رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ آذر ۱۳۹۲

پول یک روز نفت را به گردشگری بدهید

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۹/۱۷ – «پول یک روز تولید نفت کشور را به گردشگری بدهند تا صنعت گردشگری متحول و تعداد گردشگران ۱۰ برابر شود.»

این پیشنهاد اکبر غمخوار – عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی – است که به‌تازگی از نمایشگاه گردشگری در لهستان برگشته و در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به حضور بسیار کم‌رنگ ایران، بویژه بخش دولتی در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری اشاره و اظهار کرد: اکنون تقاضا برای سفر به ایران، بخصوص از اروپا و آمریکا زیاد شده است‌؛ ولی با این حال، ما در بسیاری از نمایشگاه‌های گردشگری بازارهای هدف یا رسانه‌های خارجی آن‌ها حضور نداریم تا آنچه را که باید به آن‌ها نشان دهیم.

او با بیان این‌که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تا پایان سال، هیچ برنامه‌ی نمایشگاهی مشخصی را اعلام نکرده است‌، تأثیر حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را در جذب بیشتر آژانس‌های گردشگری، برخلاف نظر برخی مدیران قبلی این سازمان‌، بسیار زیاد دانست و یادآوری کرد: ثابت شده است که مذاکرات چهره به چهره، بیشترین تأثیر را در بازاریابی دارد و نباید خود را از آن بی‌بهره کنیم، فقط به این خاطر که در گذشته، عده‌ای معتقد بودند حضور آژانس‌های گردشگری در نمایشگاه‌های بین‌المللی تأثیری در آمدن گردشگران خارجی به ایران ندارد.

این تورگردان در پاسخ به این اظهارات که حضور نداشتن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نمایشگاه‌های بین‌المللی شاید به‌دلیل نداشتن بودجه باشد با توجه به این‌که مقامات این سازمان بارها به‌صراحت اعلام کرده‌اند دیگر پولی باقی نمانده است، گفت: گردشگری صنعت ارزآوری است در عین حال، دیپلماسی جدید دولت، توسعه و گسترش روابط با کشورهای اروپایی است‌، بهترین دیپلماسی عمومی هم گردشگری است‌. بنابراین باید از رییس‌جمهور تقاضا شود که بودجه‌ای را برای تبلیغات گردشگری کشور اختصاص دهد.

غمخوار ادامه داد: اگر فقط پول یک روز تولید نفت ایران را به گردشگری بدهند تا خرج تبلیغات و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی شود قول می‌دهم صنعت گردشگری ۱۰ برابر رشد کند.

وی اضافه کرد: اگر روزانه حتی ۵ / ۱ میلیون بشکه‌ نفت تولید شود و قیمت هر بشکه هم حدود ۱۰۰ دلار باشد و پول آن یک روز به گردشگری داده شود این صنعت حتما متحول خواهد شد و مطمئنا این تصمیم به نفع کشور خواهد بود.
16-287 پول یک روز نفت را به گردشگری بدهید

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *