رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

کافه اطلسی تهران ، ساعاتی خوش در میانه شهر

لینک این مطلب کپی شد!

بین شلوغی‌های مرکز شهر تهران کافه اطلسی همان جایی است که می‌توان آرامش را در آن پیدا کرد. کافه‌هایی که هم فضای بیرونی دارند هم فضای داخلی انتخاب‌های بهتری هستند.امروزه اگر در سطح شهر جستجو کنیم انواع و اقسام کافه‌‌ها را می‌بینیم که با سبک و سیاق‌های متفاوت از هم در جاهای مختلف شهر قدعلم کردند و دست ما را در انتخاب یک جای مناسب برای کافه گردی باز گذاشتند.

اما می‌توان گفت رفتن به کافه‌ای که تداعی کننده خانه‌های قدیمی شبیه به خانه‌های مادربزرگ‌هایمان باشد، همیشه دلچسب بوده و هست. از آن کافه‌های حیاط داری که نقطه به نقطه‌اش با گلدان‌های سفالی تزئین شده و دورتا دورش را یک باغچه کوچک با گل و گیاه پوشانده است. پنجره‌های قدی با پرده‌های سفید دارد و وقتی که در آن نشسته‌ای آرامشی دارد که بی نظیر است.

کافه اطلسی تهران کافه اطلسی تهران ، ساعاتی خوش در میانه شهر

کافه اطلسی یک حیاط زیبا و تر و تمیز دارد با دیوارهای آبی رنگ و یک حوض کوچک وسطش و درختانی که از خانه‌های اطراف سرشان به داخل حیاط کافه خم شده است و دورتا دور هم میز و صندلی‌های لهستانی. نشستن در حیاط کافه هم در فصل بهار دلچسب است که بوی گل‌ها هوا را پر کرده است و همزمان یک نسیم ملایم مدام از کنار صورت رد می‌شود، هم در فصل پاییز که نم نم بارون می‌آید و بوی خاک باران خورده در هوا می‌پیچد. حیاط کافه هم بخش مسقف دارد هم بخش غیر مسقف با سایبان، این یعنی دستتان حسابی برای انتخاب صندلی متناسب با آب و هوای آن روز باز است.

ولی آن چیزی که بیش از همه حس تازگی و سرزندگی را به آدم می‌دهد، وجود انواع و اقسام گلدان در حیاط کافه است، گلدان‌هایی که کنار حوض و پله‌ها ردیف چیده شده‌اند، حتی از سقف هم گلدان‌ها با نظم آویزان شده‌‌اند. این سبزی تا داخل کافه هم ادامه دارد.فضای داخلی کافه هم کاملا دلچسب است به دلیل صمیمی بودن اتمسفری که دارد. روی تمام میزهای کافه از آن رومیزی‌های سفید توری پهن شده است که زمان قدیم در خانه‌ بزرگان فامیل روی میز ناهارخوریشان پهن بود. هر میز هم اسم یک گل است که با برچسب روی دسته گلی که روی میز قرار دارد چسبانده شده است. تمامی وسایل کافه با دقت هر چه تمام انتخاب شده تا دقیقا حس و حالی که مد نظر صاحب کافه بوده است به شما منتقل شود.

کافه اطلسی تهران؛ ساعاتی خوش در میانه شهر کافه اطلسی تهران ، ساعاتی خوش در میانه شهر

نحوه دسترسی به کافه اطلسی تهران

آدرس : میدان فلسطین، خیابان طالقانی غرب، خیابان سرپرست، کوی پارس

کافه اطلسی تهران؛ ساعاتی خوش در میانه شهر کافه اطلسی تهران ، ساعاتی خوش در میانه شهر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *