جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

فرهنگسرای فردوس تهران

تاریخ بروزرسانی :
۸ بهمن ۱۳۹۷

فرهنگ‌سرای فردوس تهران از جمله فعال‌ترین فرهنگ‌سراهای تهران به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۱ توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بلوار فردوس شرقی واقع در محله فردوس تأسیس شده است. این فرهنگ‌سرا به عنوان ستاد مدیریت فرهنگی هنری منطقه پنج، دوهزار و ۶۷۰ متر مربع زیربنا دارد و از بخش‌های گوناگون و فعال آن می‌توان به کتابخانه، نگارخانه (گالری های ۱ و ۲ )، سالن نمایش با ظرفیت ۲۶۰ صندلی، سالن اجتماعات آفرینش نور با ظرفیت ۱۲۰ صندلی، کلاس‌های آموزشی، کافی‌نت، باشگاه ورزشی (ویژه بانوان)، بازارچه خوداشتغالی، خانه کودک بهار۳، نمایشگاه دائمی کتاب کودک و نوجوان، فروشگاه عرضه محصولات قرآنی، پایگاه بسیج شهید تهرانی مقدم و … اشاره کرد.
امکانات و فعالیت‌ها:
فرهنگسرای فردوس تهران دارای واحد آفرینش و اجرا، هنری و آموزش است که هرکدام دارای زیر شاخه‌های مختلفی هستند:
واحد آموزش:
واحد آموزش فرهنگسرا واقع در طبقه همکف و در ضلع شمالی آن قرار دارد. کلاس آموزشی آن به صورت منظم و زیر نظر اساتید مجرب برگزار می‌شود.
واحد آموزش فرهنگسرا همه روزه آماده ارائه اطلاعات دوره‌های آموزشی و پاسخگویی به شهروندان است.
از جمله دور‌های آموزشی که در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود، می‌توان به دوره‌های روخوانی قرآن، فوریت‌های پزشکی، مشاوره و روانشناسی، خیاطی، سفره‌آرایی، گریم، شمع‌سازی، سفال، مینیاتور، نقاشی روی پارچه و شیشه، آشپزی،دف، پیانو،‌ کلاس‌های کامپیوتر شامل ICDL1 و ICDL2 ، اینترنت، تایپ سریع، زبان و دوره های متعدد دیگری شامل انواع کلاسهای ویژه کودکان اشاره نمود.
کانون‌ها:
کانون بانوان:
کانون بانوان فرهنگسرای فردوس تهران با برگزاری جلسات منظم هفتگی ضمن بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی بانوان ، برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی، بررسی مشکلات محله و منطقه، بازدید از مراکز مختلف، اجرای مسابقات و شرکت در اردوهای تفریحی را در برنامه خود دنبال می‌کند.
کانون ادبی
کانون ادبی این فرهنگسرا در دو بخش مثنوی خوانی و حافظ خوانی و تفسیر اشعار توسط کارشناسان ادبیات و همچنین مطالعه و بررسی کتب روانشناسی توسط کارشناس علوم روانشناسی و جامعه شناسی فعالیت می‌کند. همچنین برگزاری شب شعر و مجالس بزرگداشت برای شاعران کهن، آموزش سرودن شعر و بررسی اشعار سروده شده توسط شاعران در جلسه کانون از جمله برنامه‌های آن است.
کانون اندیشه
کانون اندیشه فرهنگسرای فردوس تهران در زمینه کتاب و کتابخوانی فعالیت های بسیاری دارد که از جمله آن می توان به یافتن راه‌هایی برای افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم اشاره کرد.
کتابخانه فردوس
کتابخانه فردوس در سال ۱۳۸۱ افتتاح شد. این کتابخانه در فضایی به مساحت ۴۵۰ متر مربع قرار دارد که در حال حاضر شامل بخش های ذیل است: بخش مرجع، بخش کودک و نوجوان، مخزن امانت کتاب، خدمات فنی ، بخش نشریات، نمازخانه و سالن مطالعه.
مخزن کتاب به صورت بسته بوده و کتاب های آن در زمینه های متنوع تاریخ، جغرافیا، ادبیات، اجتماعی، سیاسی، مذهبی، پزشکی، کامپیوتر و روانشناسی است.د.
ظرفیت سالن مطالعه این کتابخانه ۱۵۰ نفر است. سیستم جستجوی این کتابخانه از طریق رایانه و همچنین برگه دان امکان‌پذیر است، همچنین شیوه رده‌بندی در این کتابخانه به روش دهدهی دیوئی است.
سالن آمفی تئاتر
سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای فردوس تهران شامل ۲۶۰ صندلی مبله، پرده نمایش فیلم به مساحت ۳۲ متر مربع، سن و اتاق چهره‌پردازی، آپاراتخانه، سیستم صوتی و نور و ۲ درب خروج اضطراری است.
آدرس:
فرهنگسرای فردوس تهران به لحاظ جغرافیایی از شمال به بلوار آیت‌الله کاشانی، از جنوب به اتوبان تهران-کرج حدفاصل بزرگراه جناح و بلوار شهید ستاری از شرق به فلکه صادقیه و از غرب به بزرگراه ستاری منتهی شده است.

 

 

 

 

1 21 فرهنگسرای فردوس تهران
2 21 فرهنگسرای فردوس تهران
3 25 فرهنگسرای فردوس تهران
4 22 فرهنگسرای فردوس تهران

 

منابع : همشهری آنلاین , سایت فرهنگسرای فردوس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    كتابخانه بزرگي هم داره كه من عضوش هستم. اين فرهنگسرا برنامه هاي زيادي براي اقشار مختلف مردم منطقه فردوس دارد. براي هر گروه سني برنامه خاصي، بازارچه هاي مختلفي هم در آن برگزار مي شود

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد