جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پل معلق آسمان تهران

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ خرداد ۱۴۰۱

پل معلق آسمان تهران یکی از بخش های جذاب فاز دو بوستان نهج البلاغه است که به عنوان نخستین پل معلق پایتخت شناخته می شود. این پل از پارکینگ بوستان نهج البلاغه در بلوار عربشاهی تا پارک پردیسان ادامه دارد. طول این پل به ۲۸۵ متر و عرض آن به ۲ متر می رسد و در ارتفاع ۶۵ متری ساخته شده است. عده ای از مسئولان این پل را همراه با پل معلق مشکین شهر اردبیل، طولانی‌ترین پل کابلی عابر پیاده در خاورمیانه می دانند.

%name پل معلق آسمان تهران

ساخت پل معلق آسمان تهران از سال ۱۳۸۹، و توسط بخش خصوصی آغاز شد. این پل بوستان نهج‌البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند و به‌طور همزمان ۲۰۰ نفر بازدیدکننده می‌توانند روی عرشه آن تردد و توقف کنند، این پل معلق، در نوع خودش در کشور ایران نخستین است و در آن زمان اعلام شد، این پل به همراه پل معلق شهر مشگین‌شهر، «طولانی‌ترین پل کابلی عابر پیاده در خاورمیانه» است؛ شهروندانی که می‌خواهند از بوستان پردیسان به نهج‌البلاغه یا بالعکس بروند می‌توانند از این پل ایجاد شده در حد فاصل دو پارک پردیسان و نهج البلاغه استفاده کنند، و همچنین در توجیه احداث این پروژه اعلام شد که این پل از شب‌مردگی و خلوتی ضلع شرقی بوستان نهج‌البلاغه و غربی بوستان پردیسان می‌کاهد.

پل معلق تهران پل معلق آسمان تهران

با توجه به اینکه این پل در یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های شهر تهران و روی «روددرهٔ نهج‌البلاغه» واقع شده‌است، انتخاب این نقطه از شهر برای احداث این پل از نظر موقعیت مکانی اصولی و کارشناسانه بوده‌است. از روی پل معلق آسمان تهران می‌توان بخشی از پل طبیعت را هم دید که چند سال قبلتر ازپل معلق آسمان تهران افتتاح شد و با عبور از روی بزرگراه مدرس، دو، پارک آب و آتش و طالقانی را به هم متصل می‌کند.

ساعات کار: پنج شنبه ها و جمعه ها از ۱۰:۰۰ تا ۲۴:۰۰

پل معلق تهران 2 پل معلق آسمان تهران
پل معلق تهران 3 پل معلق آسمان تهران

پل معلق تهران کجاست ؟

این پل در استان تهران، تهران، بلوار عربشاهی، پارک نهج البلاغه واقع شده است .

مشخصات پل معلق تهران چیست ؟

این پل با طول ۲۸۵ متر بوستان نهج‌البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند و به‌طور همزمان ۳۰۰ نفر می‌توانند روی عرشه آن تردد و توقف کنند. پل معلق آسمان ۶۵ متر از کف رودخانه ارتفاع دارد و ۱۲ رشته کابل به قطر۴۳ میلی‌متر از نوع کابل گالوانیزه پل اصلی را ثابت نگه داشته است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *