رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای رزرو بلیط شیراز استانبول

اشتراک گذاری

از آن‌جایی که استانبول فاصله زیادی با ایران ندارد، سالانه افراد زیادی از کشور به این شهر زیبا سفر می‌کنند، اما قبل از این‌که بخواهید برای سفر آماده شوید، باید اطلاعاتی نسبی درباره استانبول و جاهای دیدنی آن داشته باشید. استانبول تنها شهری است که بین قاره آسیا و قاره اروپا واقع شده و از این لحاظ اهمیت زیادی دارد. تعداد جاذبه‌های گردشگری استانبول بسیار زیاد است و ما می‌خواهیم در این مطلب ۲ مورد از پرطرفدارترین آن‌ها و راهنمای رزرو بلیط از علی بابا را شرح دهیم. برای آشنایی بیشتر با این موارد، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

جاهای دیدنی استانبول

در استانبول جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که هرکدام جذابیت خاص خودشان را دارند. بسیاری از جاهای دیدنی این شهر در بخش اروپایی آن واقع شده و برای دیدن از آن‌ها، باید به این بخش استانبول بروید. جاذبه‌های گردشگری استانبول بسیار زیادتر از آن هستند که آن‌ها را در این مطلب معرفی کنیم، اما برای آشنایی با تمدن و سازه‌های تاریخی این شهر، چند مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری استانبول را در ادامه بررسی خواهیم کرد. فرقی نمی‌کند بلیط مشهد استانبول را رزرو کنید یا بلیط شیراز استانبول، در هرصورت باید با بهترین جاهای دیدنی این شهر آشنا شوید.

مسجد ایاصوفیه

اولین جایی که هر گردشگر بعداز سفر به استانبول از آن دیدن می‌کند، مسجد حاجیا صوفیه است. این مسجد در سطح بین‌الملل بسیار معروف بوده و به‌نوعی نماد شهر استانبول محسوب می‌شود. زمانی که وارد محله سلطان احمد می‌شود، یک گنبد و چند مناره توجه شما را به خودش جلب می‌کند؛ این گنبد و مناره‌ مربوط به موزه ایاصوفیه است. این مسجد یکی از بناهای باشکوه استانبول محسوب می‌شود و بین امپراطوری‌های مختلف دست‌به‌دست چرخیده و اکنون به یک موزه تبدیل شده.

مسجد ایاصوفیه سال ۵۳۷ به دستور ژوستین یکم، یکی از امپراطورهای بیزانس، ساخته شد و در اوایل بهره‌برداری، به‌عنوان کلیسا مورد استفاده قرار می‌گرفت. این بنا بعداز گذشت ۶ قرن، یعنی تا قرن ۱۲، کلیسا بود و سال ۱۴۵۳ به مسجد تبدیل شد. این بنا تا سال ۱۹۳۱ مسجد بود. بین سال‌های ۱۹۳۱ تا ۱۹۳۵ تصمیمی برای این بنا گرفته نشده بود و به‌همین‌دلیل افراد نمی‌توانستند وارد آن بشوند. ار آن‌جایی که بسیاری از مکان‌های قدیمی استانبول توسط آتاتورک به موزه تبدیل شده بود، مسجد ایاصوفیه هم در همان سال به موزه تغییر کاربری داد.

ایاصوفیه چندین سال به‌عنوان بزرگ‌ترین کلیسای دنیا محسوب می‌شود و بسیای از مسیحیان دنیا برای عبادت در آن به استانبول سفر می‌کردند. برای ساختن بسیاری از ساختمان‌هایی که بعداز این مسجد در استانبول ساخته شد از این مسجد الگو گرفته شد. این مسجد معماری شاهکاری دارد که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. گردشگران می‌توانند هرروز بین ساعات ۹ تا ۱۷ از این موزه تماشایی دیدن کنند.

بازار بزرگ استانبول

بسیاری از افرادی که به استانبول سفر می‌کنند، می‌خواهند هدیه و سوغاتی‌ هم از این شهر بخرند، اما از کجا؟ یکی از بهترین جاها برای خرید، بازار بزرگ استانبول است. با رفتن به این مکان می‌توانید با یک تیر ۲ نشان بزنید. این بازار یکی زا قدیمی‌ترین بازارهای ترکیه است و به‌همین‌دلیل جلوه‌هایی تماشایی برای گردشگران دارد. معماری این بازار شباهت زیاد با بازارهای قدیمی ایران دارد و با ورود به آن یاد بازارهای بزرگ ایران خواهید افتاد.

اگر بلیط شیراز استانبول یا بلیط مشهد استانبول را رزرو کرده‌اید و می‌خواهید سوغاتی بخرید، حتما سری به بازار بزرگ این شهر بزنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، بازدید از این بازار را به‌دلیل این‌که اهل خرید نیستید از دست ندهید، چون زیبایی‌هایی را می‌توانید در این مکان مشاهده کنید که شاید در شهرهای دیگر وجود نداشته باشند. در بازار بزرگ استانبول ۵۰۰۰ غرفه وجود دارد که در آن‌ها انواع جواهرآلات، طلا، پوشاک، خوراک، عتیقه‌جات، فرش، لوازم حمام ترکی و… به فروش می‌رسد.

این بازار در محله بیازیت واقع شده است و می‌توانید از صبح تا شب به آن بروید. بازدید از صنایع دستی ترکیه و خرید آن‌ها، چیزهایی هستند که جذابیت این بازار را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. سقف این بازار قوس‌دار ساخته شده و روی آن کاشی‌کاری‌های مختلفی انجام شده که جذابیت این مکان را تا حد زیادی افزایش داده است. اگر به قسمت ادویه بازار بزرگ استانبول بروید، بدون شک عطر این مواد شما را مدهوش خواهد کرد.

استانبول

راهنمای رزرو بلیط

یکی از بهترین سایت‌هایی که برای رزرو بلیط آنلاین وجود دارد، علی بابا است. این شرکت سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و ابتدا فقط امکان رزرو بلیط در آن وجود داشت. اکنون با مراجعه به این وبسایت می‌توانید انواع تور، هتل، ویلا، اقامتگاه و بلیط‌های داخلی و خارجی را رزرو کنید. اگر می‌خواهید بلیط مشهد استانبول یا دیگر شهرها را رزرو کنید، باید در سایت علی بابا مبدا، مقصد، تاریخ حرکت، نوع وسیله نقلیه و تعداد مسافران را وارد کنید.

علی بابا با بسیاری از آژانس‌های مسافرتی کشور طرف قرارداد است و به‌همین‌دلیل بهترین قیمت‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید بلیط ارزان بخرید، باید بلیط‌هایی که در این سایت ارائه می‌شود را رزرو کنید. این بلیط‌ها چند ساعت قبل از سفر به فروش می‌رسند و می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کم، سفرتان را آغاز کنید.

ما در این مطلب تعدادی از جاذبه‌های گردشگری استانبول و نحوه رزرو بلیط از سایت علی بابا را برایتان شرح دادیم. اگر تجربه رزرو بلیط شیراز استانبول یا بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر را داشته‌اید، نظراتتان را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *