رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ فروردین ۱۳۹۹

روستای اوشیان چابکسر

اشتراک گذاری

اگر به استان گیلان سفر کردید، می توانید در نزدیکی شهر رامسر و چابکسر، شاهد روستا های سرسبز و بکر زیادی باشید.یکی از این روستاهای زیبا و دیدنی، روستای اوشیان می باشد.اوشیان از روستاهای توریستی چابکسربه شمار می رود، که ۱۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. اوشیان، طبیعتی تماشایی دارد و چشم از دیدنش سیر نمی‌شود.

روستای اوشیان چابکسر

اوشیان در سه کیلومتری شهر چابکسر واقع شده است. این روستا از شمال به ساحل دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات کوه البرز متصل است. فاصله دریا تا دامنه کوه البرز در این منطقه کمتر از یکهزارو سیصد متر است. این روستا در دهستانی به همین نام یعنی اوشیان واقع شده است.این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۴۹۳ نفر (۴۰۹خانوار) بوده ‌است.

اوشیان روستایی سر سبز و دیدنی است که در کوتاه ترین فاصله بین دریای خزر و کوه البرز قرار دارد. این روستا در شرقی ترین منطقه در استان گیلان و در همسایگی شهر رامسر استان مازندران قرار داشته و در حال حاضر به شش بخش تقسیم شده است که شامل جیر اوشیان در شمال، هراتبر در جنوب جیر اوشیان، لپاسر در ضلع غربی هراتبر، آستانه دارور در ضلع شرقی لپاسر، کرات محله در جنوب هراتبر، فکجور در جنوب کرات محله و در حاشیه کوه قرار دارند. کوه البرز در ضلع جنوبی روستا قرار داشته و جلوه خاصی به این منطقه می دهد.

مردم اوشیان گیلک هستند و به زبان گیلکی سخن می‌گویند. بر اساس آمار سال ۱۳۹۰ ،جمعیت اوشیان ۱۹۱۷ نفر و تعداد ۵۹۵ خانوار در این روستا ساکن هستند. مراکز توریستی و اقتصادی بسیاری در این منطقه فعالیت دارد. ساحل زیبای اوشیان در ضلع شمالی روستا قرار داشته و یکی از سواحل زیبای این منطقه می باشد.

روستای اوشیان روستای اوشیان چابکسر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *