جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

وجود ۸۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی در آذربایجان شرقی

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ شهریور ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۲۴- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از وجود ۸۰ رشته مربوط به صنایع دستی و هنرهای سنتی در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، فرزین حق پرست در آیین گشایش ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در تبریز از حضور ۳۰۰ هنرمند مطرح کشور در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: هنرمندان ۲۹ استان کشور در ۲۴۰ غرفه نمایشگاه حضور دارند که آثار و تولیدات هنری و صنایع دستی خود را در معرض دید عموم و فروش قرار داده اند.

وی افزود: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، علاوه بر داشتن مفاهیم غنی و تکنیک‌های ناب و زیبایی منحصر به فرد، به سبب وسعت و تنوع اقلیمی و فرهنگی از تنوع و تکثر بالایی برخوردار بوده و ایران از نظر کمی و کیفی صنایع دستی، در زمره‌ی کشورهای شاخص صنایع دستی جهان قرار دارد.

به گفته وی، بیش از ۳۰۰ رشته و زیر رشته در صنایع دستی کشور و ۸۰ رشته صنایع دستی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به قالیبافی، ورنی‌بافی، نگارگری، سفال و سرامیک، چاپ باتیک، حکاکی روی نقره و منبت چوب که حکایت از وجود مردمی هنرمند، خوش‌ذوق و سختکوش در استان است، اشاره کرد.

حق پرست با اشاره به ثبت جهانی فرش تبریز در روزهای گذشته تصریح کرد: ثبت جهانی فرش تبریز، نقطه‌ی عطفی در حوزه‌ صنایع‌دستی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در پایان شکل‌گیری مکاتب نگارگری اول و دوم در تبریز، آوازه جهانی قالی‌های تبریز و هریس و کاشی‌کاری‌های بی‌بدیل مسجد کبود تبریز را برگ‌های زرینی در تاریخ هنر ایران زمین عنوان کرد که با دستان توانمند هنرمندان این دیار رقم خورده‌اند.

1449 وجود 80 رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی در آذربایجان شرقی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد