رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ شهریور ۱۳۹۸

جاذبه هایی که برای یک تور ۳ شب استانبول باید حتما ببینید

لینک این مطلب کپی شد!

استانبول شهری است که فرهنگ و تاریخ اش را به خوبی نشان می دهد و این ویژگی آن را به شهری مهیج تبدیل می کند که چیزهای زیادی برای ارائه به مسافران سرتاسر جهان دارد. شاید شما هم وقت زیادی برای سفر کردن نداشته باشید و در نهایت یک تور ۳ شب استانبول را برای تعطیلات خودتون انتخاب کنید ، پس در نظر داشته باشید که قبل از سفر چند جاذبه گردشگری مهم و جالب را برای خودتان انتخاب نموده تا از حداقل زمان حداکثر استفاده را ببرید در این مقاله چند جاذبه گردشگری مهم از شهر استانبول ترکیه را به شما معرفی میکنیم.

-3-شب-استانبول جاذبه هایی که برای یک تور 3 شب استانبول باید حتما ببینید
قدمت تأسیس شهر استانبول به دوران نوسنگی برمی گردد، استانبول امرزی شهری مدرن است که با مساجد، کاخ های سلطنتی، کلیساهای مذهبی و بازارهای سنتی، میراث تاریخی اش را به خوبی حفظ کرده است. بزرگ ترین شهر ترکیه با قرار گرفتن میان شرق و غرب (اروپا و آسیا)، هاله ای از اغواکنندگی و جذابیت را برای همه بازدیدکنندگان ارائه می کند. در زیر نمایی کلی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول را معرفی میکنیم:
۱۰. برج گالاتا
برج گالاتا با ارتفاع ۶۷ متر (۲۱۹ فوت) بر فراز آسمان استانبول حکمرانی کرده و منظره ای عالی از بافت قدیمی شهر و محیط اطرافش ارائه می کند. این برج سنگی قرون وسطایی، معروف به برج مسیح، زمانی که در سال ۱۳۸۴ بنا شد، بلندترین ساختمان استانبول بود. این برج تا به امروز نیز همچنان بر فراز استانبول ایستاده است. برج گالاتا طی قرون کاربری های مختلفی داشته، و زمانی به عنوان برج مراقبت برای مشاهده و اطلاع رسانی در مورد آتش سوزی در نقاط مختلف شهر استفاده می شده است. امروزه در بخش فوقانی این برج یک کافه، رستوران و یک کلاب شبانه قرار دارد که هر دو در طبقه ی نهم برج قرار گرفته که از طریق آسانسور می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد و در آنجا از منظره ی خیره کننده بیرون لذت برد.

-گالاتا جاذبه هایی که برای یک تور 3 شب استانبول باید حتما ببینید

۹. موزه باستان شناسی استانبول
یکی از مهم ترین موزه های ترکیه، موزه ی باستان شناسی استانبول است که در واقع از سه ساختمان و سه موزه تشکیل شده: موزه باستان شناسی، موزه ی شرق باستان و موزه ی هنرهای اسلامی. این سه موزه ی ترکیبی شامل بیش از یک میلیون شیء مربوط به تمام دوره های تمدن بشری از سرتاسر جهان است. موزه ی باستان شناسی استانبول در سال ۱۸۹۱ تأسیس شده است، در آن زمان نخستین موزه ی ترکیه بود که در محوطه کاخ توپ قاپی قرار داشت. تأسیس موزه ی هنرهای اسلامی به سال ۱۴۷۲ بازمی گردد. این موزه حاوی هزاران اثر باارزش از جمله تابوت دان اسکند مقدونی است.

-باستان-شناسی-استانبول جاذبه هایی که برای یک تور 3 شب استانبول باید حتما ببینید
۸. کلیسای چورا
کلیسای چورا ممکن است کمی از مسیر هموار و شناخته شده ی توریستی فاصله داشته باشد، اما بازدیدکنندگان این کلیسای زیبا می گویند، تماشای هنر زیبای عصر بیزانس ارزش رفتن به این منطقه را دارد. موزائیک کاری ها و نقاشی های باشکوه کلیسا، زندگی عیسی و مادرش مریم را به تصویر می کشند؛ و از این رو به عنوان کلیسای ناجی مقدس نیز معروف است و یکی از زیباترین آثار ماندگار در زمینه ی معماری بیزانس قلمداد می شود. چوره که قدمتش به زمان کنستانتین برمی گردد، در سال های اولیه ی تأسیس اش یک صومعه بود، چند قرن بعد د زمان اسلام به مسجد تبدیل شد و در سال ۱۹۴۸، تبدیل به موزه گردید.

-چورا جاذبه هایی که برای یک تور 3 شب استانبول باید حتما ببینید
۷. مخزن باسیلیکا
آب انبار باسیلیکا در قرن ششم میلادی و به دستور ژوستینیانوس، امپراتور دوران بیزانس برای تأمین آب اهالی شهر استانبول بنا گردید. بازدید از این بنا، مسافران را با فن آوری های شگفت آور رومیان باستان در ساخت این آب انبار که در روزگار خود بسیار پیشرفته بوده، آشنا می کند. این مخزن زیرزمینی تنها چند قدم با مسجد آبی فاصله دارد، مسجدی که در محل باسیلیکا در قرن سوم ساخته شده است. این آب انبار که با نام کاخ غرق شده نیز شناخته می شود، می تواند ۲.۸ میلیون فوت مکعب آب را در خود نگه دارد. این مخزن یکی از مکان هایی است که بخشی از فیلم “از روسیه با عشق” با بازی جیمز باند در سال ۱۹۶۳، در آنجا فیلمبرداری شده است.
۶. کاخ دلمه باغچه
مجلل، باشکوه و زیبا تنها برخی از صفاتی است که برای توصیف این جاذبه گردشگری استفاده می شوند، کاخی که با کاخ ورسای مقایسه شده است. این کاخ در قرن نوزدهم میلادی و با استفاده ۱۴ تن ورق طلا، ساخته شده که به عنوان پر زرق و برق ترین کاخ ترکیه است که در آن معماری سنتی امپراتوری عثمانی در ترکیب با سبک های اروپائی نئوکلاسیک، سبک روکوکو و سبک باروک در هم آمیخته اند. این کاخ، خانه شش سلطان عثمانی از سال ۱۸۵۶ تا ۱۹۲۴ بوده، و نیز محل نصب بزرگ ترین لوستر کریستالی جهان است، لوستری که هدیه ی ملکه ویکتوریا بوده است. محیط کاخ دلمه باغچه خیره کننده است: این کاخ در امتداد خط ساحلی بسفور بنا نهاده شده است.
۵. مسجد سلیمانیه
بازدیدکنندگان مسجد سلیمانیه می گویند زیبایی و آرامش این مکان حس معنوی الهامی بخشی به آن ها می دهد. این مسجد واقع در تپه ی سوم استانبول است که در سال ۱۵۵۰ به دستور سلطان سلیمان یکم ساخته شد. این مسجد حقیقتاً بسیار باشکوه است که در آن بهترین معماری اسلامی و بیزانسی باهم درآمیخته شده اند. مسجد سلیمانیه، طی سالیان متمادی آسیب های فراوان دیده، از جمله در جریان جنگ جهانی اول، زمانی که از باغ های کاخ به عنوان انبار اسلحه استفاده می شد، آتش گرفت. اما در اواسط قرن بیستم مجدداً احیا شد. این مسجد با چهار مناره مشخص می شود که نشان می دهند توسط سلطان ساخته شده اند. مسجد سلیمانیه در زمان تأسیس بزرگ ترین و بلندترین گنبد در کل امپراتوری عثمانی را داشت.
۴. بازار بزرگ
مسافرانی که عاشق خرید هستند، نباید از بازدید از بازار بزرگ استانبول را از دست بدهند، بازاری که وجود ۵۰۰۰ باب مغازه، تبدیل به یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده جهان شده است. این بازار با بیش از یک چهارم میلیون (۲۵۰ هزار نفر) نفر بازدیدکننده در روز، شامل مغازه های مختلفی از جمله جواهرفروشی، فرش های اعجاب انگیز، ادویه جات و ترشی جات، عتیقه جات و سرامیک های نقاشی شده با دست است. قدمت این بازار به سال ۱۴۶۱ برمی گردد و امروزه دو مسجد، چهار فواره، دو حمام یا حمام بخار قرار دارد، جائی که می توان در آن نادرترین و باارزش ترین وسایل سنتی را پیدا کرد. این بازار مکانی است که می توانید در آن خریداران سکه های قدیمی، جواهرات و سنگ های قیمتی، اسلحه های تزئینی و وسایل عتیقه را پیدا کنید.
۳. کاخ توپکاپی
کاخ توپکاپی از جاذبه های دیدنی استانبول است که تاریخ و مناظر خیره کننده در بازدید از آن، در یکدیگر ترکیب می شوند. کاخ توپ قاپی که مربوط به تاریخ امپراتوری عثمانی است، با پنج کیلومتر (۳.۱ مایل) دیوار سنگی با ۲۷ برج مراقبت محصور شده است. توپ قاپی که قدمت اش به قرن پانزدهم بر می گردد، در تپه ای مشرف به دریای مارمارا، در بسفر و شاخ طلایی واقع شده است. در آن زمان، این کاخ محل اقامت رسمی و سلطنتی سلاطین امپراتوری عثمانی و کرسی دولت ترکیه بود، اما اکنون موزه ای است که بزرگترین و قدیمی ترین کاخ جهان به حساب می آید. بازیدکنندگان می توانند در بازدید از بخش حرم، جائی که دولت در آنجا کار می کرده، مجموعه ای از سلاح های قدیمی مورد استفاده سلاطین، آشپزخانه های کاخ با مجموعه ی گرانبهائی از ظروف چینی، و مجموعه جواهرات و ساعت های سلطنتی را مشاهده کنند.
۲. مسجد آبی
مسجد آبی، که در اوایل قرن ۱۷ ساخته شده است، هنوز نیز به عنوان یک عبادتگاه (مسجد) فعال است. این بدان معنی است که بازدیدکنندگان باید در بازدید از این مکان دقت لازم را داشته باشند، زیرا درهای مسجد در زمان های پنج گانه اقامه نماز برای مسلمانان، به روی بازدیدکنندگان بسته می شود. همه ی بازدیدکنندگان در زمان بازدید و ورود به مسجد باید کفش هایشان را از پا درآورده و زنان نیز باید موهایشان را بپوشانند. برای بازدید از گنجینه های بینظیر این مکان، که شامل ۲۰۰۰۰ کاشی و سرامیک در طرح های مختلف لاله، و ۲۰۰ پنجره ی شیشه ای با طرح های پیچیده است، هزینه ی ورودی اندکی باید پرداخت. این مسجد به دستور سلطان احمد ساخته شده است، و نام خود را (مسجد آبی) از کاشی های آبی رنگ گنبد مسجد و سطوح فوقانی داخلی مسجد گرفته است.
۱. ایا صوفیه
ایاصوفیه، زمانی محل عبادت بوده است و طی قرون مختلف پرستشگاه ادیان مختلفی محسوب می شده است. این مکان در ابتدا و زمانی که در سال ۵۳۷ میلادی ساخته شد، به عنوان کلیسای ارتدوکس شرق یونان و خانه اسقف قسطنطنیه بود. پس از آن در قرن دوازدهم تقریباً به مدت ۶ دهه، کلیسای کاتولیک رومی بود. در سال ۱۴۵۳ به مسجد تبدیل شد تا سال ۱۹۳۱ که درهای آن بسته شد و مجدداً در سال ۱۹۳۵ و این بار به عنوان موزه، بازگشائی شد. در دوره ای به عنوان بزرگترین کلیسای جامع جهان بوده و در دوره ای به عنوان الهام بخش سایر مساجد از جمله مسجد آبی شناخته می شده، چرا که نمونه ای عالی از معماری دوره ی بیزانس بود. این مکان بیشتر به دلیل موزائیک هایی که مناظر مختلفی مذهبی را به نمایش می گذارند، مشهور است.

           
 

نظر کاربران :

  • شمیم

    تور استانبول به صورت اقساطی هم برگذار میشه؟

    ۲ دی, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *