رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ بهمن ۱۳۹۷

فرهنگسرای امام(ره) تهران

لینک این مطلب کپی شد!

باغ امیر سلیمانی یکی از باغ های قدیمی و متروکه در منطقه شمال تهران (منطقه یک) و محله جماران،بوده است که به همت شهرداری منطقه یک و شرکت توسعه فضاهای فرهنگیمطابق با دستور شهردار محترم تهران تملک و از سال ۱۳۹۲ بازسازی شد و در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ مصادف با اعیاد شعبانیه به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تفویض شد تا با عنوان فرهنگسرای امام (ره) در آن تاسیس شود .
اعلام تاسیس این فرهنگسرا در بازدید نوروزی شهردار تهران در فرودین ماه سال ۱۳۹۳ انجام و آیین افتتاح این فرهنگسرا در سال روز ولادت حضرت زین العابدین(ع) در تاریخ ۹۳/۳/۱۳ و در آستانه سالروز بزرگداشت رحلت حضرت امام (ره) برگزار شد. این فرهنگسرا که جنب حسینیه شماره ۲ جماران واقع است، محلی برای معرفی اندیشه های متعالی حضرت امام خمینی (ره) و مجالی برای تبادل افکار و آراء اندیشمندان و دلسوزان حوزه های مرتبط با امام و رهبری خواهد بود. از سوی دیگر طراحی و اجرای انواع برنامه های هنری و فرهنگی با موضوع امام و رهبری؛زمینه سازآشنایی شهروندان با سیره و سلوک حضرت امام (ره)خواهد بود . فرهنگسرای امام (ره) در زمینی به مساحت تقریبی ۱۶ هزار مترمربع ؛ در ساختمانی با نمایی تاریخی فضاهایی نظیر ساختمان اداری در ۲ طبقه، فضای لابی و نگارخانه،سالن همایش، فضایی غرفه ای برای فعالیت های نمایشگاهی فرهنگی هنری و کافه کتاب، سالن کوشک، واحد آموزش و چند کلاس آموزشی است.
برگزاری کارگاه های هنری با موضوعات مرتبط با امام و رهبری، ایجاد کانون های فرهنگی و هنری و مطالعاتی با همین موضوع، حمایت از تولیدات فاخر فرهنگی و هنری و برگزاری انواع برنامه های مشترک با مراکز و موسسات مرتبط با انقلاب اسلامی و رهبری را از برنامه های این فرهنگسرا برشمرد
محوطه سرسبز وفضای بسیار زیبای باغ قدیمی امیرسلیمانی که هم اکنون به فرهنگسرای امام (ره) تغیی کاربری داده است با آبنما، باغ گل و درختان میوه؛ درکنار فعالیت ها وخدمات ارزشمند فرهنگی هنری و آموزشی محیط آرام و دلنشینی را برای عموم شهروندان و ساکنین محله قدیمی جماران در منطقه یک طهران فراهم ساخته است.
نشانی:نیاوران، خیابان شهید باهنر، خیابان امیرسلیمانی، فرهنگسرای امام(ره)
تلفن:۱-۲۶۱۲۳۶۳۰

فرهنگسرای امام(ره) تهران
فرهنگسرای امام(ره) تهران فرهنگسرای امام(ره) تهران
فرهنگسرای امام(ره) تهران فرهنگسرای امام(ره) تهران

منابع : خبرگزاری مهر , کی کجاست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *