویایی که می توانید در کافه های آن، به تماشای منظره غروب آفتاب بپردازید و از هوای مطبوع آن لذت ببرید.

مناره ییولی

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی آنتالیا، مناره ییولی می باشد که از دوران سلجوقیان به جای مانده است. این مناره در کنار یک مسجد تاریخی قرار گرفته است که مجموع این دو، ردپایی از گذشته را در میان این شهر مدرن بر جای گذاشته اند.

جاذبه های گردشگری تور کوش آداسی

کوش آداسی نیز همانند آنتالیا، سواحل فوق العاده ای دارد و گردشگران را از تفریحات آبی بسیاری بهره مند می کند. لیدی بیچ، یکی از پر طرفدار ترین سواحل شنی کوش آداسی است که شهرت زیادی در میان مسافران دارد. با وجود اینکه دلیل عمده ی توریست ها برای سفر به کوش آداسی، پارک آبی و سواحل آن می باشد، بازدید از جاذبه های تاریخی آن نیز خالی از لطف نیست.

جزیره کبوتر

این جزیره ی تاریخی، از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی به شمار می رود که با خود این شهر ۳۵۰ کیلومتر فاصله دارد. وجود یک قلعه باستانی متعلق به قرن سیزدهم میلادی در این جزیره، آن را به مکانی جذاب برای ماجراجویی و لذت از مناظر بکر تبدیل کرده است. اگر به کوش آداسی سفر کردید، حتما با قایق از این جزیره هم بازدید کنید.

بندر پرینه

منطقه مسکونی پرینه، جاذبه ای دیدنی برای علاقمندان به تاریخ می باشد. این بندر با مناظر کوهستانی زیبا، متعلق به ۴۰۰ سال قبل از میلاد است و بازدید از آن خالی از لطف نیست. مخصوصا برای خانواده هایی که با کودکان خود به کوش آداسی سفر می کنند، پیشنهاد می کنیم فرزندان خود را از سنین کم با این جاذبه های تاریخی آشنا کنند و سبک معماری قدیمی به سبک اروپایی را از نزدیک شاهد باشند.

شبه جزیره دیلک

اینجا یک جزیره رویایی است تا سفر رمانتیک شما به کوش آداسی را تکمیل کند. تماشای طبیعت بهشتی و سواحل بکر و دست نخورده ی این جزیره را به هیچ عنوان از دست ندهید. شبه جزیره دیلک، بهشتی برای طبیعت گردان است. این منطقه در ۲۶ کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته است و برای دیدن آن، باید از قایق و کشتی استفاده کنید.

مقایسه هتل های کوش آداسی با آنتالیا

این دو شهر از لحاظ جذب گردشگر و ارتقاء خدمات رفاهی با هم در رقابت تنگاتنگی هستند. وجود هتل های لوکس و فول امکانات، انتخاب را برای توریست ها سخت می کند. هر یک از این هتل ها در ارائه خدمات و امکانات گردشگری خود در حال رقابت با دیگری است و همین موضوع باعث شده تا کیفیت امکانات آن ها بسیار بالا باشد. اگر سابقه سفر به آنتالیا را داشته باشید، می دانید که برای رزرو یک هتل خوب در آنتالیا، باید جیب خود را برای قیمت های نجومی آماده کنید. اما نکته مثبت این است که بسیاری از هتل های این شهر، خدمات خود را به صورت U All ارائه می دهند و همین موضوع باعث می شود تا هزینه های مربوط به غذا، میان وعده و نوشیدنی شما کاملا حذف شود. بهترین هتل های آنتالیا عبارتند از: آکوا لند، آکرا، کلون پلازا و اورنج کانلی.

هتل های کوشی آداسی کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

اگر بین سفر به کوش آداسی و آنتالیا سر دو راهی قرار گرفتید و به دنبال گزینه اقتصادی تر بودید، تور کوشی آداسی را انتخاب کنید. چرا که هزینه رزرو اتاق در هتل های کوش آداسی ارزان تر از آنتالیا خواهد بود. تنوع هتل ها در کوش آداسی بسیار بالا است طوری که انتخاب بهترین گزینه میان آن ها واقعا سخت خواهد بود. البته همین موضوع باعث می شود تا سفر هنگام های سیزن به این شهر، معضل پر شدن ظرفیت هتل ها و پیدا نشدن اتاق خالی را نداشته باشد.

تور کوش آداسی ارزان تر است یا تور آنتالیا؟

مهم ترین فاکتور سرنوشت ساز در انتخاب مقصد سفر بین کوش آداسی و آنتالیا، هزینه تمام شده ی هر یک می باشد. به جز هزینه بلیط هواپیما که در هر دو مورد تفاوت چندانی نمی کند، در مورد هزینه رزرو هتل گفتیم که کوش آداسی مقصد اقتصادی تری است. به طور کلی سفر با تور برای هر یک از این مقاصد به نسبت خرید آزاد بلیط هواپیما و رزرو مستقیم هتل به صرفه تر خواهد بود. آژانس گردشگری آذربال مجری اصلی تورهای ترکیه از جمله تور وان، استانبول، کوش آداسی، آنتالیا و … با نازل ترین قیمت ها می باشد.
اکنون به بررسی هزینه های جانبی سفر به کوش آداسی و آنتالیا می پردازیم:
هزینه های ترانسفر: هزینه تاکسی در آنتالیا به نسبت کوش آداسی به صرفه تر است. در کوش آداسی بهتر است برای حمل و نقل از اتوبوس استفاده کنید و در آنتالیا هم تراموا، گزینه اقتصادی تری نسبت به تاکسی به شمار میرود.
هزینه غذا: قیمت غذاهای رستورانی در کوش آداسی، به مراتب گران تر از آنتالیا است. البته اگر رزرو هتل را به صورت All و یا U All انتخاب کنید، دیگر نیازی به خوردن غذا در رستوران نخواهید داشت و خود هتل ها کامل ترین سلف های غذایی را در اختیار شما قرار می دهند.
هزینه تفریحات: بدون شک، یکی از هزینه بر ترین قیمت های سفر به شهرهای ساحلی، هزینه تفریحات آبی و یا ورودی مکان های تاریخی خواهد بود و این مورد را خودتان باید مدیریت کنید. اما به طور کلی قیمت استفاده از تفریحات آبی در آنتالیا به نسبت کوش آداسی بالاتر است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد