رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ دی ۱۴۰۱

پیست اسکی اندبیل ، زیباترین پیست اسکی جنگلی ایران

اشتراک گذاری

پیست اسکی اندبیل ، زیباترین پیست اسکی جنگلی ایران است که در مجموعه گردشگری اندبیل خلخال واقع شده است. تفرجگاه اندبیل در هفت کیلومتری خلخال با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری از جمله جنگل‌های نادر و درختان قد کوتاه، شیب لازم برای اجرای تمرین و مسابقات اسکی، چشمه پر آب و راه دسترسی مناسب بزرگترین ظرفیت منطقه برای احداث پیست اسکی و امکانات مورد نیاز برای توسعه این رشته ورزشی پرطرفدار است.
با پایان نصب تله سیژ در این مجموعه، تنها پیست اسکی جنگلی کشور در خلخال تجهیز و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند. این مجموعه علاوه بر پیست اسکی جنگلی، دارای امکانات اقامتی و رفاهی از جمله غذاخوری. مرکز خرید و امکانات تفریحی شامل سورتمه، زیپ لاین و شهر بازی کودکان خواهد بود.

پیست اسکی اندبیل
برنامه ایجاد بزرگترین مجموعه گردشگری و تفریحی استان اردبیل در منطقه جنگلی اندبیل خلخال با سرمایه گذاری شرکت خصوصی طراحی شده و در حال اجراست. همزمان با فصل زمستان و جلوه یکپارچه برف در شهرستان خلخال، تفرجگاه اندبیل با جنگل‌های بلوط و ارس زیبایی خاصی در فصل زمستان دارد .ولی قدم گذاشتن در هر چهار فصل به این نقطه از شهرستان خلخال، باعث جلب توجه همگان به زیبایی کم‌نظیر و بی‌مثالش می‌شود.

در صورت راه‌اندازی اين تجهيزات تله‌سيژ اندبيل به عنوان دومين تله‌سيژ استان اردبيل خواهد بود. که می تواند با ۲ هدف گردشگری و ورزشی در زمستان و تابستان مورد استفاده شهروندان و گردشگران قرار بگيرد.

پیست اسکی اندبیل

قله عجم

در بالاترین نقطه پیست اسکی علی‌رغم آفتابی بودن هوا می‌توان مه زیبای جنگل‌های تالش را به نظاره نشست. بالاتر از ورودی تفرجگاه، اولین تابلوی راهنمای نصب شده مربوط به قله ۳ هزار متری عجم سومین قله بلند استان اردبیل بعد از سبلان و آق‌داغ است. از همین نقطه کوهنوردان مسیر خود را تغییر و به سمت منطقه نهربند و مسیر زیبای مالرو تا رسیدن به ارتفاعات تالش و قله عجم طی می‌کنند.

تفرجگاه زیبای جنگلی اندبیل خلخال خاستگاه حیات وحش منحصر به فرد از جمله دسته‌های پرندگان، جوندگان و گوشتخوران است. در سال‌های گذشته نیز وجود سیاه‌گوش، این گوشتخوار نادر توسط اهالی گزارش شده است.

از زیبایی‌های حیات وحش منطقه می‌توان به وجود گرگ، خرس، شغال، روباه، خرگوش و… اشاره کرد. در فصول مختلف می‌توان در مسیرهای جنگلی حضور آنان را مشاهده کرد.

پیست اسکی اندبیل

زیبایی‌های پیست اسکی اندبیل ، مختص فصل خاصی نیست

به لحاظ قرارگیری این منطقه در نزدیکی آب و هوای خزری، زیبایی‌های این منطقه مختص فصل خاصی نیست. با شکوفه بهاری، میوه‌دهی درختان آلوچه و زیبایی پاییز برگ‌ریزان ادامه یافته و در زمستان نیز با تن‌پوش زیبای برف قامتی زیبا برای دیدن دارد.

هر چند در نگاه اول آب و هوای سرد و سوز سرما متوجه گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی می‌شود. ولی با ادامه مسیر در این تفرجگاه زیبایی آن از سرمای طبیعت کاسته و آرامش در کنار درختانِ بلوطِ خفته در برف، روح و جان را سیقل می‌دهد.

در سایر مناطق کشور به محض گرم شدن آب و هوا، پیست‌های اسکی آن‌چنان علاقه‌مندانی ندارد .ولی در تفرجگاه اندبیل تا اواخر فروردین‌ماه، برف همچنان منتظر حضور علاقه‌مندان به ورزش اسکی است.

پیست اسکی اندبیل

پیست اسکی اندبیل

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *