رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ مهر ۱۳۹۴

موزه فرش وقفی در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۷/۲۷- طی تفاهم نامه مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، موزه مشارکتی فرش‌های وقفی در سال ۹۵ راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، طی مراسمی ۵۱ تخته فرش و کناره به اداره کل میراث فرهنگی تحویل داد.

حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این مراسم گفت: احیای سنت حسنه وقف امری فرهنگی است و می‌تواند در راستای اهداف سازمان میراث فرهنگی باشد. با توجه به آثار وقفی زیاد در استان، اداره کل میراث فرهنگی وظیفه حفظ و نگهداری آثار و ابنیه وقفی را برعهده دارد و مشارکت این اداره کل با اداره کل اوقاف دایمی و همیشگی است.

حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز از میراث فرهنگی بابت مرمت و احیای حسینه‌ها و بناهای وقفی تشکر کرد و گفت: این ۵۰ تخته فرش و کناره ضمن قدمت، دارای ارزش فرهنگی و هنری است. اکثر این فرش‌ها مربوط به دوران قاجار و پهلوی هستند و برخی اختصاصی برای حسینیه امام رضا (ع) بافته شده‌اند.

گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، با بیان اینکه اکثر این فرش‌ها از پشم شتر تهیه شده‌اند، افزود: ۴ تخته از فرش‌هایی که با پشم شتر بافته شده در ایران بی‌نظیر است. این فرش‌ها برای نگهداری در شرایط بهتر به میراث فرهنگی تحویل داده شد تا برای مرمت آنها نیز گام موثری برداشته شود.

2598 موزه فرش وقفی در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *