رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ شهریور ۱۳۹۴

خاطرات گردشگران از پارک باباامان و بش قارداش

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۲۴- شهردار بجنورد گفت: بیشتر خاطرات گردشگران از بجنورد، بوستان ملی بش قارداش و پارک باباامان است.

روح الله براتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، با بیان اینکه ۴۷۰ هکتار به بوستان ملی باباامان بجنورد اضافه خواهد شد، افزود: قرار بر این است تا ۳۷۰ هکتار از زمین‌های منابع ملی از طریق اداره کل منابع طبیعی استان اختصاص داده شود که هم اکنون مراحل نهایی واگذاری در حال سپری شدن است. علاوه بر آن ۱۰۰هکتار در منطقه پلنگ دره نیز واگذار شده است که به پارک باباامان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر ۳۰درصد توریست و گردشگران در یک شهر و یا استانی حضور پیدا کنند آن مکان پتانسیل تبدیل شدن به یک منطقه گردشگری را دارد، اظهار کرد: هم اکنون سالانه ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر از بجنورد و این استان تردد می کنند اما به علت کمبود زیرساخت مدت اقامت این افراد بسیار اندک است. در نظر داریم تا طی مدت سه سال زیرساخت‌های لازم برای اقامت گردشگران در این شهر را فراهم کنیم تا مدت اقامت آنها به ۲۴ ساعت برسد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پارک “دوبرابر” قابلیت تبدیل شدن به بش قارداش دوم و “پلنگ دره” پتانسیل تبدیل شدن به پارک باباامان دوم را دارد.

وی افزود: شهرداری ۱۴ ماه بود که دنبال اختصاص زمینی برای ساخت شهربازی بود و هم اکنون واگذاری ۵۰هکتار زمین برای اجرای این پروژه انجام شده است. قرار بر این شده است تا در آن منطقه تله کابینی ساخته شود.

شهردار بجنورد با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تا بچه‌هایمان سرخورده شوند، توضیح داد: باید تلاش کنیم تا در فضاهای کوچک امکانات خوب و بزرگی برای مردم مهیا کنیم و این امر از طریق تعاملات بین سازمانی امکان پذیر خواهد بود.

1448 خاطرات گردشگران از پارک باباامان و بش قارداش

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *