جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شهرهای مناسب برای سفر در نوروز ۱۴۰۰ اعلام شد!

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ بهمن ۱۳۹۹

با توجه به نزدیک بودن عید نوروز ۱۴۰۰ و آمارهای سایت لست سکند نشان می‌دهد، مردم در حال جستجوی شرایط تورهای نوروز ۱۴۰۰ هستند. در چند سال گذشته، همیشه تعطیلات نوروز بهترین فرصت و اصلی‌ترین اوج سفر در ایران بوده است؛ امّا نوروز ۱۳۹۹ به خاطر شیوع کرونا، سالی متفاوت بود و تقریبا هیچ سفر نوروزی برون مرزی از ایران انجام نگرفت. حالا دوباره با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، توجه‌ها به سمت تورهای نوروز ۱۴۰۰ رفته است.
امّا سوال اصلی این است که برای سفرهای خارجی، چه مقاصدی می‌تواند در سبد خانواده‌های ایرانی قرار بگیرد؟

تور ترکیه شهرهای مناسب برای سفر در نوروز 1400 اعلام شد!

تور ترکیه

ترکیه و تورهای متنوع آن، همیشه پرطرفدارترین تورهای برگزار شده از ایران هستند و امسال هم بیشترین مسافر خروجی از ایران به مقصد ترکیه و شهرهای اصلی آن خواهد بود. انجام تست کرونا برای سفر به تمامی مقاصد ترکیه با تمامی ایرلاین‌ها، الزامی است و این خبر نسبتاً خوبی است؛ چرا که تا چندی پیش، انجام و ارائه تست کرونای منفی برای ایرلاین‌های ترک، اجباری نبود.

در حال حاضر، مقاصد زیر در دسته‌بندی تورهای نوروزی لست سکند، توسط آژانس‌های مسافرتی قرار گرفته است:

تور استانبول

استانبول و تورهای آن، همیشه بین ایرانیان از سایر تورها پرطرفدارتر بوده است. امسال هم به دلیل قیمت تور استانبول نسبت به سایر مسیرها و همچنین، تعداد زیاد تورها به مقصد استانبول، بیشتر از بقیه مقاصد، محبوبیت دارد و پیش‌بینی می‌شود که استانبول پرطرفدارترین مقصد سفر در نوروز ۱۴۰۰ باشد.

تور استانبول شهرهای مناسب برای سفر در نوروز 1400 اعلام شد!

تور آنتالیا

آنتالیا نیز همواره به دلیل تعداد پروازهای مستقیم و غیرمستقیم و تعداد فراوان پروازهای چارتری، جزء مقاصد اصلی نوروزی در ایران محسوب می‌شود. امسال نیز شنیده‌ها حاکی از این است که پروازهای فراوانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مقصد آنتالیا در حال برنامه‌ریزی است. می‌توان تور آنتالیا را در کنار تور استانبول به عنوان دردسترس‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد نوروز ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرد.

تور مارماریس

مارماریس هم جزء شهرهایی است که در سبد سفر ایرانیان قرار گرفته بود. طبق شنیده‌ها، بسیاری از هتل‌های مارماریس فعلا تعطیل هستند. این که برای تعطیلات نوروز، چه تعدادی از آنها قرار است بازگشایی شوند، به صورت دقیق مشخص نیست و باید منتظر اعلام آن‌ها ماند. اما به هر حال، با همان تعداد هتل‌های محدود، برخی از آژانس‌های مسافرتی، پکیج تورهای مارماریس خود را ارائه کرده‌اند.

تور کوش آداسی

کوش آداسی به عنوان ارزان‌ترین مقصد ریزورتی در ترکیه، همیشه جزو گزینه‌های جذاب برخی از مسافران به مقصد کشور ترکیه است. در حال حاضر، هیچ توری به مقصد کوشی آداسی، برنامه‌ریزی نشده، امّا احتمال می‌رود تورهای آن برگزار شود.

تورهای زمینی به مقصد ترکیه

با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی به مقصد ترکیه، انجام تورهای زمینی در هاله‌ای از ابهام هستند و امکان انجام تورهای زمینی به مقصد ترکیه در نوروز ۱۴۰۰ به شدّت کم است.

تور مالدیو شهرهای مناسب برای سفر در نوروز 1400 اعلام شد!

تور مالدیو

مالدیو جزو مقاصدی به شمار می‌رود که مدتی است با اجرای پروتکل‌های به نسبت سخت و قیمت‌های گران، توریست می‌پذیرد. از ایران نیز تورهای مالدیو تقریبا ۴ ماهی است که برگزار می‌شوند و برای نوروز ۱۴۰۰ هم یکی از گزینه‌های پیش‌روی مسافران خاص ایرانی است.

تور سریلانکا

سریلانکا از آن دسته مقاصدی است که کم‌کم داشت در سبد سفر ایرانی ها قرار می‌گرفت و در یکی دو سال اخیر، توجه خیلی‌ها به آن جلب شده بود. سریلانکا اخیراً مرزهای خود را به روی توریست‌ها بازگشایی کرده است. طبق شنیده‌ها، تور سریلانکا از مبدأ ایران به مقصد سریلانکا برای نوروز ۱۴۰۰ به صورت پرواز مستقیم برگزار می‌شود، ولی هنوز پکیج تورهای مسافرتی برای این مقصد به بازار نیامده است. چون امکان سفر به کشورهای جنوب شرقی آسیا و مخصوصا مالزی و تایلند بسیار پایین است، به نظر می‌رسد تقریبا تنها گزینه نسبتاً ارزان، تورهای سریلانکا باشند.

تور ارمنستان

ارمنستان نیز جزو مقاصدی است که احتمال اجرای تورهای نوروزی آن از مبدأ ایران بسیار زیاد است. هنوز پکجی برای تورهای ارمنستان به بازار نیامده، امّا احتمالاً تورهای ارمنستان در نوروز ۱۴۰۰ برگزار شود.

تور کنیا

کنیا نیز مشابه مالدیو از آن دسته تورهایی است که در ۴، ۵ ماه اخیر به صورت محدود اجرا شده و امکان سفر ایرانیان به آنجا فراهم بوده است. تورهای کنیا نیز به صورت محدود در نوروز ۱۴۰۰ اجرا خواهند شد و می‌تواند یکی از گزینه‌های روی میز برای سفرهای نوروزی باشد.

مقاصد پرطرفدار اما تعطیل

این مسیرها، با وجود اینکه مهم‌ترین مقاصدی هستند که همواره مورد توجه ایرانیان بوده‌اند، تور و امکان سفر به آن‌ها (برای توریست‌ها)، فعلا مقدور نیست و بازگشایی مرز و انجام تور و سفر آن‌ها هم در نوروز ۱۴۰۰ احتمال کمی دارد:
تور تایلند، تور استانبول، تور آنتالیا، تور مالزی، تور گرجستان، تور دبی، تور باکو، تور هند و تورهای به مقصد تمامی کشورهای اروپایی. این‌ موارد، کشورها و مقاصدی هستتند که امکان برگزاری تور و سفرشان تا نوروز ۱۴۰۰ به شدت ضعیف و تقریبا محال خواهد بود و بهتر است برای این مقاصد، برنامه سفر نریزید. ما در لست سکند تمامی خبرهای مرتبط را پوشش خواهیم داد. بهترین راه دریافت اطلاعات از مقاصد مجاز برای سفرهای نوروزی، عضویت در شبکه های اجتماعی لست سکند و خبرنامه اس ام اسی لست سکند است.
منبع: لست سکند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد