جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پیش‌بینی اکونومیست از گردشگری ۲۰۱۷

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ آذر ۱۳۹۵

دنیای اقتصاد: نشریه اکونومیست در تحلیل سالانه خود، پیش‌بینی کرده است که مخارج گردشگری در سال ۲۰۱۷ با ۴ درصد افزایش همراه خواهد بود و از ۵ تریلیون دلار خواهد گذشت. بر اساس این پیش‌بینی، قیمت پایین سوخت در همه‌جا به خطوط هوایی کمک خواهد کرد. از سوی دیگر، رقابت در این صنعت به‌خصوص در آسیا رو به افزایش خواهد گذاشت و با توجه به اطلاعات انجمن‌ سفرهای تجاری جهان و شرکت مشاوره سفر واگنولیت کارسون، قیمت بلیت‌ها تا یک درصد کاهش خواهد یافت. رقابت به‌خصوص بین نقش‌آفرینان مهم در جنوب شرقی آسیا شدید خواهد بود و در آن شرکت‌هایی مانند «ویت‌جت» به سرعت در حال گسترش یافتن هستند.

براساس این تحلیل، ورود جت‌های بسیار کارآمد جایگاه جدیدی برای پروازها گشوده است. شرکت کانتاس استرالیا امیدوار است پروازی تقریبا ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتری بین لندن و پرت را از سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کند. اقتصاد چنین سفرهای طولانی باید همچنان مورد توجه قرار گیرد. خطوط هوایی به‌ویژه در اروپا همچنان در سال ۲۰۱۷ نگران تروریسم خواهند بود. از نظر آماری یک ریسک امنیتی بسیار کوچک، این قدرت را دارد که مسافران پروازی را بترساند و آنها را کاهش دهد. کارآفرینان برای تسخیر فضا در حال صف کشیدن هستند. به همین خاطر، یک دستاورد نمادین بزرگ به دست خواهد آمد اگر سفر به فضا با امنیت انجام شود.

طبق پیش‌بینی اکونومیست، گردشگری فرصت‌های بسیاری برای «اقتصاد مشارکتی» ارائه خواهد کرد. بازاریابان اینترنتی انتظار دارند ۱۴ و نیم میلیون کاربر از خدمات اقامتی نظیر Airbnb در سال ۲۰۱۷ استفاده کنند که نسبت به سال قبل از آن ۵/۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. حتی قایق‌های تفریحی و هواپیماهای خصوصی نیز در دسترس خواهند بود؛ برای مثال، جت اسمارتر در مورد انتقال به آسیا در سال ۲۰۱۷ صحبت‌هایی کرده است. از سوی دیگر، افزایش چشمگیر درخواست‌های میلیونرهای آسیایی برای تملک جت‌های شخصی و شرکت‌های پرواز به آنها امید داده است که بتوانند در این بازار سهم داشته باشند.

3696 Page  پیش‌بینی اکونومیست از گردشگری 2017

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد