جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کاروانسرای تاریخی میرزا حسین خان

تاریخ بروزرسانی :
۸ فروردین ۱۳۹۹

با سفر به شهر بسیار زیبای کرمان می توانید از کاروانسراهای متعدد و تاریخی این شهر دیدن کنید و لذت ببرید.یکی از این کاروانسراها که در این مطلب به شما معرفی می کنیم، کاروانسرای میرزا حسین خان می باشد.اگر به دیدن کاروانسراها و معماری آن ها و بناهای تاریخی علاقه مند هستید، می توانید از این اثر بازدید کنید.

کاروانسرای تاریخی میرزا حسین خان واقع در کرمان، بازار بزرگ شهر، حدفاصل بازارکفاشان و طلافروشان قرار دارد.با توجه به معماری و نشانه های موجود در کاروانسرا و همچنین اسناد تاریخی آن، می توان گفت که این کاروانسرای تاریخی مربوط به دوره قاجار می باشد.این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۱۸۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کاروانسرای میرزا حسین خان کرمان 0 1024x683 1 کاروانسرای تاریخی میرزا حسین خان

این کاروانسرا یکی از کاروانسراهای طولی کرمان است که دارای ۵۵ باب حجره است که بخش عمده ای از آن ها تخریب شده و هم اکنون کم وبیش به عنوان انباری استفاده می شود. این کاروانسرا نیز مانند دیگر کاروانسرا های کرمان دردو طبقه ساخته شده است.

حجره های این کاروانسرا با درب های بزرگ چوبی ساخته شده اند که متاسفانه بعضی از درهای چوبی آن تخریب ودرهای فلزی کار گذاشته اند. اخیرا استانداری کرمان و میراث فرهنگی در جلسات خود نسبت به بازسازی این کاروانسرای تاریخی اقداماتی انجام داده اند.

%name کاروانسرای تاریخی میرزا حسین خان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *