رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ خرداد ۱۳۹۸

نیاز «کرمانشاه ۲۰۲۰» به یک شبکه اجتماعی

اشتراک گذاری

کرمانشاه- ایرنا- روزنامه باختر چاپ کرمانشاه در شماره ۲۸۹۲ روز شنبه ۱۲ خرداد ۹۸ مطلبی را با عنوان نیاز «کرمانشاه ۲۰۲۰» به یک شبکه اجتماعی به قلم حمید حسینی منتشر کرده است.در این یادداشت آمده است: امروزه نه تنها در حوزه گردشگری بلکه در سایر حوزه‌ها نیز تبادل اطلاعات در رسیدن به اهداف آن حوزه بسیار مهم است. اگر می‌خواهیم «کرمانشاه ۲۰۲۰» موفقی داشته باشیم نیاز است که از یک طرف کارشناسان حوزه گردشگری با بکارگیری دانش تخصصی خود یک چارچوب مشخص جهت انجام کلیه فعالیت‌های مربوطه مشخص کنند و از طرف دیگر، مردم با مشارکت عمومی خود ضمن به اشتراک‌گذاری تجربیات گردشگری خود، نظر کارشناسان را بهبود ببخشند؛ چه بسا مردم معیارهایی را در نظر گرفته که از دید کارشناس پنهان باشد. این نیاز از آن جهت بوده که تصمیم‌گیری توسط مسئولین به عنوان متولیان حوزه گردشگری و همچنین گردشگران به عنوان مشتریان اصلی به درستی انجام شود که این امر مستلزم گردش آزاد اطلاعات است و در این راستا یکی از بسترهای مناسب جهت تحقق این مهم شبکه‌های اجتماعی است.
کرمانشاه 2020 نیاز «کرمانشاه ۲۰۲۰» به یک شبکه اجتماعی

اگر برای رویداد «کرمانشاه ۲۰۲۰» یک شبکه اجتماعی با موضوع گردشگری ایجاد شود، می‌توان به کمک آن در فازهای مختلف قبل، حین و حتی بعد از رویداد کارآمدی گردشگری در کرمانشاه را افزایش داد. در فاز قبل از رویداد کارشناسان و مردم می‌توانند تجربیات و اطلاعات خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند تا تصمیم‌های لازم جهت برنامه‌ریزی بهتر برای رویداد «کرمانشاه ۲۰۲۰» به درستی اخذ شود. در فاز حین رویداد از این شبکه اجتماعی می‌توان برای سرویس‌دهی به گردشگران استفاده نمود؛ گردشگرانی که وارد کرمانشاه می‌شوند می‌توانند با ملحق شدن به این شبکه اجتماعی از تجربیات گردشگران قبلی استفاده کنند و تجربیات خود را نیز به اشتراک بگذارند،

با توجه به علایق آن‌ها پیشنهاد مقصد و مسیر سفر و دوستی با افرادی که با آن‌ها شباهت‌های اخلاقی دارند داده شود. هم‌چنین می‌توانند درخواست مهمان شدن در منزل افراد بومی را بدهند. در مقابل افراد بومی می‌توانند به صورت آنلاین به گردشگران مشاوره بدهند و در صورت تمایل به صورت رایگان میزبان آن‌ها شوند. نمونه چنین شبکه‌ای شبکه اجتماعی Coach Surfing شهر تورنتو کاناداست که با موضوع مهمان‌نوازی کمک می‌کند تا گردشگران در منزل افراد بومی آن شهر اقامت رایگان داشته باشند. همچنین از این شبکه اجتماعی می‌توان به عنوان یک منبع اطلاعاتی غنی در فاز بعد از رویداد جهت بهبود و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و آسیب‌شناسی‌های لازم بهره برد. با این حال ایجاد یک شبکه اجتماعی با موضوع گردشگری ویژه رویداد «کرمانشاه ۲۰۲۰» بدون شک گامی مؤثر برای کسب رضایت گردشگر به عنوان هدف پایین‌دستی این رویداد و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و هم‌چنین شناساندن فرهنگ دیارمان به ویژه فرهنگ مهمان‌نوازی به عنوان اهداف بالادستی آن محسوب می‌شود.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *