جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هموطنان زمان سفر را مدیریت کنند

تاریخ بروزرسانی :
۶ فروردین ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ – رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از گردشگران نوروزی خواست زمان سفر خود را مدیریت کنند تا نهایت استفاده از فرصت سفر را داشته باشند.
به گزارش واحد خبر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ، مسعود سلطانی فر در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما با بیان این مطلب گفت: در دور اول سفرهای نوروزی که شامل پنج روز گذشته می شود، تعداد ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار اقامت- شب به صورت تجمیع شده در سراسر کشور به ثبت رسیده که از این تعداد حدود هفت درصد مسافران در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها، ۲۲ درصد در کلاس های مدارس، ۱۵ درصد در کمپ های اقامتی موقتی که توسط شهرداری ها و هلال احمر ایجاد شده، ۲۰ درصد در خانه های استیجاری و ۱۵ درصد در اماکن مختلفی چون مراکز اقامتی ادارات و خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته اند.
او این آمار را غیر از مسافرانی دانست که در خانه های دوستان و اقوام خود اقامت می کنند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درباره اقدامات نظارتی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور نیز گفت: تا کنون چهار هزار و ۲۰۰ مورد نظارت صورت گرفته که خدمات بین راهی بیش از چهار هزار نظارت داشته است، از این بین تعدادی از مراکز تذکر کتبی و شفاهی دریافت کرده اند و برخی به دلیل خدمات مطلوبی که داشته اند تشویق شده اند درعین حال تعداد ۳۸ مورد منجر به اقدام قانونی و تعطیلی یا تعلیق موقت شده اند و به وضعیت آنها به زودی رسیدگی می شود.
سلطانی فر به مسافران نوروزی کشور پیشنهاد داد که زمان سفر خود را مدیریت کنند و به هشدارهای ستاد هماهنگی خدمات سفر توجه کنند تا دچار حوادث و مشکلات نشوند.
او همچنین گفت: زمان بازگشت خود را نیز مدیریت کنید تا در روز آخر گرفتار ترافیک محورهای مواصلاتی نشوید. همین طور لوازم ایمنی و تجهیزات خودرو به همراه داشته باشید تا در صورت تغییرات جوی با مشکل جدی روبرو نشوید.

untitled14 هموطنان زمان سفر را مدیریت کنند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *