جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی مشهد | معرفی ۱۰۰ جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

جاهای دیدنی مشهد و مکان های گردشگری مشهد را در طول سفر به مشهد ببینید. مشهد جاذبه های دیدنی زیادی دارد که با برنامه ریزی سفر خود می توانید به اکثر آنها رفته و لذت ببرید. ولی در هر حال جاهای دیدنی مشهد در تمام فصول سال جذابیت ها و زیبایی های خود را داشته و از آن جا که ما می‌دانیم بعد از خرید بلیط هواپیما مشهد و یا رزرو محل اقامت مهم‌ترین دغدغه مسافران، یافتن جاهای دیدنی مقصد مورد نظر است بنابراین سعی کرذیم کامل ترین لیست جاهای دیدنی مشهد را ارائه کنیم.
پایتخت معنوی ایران سالانه بیش از ۲۵ میلیون نفر گردشگر دارد که از این تعداد، ۲ میلیون نفر آن را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند. نیاز این گردشگران به خدمات رفاهی و گردشگری باعث شده تا تور های مشهد بسیار پرطرفدار باشد. این شهر جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و تفریحی زیادی دارد. گردشگری در این شهر با توجه به گستردگی آن می‌توان دشوار و طاقت فرسا باشد. این شهر در اطراف خود هم شهرها و ییلاق‌های بسیار زیبایی دارد که حتما باید از آن‌جا هم دیدن کنید.
اگر می‌خواهید تا مشهد و ییلاق‌های اطراف آن را به خوبی سیاحت کنید، استفاده از تور مشهد گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست. تورهای مشهد علاوه بر گشتن کامل شهر، شما را به اطراف مشهد برده و با مکان‌های تاریخی و زیبایی مانند نیشابور و ییلاق زیبای شاندیز هم آشنا می‌کنند.

مشهد 1 800x501 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

مشهد


مشهد از جمله شهرهایی است که هتل و اقامتگاه‌های بسیاری دارد. شما می‌توانید طیف وسیعی از هتل‌ آپارتمان های مشهد تا هتل‌ های ۵ ستاره و لوکسی در مشهد پیدا کنید. با این حال رزرو هتل در مشهد با توجه به اینکه این شهر همیشه پر از گردشگر است، می‌تواند با چالش‌های زیادی همراه باشد.

حرم مطهر امام رضا (ع)

بدون تردید حرم مطهر امام رضا (ع) به عنوان یکی از شش مجموعه معماری – آرامگاهی ایران، با ارزش جهانی، نظیر یک دایره‌‌المعارف هنر اسلامی تجربیات اساتید معماری سبک‌های مختلف ساختمانی را در بر دارد که در حقیقت در هر دوره تاریخی به رغم تحولات سیاسی، ‌تغییرات و تکامل بنیادی و فضایی در کالبد آن به وجود آمده است. پس از آن که پیکر مطهر حضرت رضا(ع) در کاخ حمید بن قحطبه طائی در اراضی سناباد به خاک سپرده شد، این مکان مورد توجه مسلمین قرار گرفت.

آنچه امروزه این جایگاه معنوی را مزین نموده، فضاهای معماری، رواق‌ها، صحن‌‌های متبرکه و تاسیسات عام‌المنفعه علمی‌ـ‌ فرهنگی است که از دوران سامانیان تا عصر حاضر در آن ایجاد شده و به شکوهش افزوده است. در این میان جغرافیانویسان و مورخان بسیاری از قرون مختلف اسلامی ابنیه آن را ستوده‌اند.

1211 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

 

آرامگاه نادر شاه مشهد

مقبره کنونی نادرشاه واقع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا ( نادری سابق)که پس از حرم حضرت رضا علیه السلام مهمترین موضع توریستی ـ تاریخی شهر مشهد تلقی میشود، در باغی به مساحت ۱۴۴۰۰ متر مربع ساخته شده است. مقبره شامل سکویی دوازده پله ای، محل گور، پوششی خیمه مانند بر روی قبر، سکویی مرتفع در مجاور قبر با مجسمه نادرشاه سوار بر اسب و سه تن دیگر در پی او، یک غرفه فروش کتاب و دو تالار برای موزه است.

آرامگاه نادرشاه جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

آرامگاه نادرشاه

سرزمین موجهای آبی مشهد

مجموعه فرهنگی ورزشی پارک آبی با عنوان سرزمین موجهای آبی، بزرگترین پارک آبی خاورمیانه به لحاظ وسعت و از نظر سرپوشیده بودن و همچنین از حیث امکانات در رده کاملترین پارک های آبی دنیا به شمار می آید. این مجموعه با فراهم آوردن محیطی امن در خدمت سلامت جسمی و در طول آن سلامت روان تک تک افراد جامعه بوده و بی گمان یکی از قطبهای تفریحی کشور و یکی از جاذبه های تفریحی مشهد به شمار می آید. بی مثال بودن این مجموعه باعث گشته تا به تجربه ای دلچسب و به یادماندنی برای زائرین و مجاورین بارگاه ملکوتی آقا علی بن موسی الرضا (ع) فراهم آورد که همانا بزرگترین لوح افتخار ما محسوب می گردد.

%D8%AC%D8%AA %D9%85%D9%88%D8%AC جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

 

روستای عنبران مشهد

ییلاق عنبران واقع در یک کیلومتری طرقبه که مناظر سرسبز و پوشش گیاهی مطلوب آن باعث خوشبو شدن این روستای زیبا گردیده و سبب نامگذاری این منطقه موسوم به عنبران شده است. مراکز پذیرایی حاشیه‌ راه، باغات و چشم‌ انداز های طبیعی و سایه‌ های دلنواز و اطراق‌ گا‌ه‌ های خانوادگی، از مزیت‌ های عنبران به شمار می‌آید.

%D8%B9%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86 1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

 

طرقبه از بهترین جاهای دیدنی مشهد

مشهد، ییلاقات خوش آب و هوای زیادی دارد ولی یکی از محبوب ترین ییلاقات آن و یکی از جاهای دیدنی مشهد، طرقبه است که تنها ۱۸ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. آب و هوای لطیف، رودخانه، رستوران های متنوع، فروشگاه‌های سوغات، باغات میوه، مکان‌های تفریحی و تاریخی مثل سد چالیدره، بند گلستان، دره ارغوان، دره داغستان و رودخانه دهبار که قلب این منطقه محسوب می‌شود از جمله دلایل این محبوبیت است. باید به همه اینها دیزی و ششلیک طرقبه را نیز اضافه کرد و از خیر خورشت فسنجان و راه رفتن در کوچه پس کوچه هایش هم نگذشت. نیمه‌ اول سال وقت بهتری برای رفتن به این ییلاق است، پاییز زیبایی هم دارد، اما یکی از سردترین نقاط اطراف مشهد در زمستان است. همچنین دیدن از روستای سرسبز نغندر از توابع بخش طرقبه و در فاصله ۱۰ کیلومتری آن را نیز در برنامه تان بگنجانید که روستایی دیدنی است.

%D8%B7%D8%B1%D9%82%D8%A8%D9%87 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

بازار رضا مشهد

یکی از جاهای دیدنی مشهد که روزانه تعداد زیادی بازدید کننده دارد بازار رضا است .تصاویربازار رضا در ضلع شرقی خیابان امام رضا (ع) حد فاصل میدان بیت المقدس و۱۷ شهریور شهر مشهد مقدس واقع شده و از مهم‌ترین مراکز خرید زائرین و گردشگران به شمار می‌آید.

bazar reza1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

 

 

 

پارک کوه سنگی مشهد

کوهسنگی یکی از قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین گردشگاه های مشهد است که به دلیل وجود دو کوه سنگی مشرف به شهر به این نام خوانده می شود و در کنار رشته کوه های جنوبی مشهد واقع شده است.

%DA%A9%D9%88%D9%87 %D8%B3%D9%86%DA%AF%DB%8C 4 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

 

سد چالیدره از جاهای دیدنی مشهد

اگر به روستای طرقبه رفتید، دیدار از سد چالیدره را از یاد نبرید. چالیدره یکی از دره های فرعی طرقبه است که امکان قایق سواری در سد و ماهیگیری برای گردشگران را فراهم می‌کند. در اطراف این سد چندین رستوران هم هست ولی پیشنهاد ما این است که غذا را در خانه درست کنید و در زیر یکی از آلاچیق های چالیدره بر بدن بزنید که عیشتان تکمیل شود. چالیدره دارای تلکابین نیز هست.

%D8%B3%D8%AF %DA%86%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%87 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

روستای زشک مشهد

زشک در لغت برگرفته از زو اشک به معنای چشمه های جوشان است. وجود چشمه سارهای متعدد و منحصر به فرد این روستا را به یکی از دیدنی ترین مکانها در خراسان تبدیل کرده است. در مسیر رودخانه اگر پیش بروید خواهید دید در مکانی رودخانه کاملاً خشک است در حالی که چند صد متر پایین تر آب فراوانی از دل زمین بیرون می جوشد و به خاطر این ویژگی است که زشک به چشمه های جوشان معروف شده است.

زشک 3 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

مسجد جامع گوهرشاد

این بنا یکی از عظیم ترین مساجد چهار ایوانی ایران است که در سال ۸۲۱ هجری قمری به دستور گوهرشاد آغا ، همسر شاهرخ تیموری و با معماری قوام الدین شیرازی در مجموعه حرم امام رضا (ع) احداث شده است . مسجد گوهر شاد با وسعت ۹۰۳۹ متر مربع دارای چهار ایوان ، یک گنبد بر فراز یا ایوان قبله ، هفت شبستان ، چندین در ورودی و یک صحن وسیع می باشد . بزرگترین ایوان مسجد ، ایوان مقصوره یا ایوان قبله است که با مقرنس کاربندی و نقاشی زینت یافته و بر روی دو پایه و پیشانی ایوان را کتیبه خط ثلث عمل بایستقر قرار دارد که با میرزا و کاشیکاری بسیار زیبایی تزیین شده است . از دیگر جلوه های مسجد جامع گوهر شاد منبر چوبی زیبایی معروف به منبر صاحب الزمان است .

مسجد گوهرشاد جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

پارک جنگلی وکیل آباد از بهترین جاهای دیدنی مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد که از گردشگاه های قدیمی مشهد است، در انتهای بلوار وکیل اباد قرار گرفته. این پارک با انبوهی از درختان کاج، چنار و تبریزی درون دره ای باصفاو خوش آب و هوا جای دارد و نهر های متعددی در ان جاری است که از قنات های وکیل اباد آب می گیرند.

وکیل آباد 5 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

وکیل آباد

مسجد هفتاد دو تن
مسجد هفتاد و دو تن مشهد، که مقبره امیرغیاث الدین ملکشاه در آن قرار دارد در ابتدای بازار بزرگ مشهد و در مجاورت ضلع جنوب غربی حرم قرار دارد. مسجد هفتاد و دو تن در زمان قبل از انقلاب به مسجد شاه معروف بوده است. بنا مسجد هفتاد و دو تن شامل فضای چهار طاقی گنبد دو پوش، دو مناره سرشکسته و یک ایوان می‌باشد که در دروان تیموری بنا شده است.

مسجد هفتاد و دو تن مشهد3 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران
بقعه شیخ طبرسی
ابوعلی فضل بن حسن بن فضل طبرسی , معروف به شیخ طبرسی از نامدارترین فقهای شیعه در سده پنجم و ششم هجری است که در فقه و حدیث , تفسیر, ادب , لغت و ریاضیات یگانه عصر خود بوده وی در جوزه علمیه مشهد نزد عالمان نامور به فراگیری علوم پرداخت و مدت ۵۲ سال نیز در بیهق به تعلیم مشغول بود . نوشته اند شیخ طبرسی در شورش غزان به شهادت رسید و پیکرش را درگورستان فقلگاه مشهد به خاک سپردند .

طبرسی جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

بقعه گنبد سبز
بقعه گنبد سبز از آثار دوره صفویه است و در شهر مشهد و مجاورت ارگ سابق در خیابان آخوند خراسانی (خاکی) قرار دارد.این بقعه که نامش را از رنگ گنبد خود گرفته، مدفن شیخ محمد مومن عارف استرآبادی است که در سال ۹۰۴ قمری وفات یافته است.بقعه گنبد سبز پیش از این با نمای ساده در بدنه و گنبد، در میان قبرستانی از دوره صفویه به نام (میر هوا) قرار گرفته بود و بعدها با دیوارکشی محصور شد و پیرامون آن محوطه سازی صورت گرفت.با توسعه شهر مشهد این بقعه در میان میدانی قرار گرفت. نمای این بنا در سال ۱۳۵۳ شمسی کاشی کاری شد و مرمت‌هایی در درون آن نیز انجام گرفت.

گنبد سبز جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

گنبد الله وردیخان
گنبد الله وردیخان مشهد در شمال شرقی حرم مطهر امام رضا (ع) و در مشرق رواق توحیدخانه واقع شده و به شکل یک کثیر الاضلاع را دارد . در مجموعه عظیم رواق های حرم مطهر، هم از حیث قدمت و هم به لحاظ طرح و ترکیب، از ویژگی ممتازی برخوردار بوده و از جالب ترین و با شکوه ترین رواق های آستان قدس رضوی است. در ضمن گنبد الله وردی خان ، گنبدی مسی می باشد .

گنبد الله وردیخان مشهد1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

مقبره پیر پالان دوز
مقبره پیر پالاندوز در سال ۵۶ شمسی به عضویت اثار ملی ایرانی در آمد و از ان پس تا به امسال گردشگران فراوان داخلی و خارجی از این مقبره زیبا و آرامگاه پیر پالاندوز بازدید به عمل می آورند.امروزه مقبره پیر پالاندوز جز یکی از جاذبه های گردشگری مشهد بوده که در بین روایات مردمی این عارف بزرگ قرن دهم قمری، بسیار در برآورده کردن حاجات و نیازهای مردم سریع الاجابه است.

آرامگاه پیر پالان دوز 1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

آرامگاه خواجه اباصلت
در کنار جاده مشهد ـ تهران به فاصله ۵ کیلومتری شهر، آرامگاه خواجه اباصلت هروی به چشم می‌خورد. این جا از قرنها پیش مزار و مورد توجه شیعیان بوده است و چنانچه امروزه نیز معمول است، گروهی برای تقرب به خواجه، وصّیت می‌کرده‌اند که در کنار وی برای همیشه آرام گیرند و این از سنگ قبرهای کهن که در پیرامون آرامگاه خواجه هست کاملا مشهود است و نشان می‌دهد که حتّی بسیاری از عرفای بزرگ نیز در اینجا مدفونند، چنانچه یکی از سنگ قبر‌ها متعلق است به درویش علی متوفی به سال ۷۲۶ ه‍ . ق. خواجه اباصلت فرزندصالح (یا سلیمان) هروی است.

اباصلت 2 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

مصلی طرق
مصلی طرق که اکنون به ایوان طرق شهرت دارد در سال ۸۳۷ هجری قمری در فاصله یک فرسخی جنوب شرق مشهد ساخته شده است و کاربری آن برگزاری نماز در اعیاد متبرکه بوده است. این بنا که در دوره تیموری کاربری مذهبی داشته است و بعنوان مصلی مورد استفاده قرار می گرفته است در حال حاضر در حاشیه غربی روستای طرق قرار گرفته است.

مصلی طرق3 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

رباط طرق
این رباط دو ایوانی در ابتدای جاده مشهد – نیشابور قرار دارد و شامل دو کاروانسرا متعلق به عهده صفویه و قاجاریه می باشد . اهمیت این رباط از آن جهت است که عموماً به عنوان آخرین منزل شهر مشهد پس از تپه سلام و محل وداع یا استقبال از مسافران محسوب می شده است.

رباط طرق5 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

خانه حاج ملک
این بنا در خیابان امام خمینی مشهد واقع شده و یکی از نمونه خانه های زیبا ، برجای مانده از دوران انتقال معماری در اواخر عصر قاجاریه محسوب می شود . بنای مزبور در گذشته بسیار وسیع تر بوده اما اکنون تنها بخش بیرونی آن مشتمل بر دو طبقه است. طبقه بالای دارای سقف مشبک و منبت کاری شده چوبی و شومینه گچبری زیبایی می باشد.

خانه حاج ملک 1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

خانه وطن چی

خانه وطن چی مربوط به اواخر دوره قاجار است و در مشهد، خیابان خسروی، جنب سرای عروس، طبقه دوم قرار گرفته است. این اثر در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۳۱۶۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.یکی از نکات جالب توجه درباره بافت قدیم مشهد کمبود آثار قابل توجه باقی مانده از عصر حاکمیت صفویان و افشاریان ایران در این محدوده است.

خانه وطن چی جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

خانه داروغه

خانه داروغه را معماران و بناهای روس به دستور محمد یوسف خان، داروغه مشهد در اواخر دوره قاجار ساختند. این بنا منزل شخصی بوده که مراسم پذیرایی رسمی در آن انجام می‌گرفت.

خانه داروغه 2 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

خانه اردکانی
خانه اردکانی (دولابیان) مربوط به اواخر دوره قاجار است. این اثر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۲۳۹۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. خانه تاریخی ‌اردکانی در منطقه مرکزی مشهد و در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد. اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم این خانه در ‌‌بولوار وحدت، وحدت ۲۱ (خیابان شهید سالاری‌مقدم) کوچه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صفار‌‌‌هروی (کوچه ساربان‌ها) بن بست دوم سمت چپ‌، پلاک ۱۲۷ واقع شده است.

خانه اردکانی جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

مدرسه میرزا جعفر
مدرسه میرزا جعفر یک مدرسه علوم دینی در شهر مشهد که در ضلع شمالی صحن انقلاب حرم امام رضا (ع) واقع گردیده و از بناهای با ارزش دوره صفویه است و توسط میرزا جعفر سروقدی ساخته شده است. این مدرسه، بزرگ‌ترین مدرسه مشهد و از جاهای دیدنی مشهد است. از جمله گنجینه‌های نفیس معماری این بنا، گچ‌بری‌های زیبای در ورودی مدرسه و ایوان شمالی مدرسه است.

مدرسه میرزا جعفر1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

مدرسه پریزاد
این مدرسه متعلق به دوره تیموری است، بانی آن زن نیکوکار و ندیمه گوهرشاد آغا ـ همسر شاهرخ میرزا ـ می باشد که این مدرسه را به سال ۸۲۳ هـ.ق احداث کرده است. این مدرسه داخل مجموعه اماکن حرم مطهّر امام رضا (ع) قرار دارد، و در حال حاضر از آن به عنوان یک یادگار تاریخی ـ اسلامی محافظت می شود.

مدرسه پریزاد 1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

مدرسه دودر
مدرسه دودر در مشهد یکی از زیباترین و اصیل ترین نمونه های معماری دوران تیموری است که توسط یکی از فرماندهان تیموری به نام غیاث الدین و در دوران سلطنت میرزا شاهرخ ساخته شده است. این مدرسه به این دلیل به دودر شهرت یافته که دو در ورودی در شرق و غرب مدرسه قرار دارد.

مدرسه دودر مشهد 1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

مدرسه علمیه عباسقلی خان
این مدرسه درابتدای خیابان نواب صفوی در مشهد و حاشیه زیر گذر قرار دارد و از جمله مدارس قدیمی دایر است که توسط عباسقلی خان بیگلربیگی در ۱۰۷۷ ق. احداث شده است .سردر این مدرسه درسال های اخیر درجریان توسعه حریم حرم مطهر و تعریض خیابان نواب صفوی ، به عنوان یکی از آثار تاریخی – مذهبی ، بدون تخریب شکل ظاهری به عقب کشیده شد و اکنون در حاشیه ضلع جنوبی خیابان واقع شده است.

%name جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

موزه مرکزی آستان قدس
اولین موزه در آستان قدس رضوی در سال ۱۳۲۴ در ساختمانی به مساحت ۱۰۲۴ متر مربع در صحن امام خمینی (ره) بنا شد.این موزه به مدت ۴۰ سال تنها موزه آستان قدس رضوی بود اما با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آغاز تحول بنیادین در تمامی عرصه‌ها، موزه آستان قدس رضوی نیز مسیر توسعه را پیمود و در طی سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران چندین بار دچار تغییر و دگرگونی شد.

موزه مرکزی آستان قدس جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

موزه بزرگ خراسان
موزه بزرگ خراسان با زیر بنایی نزدیک به ۱۸۰۰۰متر مربع در مجموعه فرهنگی تفریحی کوهسنگی واقع شده است .ساختمان این موزه در ۱۲طبقه ساخته شده است و فاز اول آن در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ همزمان با جشنهای دهه فجر افتتا ح شد .این موزه دارای گنجینه یا مخزن اشیاء, تالارهای تخصصی اشیاء تاریخی و مردم شناسی , بخش امور اداری و قسمت ویژه علم کیهان شناسی , کتابخانه , آزمایشگاه و کارگاههای مرمت اشیاءتاریخی می باشد .

موزه بزرگ خراسان جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

موزه مردم شناسی و حمام مهدی قلی بیک
موزه مردم شناسی و حمام مهدی قلی‌بیک مشهد در کنار مقبره امیر غیاث‌الدین ملکشاه در ضلع غربی حرم مطهر واقع درخیابان اندرزگو، در مجموعه تاریخی حمام مهدی قلی‌بیک قرار دارد. این حمام ،یکی از حمام‌های زیبای به جای مانده از دوره صفوی است که با قرار گرفتن در کنار مقبره امیر ملکشاه (مسجد شاه) و آب‌انبار سرسنگ و راسته بازار سرشور، یک مجموعه تأسیسات شهری را تشکیل داده است.

مهدی قلی بیک جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

موزه نان خراسان
موزه نان با تکیه بر معماری سنتی با هدف فعالیت فرهنگی و سیاست تبلیغاتی شرکت ونیاز کارفرما مطرح شده است. در طراحی موزه اساس طراحی با معماری سنتی-ایرانی با استفاده از ساده ترین مصالح(آجر ایرانی، کاهگل، چوب و گچ) و هنر استاد کاران در خلق رسمی بندی و گره چینی ها و . . . مورد نظر قرار گرفته است. با توجه به ابعاد سالن(۲۰/۵*۲۷) متر فضای طولی ۲۷ متر، تبدیل به چهار فضا گردیده که به ترتیب فضای ورودی موزه، فضای خاک، فضای آب، فضای آتش و قسمتی نیز جهت گالری عکس نان طراحی شده است.

موزه نان جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

موزه آب مشهد
موزه آب توسط اداره آب منطقه‎ای خراسان مشهد افتتاح شده و بررسی، شناخت و معرفی سازه‌های آبی قدیمی استان مانند سدها، قنوات، آب انبارها، یخدان‌هاو ….. ومعرفی چگونگی پیشرفت صنعت آب از گذشته تا به امروز

موزه آب 1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

موزه مردم شناسی رباط ویرانی
موزه مردم شناسی رباط ویرانی در مشهد، رباط ویرانی متعلق به دوره تیموری است و از نوع رباط‌های سرپوشیده و بدون حیاط مرکزی است و دارای نه اتاق با سقف‌های جناقی و هشت اتاق آن به شکل قرینه روبروی هم قرار گرفته اند و یک اتاق آن در انتهای بنا قرار دارد.

موزه مردم شناسی 1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

موزه شه لافتی
موزه شه‌ لافتی دارای درب ورودی بسیار کوچکی است که برای وارد شدن باید خم شوید. این موزه بسیار مورد توجه گردشگران علاقه‌مند به فردوسی و شاهنامه است. موزه‌ای که بیشتر جاذبه‌اش بسته به یک آدم و عتیقه‌هایی است که دور و بر خود جمع کرده است؛ آدمی که یک‌تنه کار چند نهاد و دستگاه عریض و طویل را انجام می‌دهد و خودش، هم مدیر کل و هم آشپز سازمان است.

موزه شه لافتی جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

بازار گوهرشاد مشهد
این مجتمع در حاشیه بلوار شهید صادقی، بین میدان راهنمایی و چهارراه ششصد دستگاه شهر مشهد واقع شده است. مساحت این مکان حدود ۲۱۰۰ مترمربع و زیربنای آن در طبقه هم کف ۱۴۴۵ مترمربع و طبقه پایین ۷۲۰ مترمربع می‌باشد.

بازار گوهرشاد جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

بازار فردوسی
در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر یک مجموعه تجاری ۴ طبقه وجود دارد به نام «بازار فردوسی» که به صورت طبقه طبقه تفکیک شده و در هر طبقه جنس و کالایی خاص به فروش می‌رسد.

بازار فردوسی جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

بازار عباسقلی خان
بازار عباس قلی خان، بازاری روباز، دارای قدمتی زیادی است که در کنار قدیمی‌ترین مدرسه علمیه مشهد قرار دارد. کالاهای برقی، صوتی و تصویری با قیمت مناسب در این بازار عرضه می‌شود. علاوه بر کالاهای مذکور هر آنچه که در نظر داشته باشید در این بازار یافت می‌شود.

بازار عباس قلی خان جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

بازار بین المللی سپاد
این بازار بین المللی در حاشیه شمالی شهر مشهد در محدوده صد متری کمربندی بلوارهای خیام و ابوطالب شمالی قرار دارد که از جمله امکانات این بازار، بازارهای خرید و فروش کالا، مرکز پذیرایی و رستوران، کافی‌شاپ و کافی‌نت، دفاتر شرکت‌های بازرگانی، بیمه و حمل و نقل بین‌المللی، بانک ، خطوط اتوبوسرانی شهری، ایستگاه تاکسی، آژانس باربری و… می باشد.

سپاد جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

بازار اطلس
از بازارها و مراکز خرید مشهد می توان به بازار بزرگ اطلس اشاره کرد که یک مرکز تخصصی برای خرید جهیزیه و لوازم منزل می باشد. این مرکز یکی از بروزترین و مدرن ترین مراکز خرید مشهد است که در منطقه کوی پلیس قرار گرفته است.بازار اطلس دارای قسمت های مختلفی برای عموم مردم طراحی شده تا در هنگام خرید بتوانند از لذت بیشتری در امر خرید بهره مند شوند.

بازار اطلس مشهد جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

مجتمع تجاری الماس شرق
مجتمع تجاری الماس شرق در مشهد، در منطقه اقتصادی – توریستی سپاد واقع شده‌است. در این منطقه بازارهای بزرگ کاوه و خیام نیز واقع شده‌است.زیربنای مجتمع تجاری معادل ۷۵۰۰۰ متر مربع که شامل ۱۲۳۸ باب واحد تجاری ، یک کافی شاپ، یک رستوران فست فود، شهربازی، آب‌نما جامپینــگ، سالن نمازخانه و سالن اجتماعات، پارکینگ طبقاتی، مجموعه‌های اداری مرتبط، بازار چینی‌ها، نمایندگی های معتبر لوازم خانگی و پوشاک مارک، ۵ بانک رسـمی و آژانس های هواپیمایی و … می‌باشد.

الماس شرق جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

مجتمع زیست خاور
اولین مجتمع و برج تجاری مشهد دارای معماری داخلی منحصر به فرد با تلفیقی زیبا از معماری ایرانی و مدرن با سقف ها و گچ بریهای بی نظیر می باشد. مساحت زمین ۱۰۰۰۰ متر مربع می باشد که در سه طرف آن خیابان واقع شده است و دارای ورودی از سه طرف می باشد . آپارتمانها و قسمتهای تجاری چنان طرح ریزی گردیده است تا در آنها برای زندگی و کسب و کار محیط خوش آیندی ایجاد گردد .

زیست خاور جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

کلیسای مسروپ مقدس
کلیسای مسروپ مقدس که در میدان دهم دی شهر مشهد قرار دارد در سال ۱۹۴۱ میلادی توسط ارامنه ساکن همان شهر بنا گردیده است. پلان کلیسا بازیلیک ستوندار بشکل مستطیل در جهت شرق به غرب است که محراب آن در قسمت شرقی قرار دارد. بر روی دیوارهای شمالی و جنوبی نورگیرهایی دارد و احتمالا دارای چندین ورودی بوده است که در حال حاضر مسدود شده اند و تنها یک ورودی در سمت غرب کلیسا باقی است .

مسروب 1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

چشمه گراب
این چشمه دارای آب معدنی با خواص درمانی فراوان می‌باشند. آب چشمه گراب از دسته آب‌های کلروره سدیک آهن‌دار و هیپوترمال با باقی‌مانده خشک زیاد و اسیدیته زیاد می‌باشد. وجود املاح کلر و سولفات فراوان و نیز ترکیبات به حد اشباع در آب نشان‌دهنده ارتباط آب با منابع غنی زیرزمینی از این مواد می‌باشد.“چشمه گراب” در ۴۹ کیلومتری جنوب مشهد و در مسیر جاده قدیم مشهد به نیشابور در نزدیک روستایی به نام گراب از دل زمین می‌جوشد و آب غنی از مواد ‌معد نی آن، برای بسیاری از بیمار‌ی‌ ها حکم درمان را دارد تا جایی که در وصف درمانگری‌ های آن اهالی منطقه واقعیت ‌ها و داستان‌ های زیادی نقل می‌کنند.

چشمه گراب 2 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

پارک پردیس قائم
پارک پردیس قائم در شمال مشهد واقع گردیده است . این مکان علاوه بر دارا بودن گونه های گیاهی بسیار دارای ساختمان موزه ایرانی ، مکان بازیهای کامپیوتری ، آلاچیق ، بوفه و آبنمای موزیکال است . این پارک زیبای تفریحی با انواع گونه های گیاهی زیبا و مختلف مزین میباشد و از نظر تنوع گونه های گیاهی بسیار غنی است.

پردیس قائم جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

پارک امت

پارک امت در انتهای سی متری طلاب با ۳۰۳۰۰ مترمربع وسعت قرار گرفته است . این پارک با انواع گونه های گیاهی مزین شده و دارای شهر بازی کوچکی می باشد .

پارک امت جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران
پارک وحدت
پارک وحدت مشهد یکی از بزرگترین پارک های مشهد می باشد که در نزدیکی حرم مطهر امام زضا (ع) قرار دارد و همه ساله مسافران زیادی را به سمت خود می کشد .

پارک وحدت جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

پارک میرزا کوچک خان
پارک میرزا کوچک خان در حاشیه خیابان دانش شرقی واقع شده است . پارک میرزا کوچک خان از امکاناتی مانند شهربازی ، کتابخانه عمومی و میادین ورزشی سود می برد .پارک میرزا کوچک خان ۳۲۳۲۵ متر مربع وسعت دارد و توسط شهرداری منطقه ۷ مشهد اداره می شود.

پارک میرزا کوچک خان جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

پارک حجاب
پارک حجاب مشهد که اولین پارک بانوان مشهد محسوب می‌شود، در حاشیه هدایت غربی- ستادی در شهر مشهد واقع است. پارک حجاب مشهد با زیربنایی در حدود دوازده هکتار، برای بانوان مشهد و ایجاد تحرک بیشتر و ایجاد فضایی برای ورزش بانوان در شهر مشهد ساخته شد است. دوچرخه، اسکیت، لوازم ورزشی، زمین ورزش کودکان و بوفه از امکاناتی است که در این پارک وجود دارد.
پارک حجاب جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد , اولین بوستان مینیاتوری شرق کشور به مساحت ۸ هکتار با هزینه‌ای بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان اعتبار در مشهد احداث شد. پارک مینیاتوری، ایرانی کوچک است و آثار باستانی از گوشه و کنار کشورمان در مقیاس کوچک در این پارک به نمایش درمی‌آید. این بوستان از جاهای دیدنی مشهد است.

بوستان مینیاتوری جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

کوهستان پارک شادی

این پارک در دامنه تپه های شمال و غرب باغ وکیل آباد واقع شده و در حدود ۱۸ هکتار وسعت دارد . این پارک کوهستانی دارای امکانات تفریحی ، شهربازی ، اورژانس ، بانک ، فوریت های پلیسی ، غرفه های فروش مواد خوراکی و پارکینگ می باشد.

کوهستان پارک شادی جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

باغ ملی

باغ ملی، بوستانی کوچک است که در یکی از خیابانهای قدیمی که ارگ شهر در آن واقع بوده احداث شده و توسط حاج حسین آقای ملک در سال ۱۳۴۵ به شهرداری مشهد واگذار گردیده است . باغ ملی در خیابان امام خمینی (ارگ) با فضای دلنشین قدیمی و آب نماها، گلها و درختان خود استراحتگاهی کوچک در دل شهر است. آب قنات رکن آباد که از قناتهای مشهور و قدیمی شهر مشهد بوده از میان این پارک می گذشته است.

باغ ملی جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

باغ ملک آباد از جاهای دیدنی مشهد

باغی که به نام باغ ملک آباد معروف شده است، باغی خوش آب و هواست که بزرگترین شش تنفسی مشهد محسوب می شود و نقش بی بدیلی در تصفیه هوای این شهر دارد. در مرکز باغ ملک آباد ، کاخ ملک آباد قرار دارد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان کاخ – موزه ملک آباد برای بازدید عموم افتتاح شد.

باغ ملک آباد جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

باغ گلهای مشهد

باغ گل‌های مشهد در مساحتی حدود سه هکتار احداث گردیده است که ساختار آن به شکل گل بنفشه طراحی شده که اگر از بالا این باغ را تماشا کنید قابل تشخیص است . در فصول مختلف سال گلهای مختلف که با آب وهوای آن فصل سازگار می باشد کاشته می شوند . در ابتدای تاسیس این باغ در مشهد گونه های مختلف و بیشتری از گل ها و گیاهان وجود داشت که به علت ناسازگاری با شرایط اقلیمی مشهد از بین رفتند و اکنون در هر فصلی گیاهان و گل های سازگار نسبت به اب و هوا را می کارند.

باغ گلهای مشهد جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

سد گلستان

سد گلستان در استان خراسان رضوی واقع است. در حدود ۸ کیلومتری غرب مشهد ، ۵ کیلومتری شمال شرق طرقبه و پایان اراضی روستای گلستان ، بر روی رودخانه گلستان احداث شده و از آثار دوره تیموری است که با تغییراتی امروزه نیز مورد استفاده است . رودخانه گلستان، از به هم پیوستن سه شاخه «مایان» ،‌ «دهبار» و «جاغرق» در نزدیکی روستای حصار به وجود می‌آید که آب‌های سطحی حوزه آبریزی به وسعت ۳۰۲ کلیومتر مربع را در محل گلستان جمع‌آوری می‌کند.

سد گلستان جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

رودخانه و سد کارده

این رودخانه و سد در فاصله ۴۴ کیلومتری مشهد قرار دارد و در اطراف خود مناظر شگفت انگیز و بدیعی خلق کرده است . گنجایش دریاچه پشت سد کارده حدوداً ۵/۳۱ میلیون متر مکعب است که بخشی از آب منطقه را تأمین می کند.

سد کارده جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

سد چالیدره از جاهای دیدنی مشهد

چالیدره در استان خراسان رضوی و شهر مشهد قرار دارد و فاصله مشهد تا چالیدره حدود ۱۷ کیلومتر است. برای رفتن به چالیدره شما باید از بلوار وکیل آباد عبور کنید و وارد جاده طرقبه شوید. سپس از جاده جدید طرقبه به میدان طرقبه میرسید که در سمت راست میدان طرقبه ،تابلوهای راهنمای چالیدره وجود دارد که شما را تا این منطقه گردشگری راهنمای میکند.

چالیدره 1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

سد طرق

سد طرق از جاهای دیدنی مشهد جز اولین سدهای ساخته شده در استان خراسان رضوی، در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.سد طرق از جاهای دیدنی مشهد در ۲۴ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و بر روی رودخانه طرق و در نزدیکی بند قدیمی طرق قرار دارد. سد طرق از نوع بتون با دو قوس متقارن است که از ۲۲ بلوک به عرض ۱۴ متر و ارتفاع ۸۱ متر از پی ساخته شده است.

سد طرق جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

روستای نغندر

روستا نغندر منطقه ای است ییلاقی و خوش آب و هوای و سرسبز و زیبا و مصفا که به دلیل داشتن چشم اندازهای طبیعی ، به ویژه درتابستان مورد توجه مسافران تور مشهد و ساکنان مشهد است.این روستا زمستان های سرد و تابستان های گرم و خشک دارد .آب روستا نغندر مشهد از رودخانه تامین می شود.

روستای نغندر2 1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

روستای پیوه ژن

«پیوه ژن» روستایی است که به دهکده جواهر معروف است در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مشهد که نه تنها همه ساکنانش طی نیم قرن گذشته تاکنون در مشاغل مربوط به ساخت طلا و جواهر فعالیت دارند بلکه حتی بسیاری از فعالان همین عرصه در تهران و مشهد اهل پیوه ژن هستند.

پیوه ژن 1 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

موزه فرش آستان قدس رضوی مشهد

موزه فرش آستان قدس رضوی به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه تخصصی فرش خاورمیانه است که نزدیک به ۹۰ درصد فرش‌های این موزه توسط بانیان خیر و عاشقان حضرت رضا (ع) در زمان‌های مختلف به این مجموعه اهدا و وقف و بقیه آن نیز به سفارش این مجموعه برای استفاده در این بارگاه ملکوتی و بیوتات خریداری‌شده است.

%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87 %D9%81%D8%B1%D8%B4 %D8%A2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86 %D9%82%D8%AF%D8%B3 %D8%B1%D8%B6%D9%88%DB%8C جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

باغ گیاه شناسی مشهد

باغ گیاه‌شناسی مشهد شامل بخش‌های مختلفی از جمله باغ گل رز، قطعه آموزشی و نمایشی، مجموعه گیاهی منطقه رویشی ایران، مجموعه آربراتوم و سیستماتیک گیاهی، باغ میوه‌های بومی ایران، مجموعه گیاهی سوزنی برگان، مجموعه نمایشی باغ صخره‌ای و مجموعه نهالستان و گلخانه‌های تکثیری است.

باغ گیاه شناسی مشهد 800x533 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

فرهنگسرای زیارت مشهد

پارک موضوعی زیارت به عنوان یکی از جاهای دیدنی مشهد برای اولین بار در ایران با نگاه ملی در دی ماه ۱۳۸۹ ایجاد شد. فرهنگسرای زیارت از جاذبه های مشهد مقدس؛ اولین پارک موضوعی زیارت و تخصصی امام رضا(ع) در کشور است.
4 2 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

مجتمع ورزشی فرهنگی کوه سر

مجتمع ورزشی فرهنگی توریستی کوه سر، با هدف کمک به امور فرهنگی و ورزشی در شهر مقدس مشهد با سرمایه گذاری بخش خصوصی جناب آقای جواد ایزدی در زمینی به مساحت پنجاه هزار متر‌مربع شامل کاربری های ورزشی و توریستی با هزینه ای بالغ بر ششصد میلیارد ریال و در چهار فاز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

%DA%A9%D9%88%D9%87%D8%B3%D8%B110 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران
باغ پرندگان از جاهای دیدنی مشهد

باغ پرندگان مشهد در منطقه گردشگری تجاری سپاد در مشهد تنها و اولین باغ پرندگان منطقه شرق کشور می باشد که با هزینه بالغ بر نهصد میلیون در شهر مشهد ساخته شده است. در باغ پرندگان مشهد انواع پرندگان با گونه های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی موجود است که برای تامین سلامتی بازدیدکنندگان و پرندگان تیم‌های پزشکی بصورت شبانه روزی در این باغ حضور دارند و باغ پرندگان مشهد با مجوز اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و سازمان محیط زیست مشهد شروع به کار کرده است.

429 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

پارک ملی چهل بازه مشهد

پارک ملی چهل بازه مشهد یکی از پروژه های عظیم ملی کشور می باشد که در شهر مشهد در حال ساخت و تکمیل شدن است. پارک ملی چهل بازه مشهد دارای وسعتی در حدود ۱۱۵ هکتار است و رودخانه ی چهل بازه نیز از وسط آن عبور کرده و بر زیبای پارک افزوده است. پارک چهل بازه مشهد از نظر وسعت و پالایش آلاینده های هوای شهر با پارک جنگلی وکیل آباد رقابت خواهد کرد. پارک چهل بازه مشهد جزء پروژه های تفریحی و گردشگری شهر مشهد نیز قرار گرفته است.

414 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران
آکواریم شهر دریایی شرق

آکواریم شهر دریایی شرق در مجتمع تجاری الماس شرق و در انتهای بلوار خیام شمالی است. در آکواریم شرق دریایی شرق مجموعه‌ای از ماهیان دریاهای‌ شور جهان در آن جمع آوری شده است و تنوع گونه‌های ماهی موجود در این آکواریم بسیار قابل توجه است و در میان آنها از کوسه ماهی تا خرچنگ نعل آبی و مجموعه ماهیان رنگارنگ آب‌های شور پیدا می‌شود.

399 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

بوستان بسیج مشهد

بوستان بسیج مشهد یکی از جاهای دیدنی مشهد است که درشمال شرقی مشهد و در حاشیه صدمتری کمربندی فجر و در اراضی تلگرد واقع شده است .بوستان بسیج مشهد ۱۶۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و از امکانات مختلف از قبیل ساختمان های اداری و تأسیساتی و انبار و هم چنین مسجد ، بوفه اغذیه و قرائت خانه و آبخوری و زمین های بازی کودکان و سرویس های بهداشتی برخوردار است.

1215 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

سنگ نگاره شتر سنگ

سنگ نگاره “شتر سنگ “در کنار راه مشهد به شاندیز و نزدیک روستایی به نام “درخت بید” قرار دارد و شامل سنگ‌های بزرگی با نقوشی از قبیل شیر، بز کوهی، گاو، میش و انسان های شکارچی است که قدمت آن را می توان به دوران نوسنگی نسبت داد.

255 جاهای دیدنی مشهد | معرفی 100 جاذبه برتر گردشگری مشهد از نظر کاربران

 
بهترین رستوران های مشهد کجاها هستند؟

رستوران پسران کریم -رستوران باباقدرت – رستوران ارم شاندیز -رستوران ارکیده سیاه

خوشمزه ترین غذاهای محلی مشهد کدامند؟

شله مشهدی – پلو مخلوط مشهدی -چنگالی – آش لخشک -یتیمچه مشهدی

بهترین جاهای دیدنی مشهد در عید نوروز کجاها هستند؟

آرامگاه نادر شاه – آرامگاه فردوسی – شاندیز و طرقبه -کوهسنگی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 75 میانگین: 3.8]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    سلام
    آقا طرقبه روستا نیست. شهره عه
    ترکیبش با شاندیز، شده شهرستان طرقبه-شاندیز

    ۱۱ فروردین, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • حسین اکرمی

    سلام خیلی جاهاومعرفی نکردین مهمترین شهر تاریخی توس آرامگاه فردوسی ارگ توس آتشکده هارونیه مقبرالشعرا که درتوس آتشکده باهورزمان ساسانیان زشک عنبران چشمه سبز گلمکان روستای تاریخی پاژ زادگاه فردوسی آثار تاریخی برج رادکان میل اخنگان

    ۱ اسفند, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • MAHLA

    یکی بیاد بریم تمام اینارو بگردیم به حساب خودش*-*

    ۲ بهمن, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
    • مرتضی

      تو میای یا من بیام دنبالت

      ۹ فروردین, ۱۴۰۰
    • مهران

      بفرما

      ۲۶ مهر, ۱۴۰۰
    • mehran

      بزن بریم

      ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۱
  • وحید

    اون عکسی که برای ملک آباد گذاشتید مربوط به پارک وکیل آباده.

    ۸ آذر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
    • اسلوب

      با سلام و تشکر از شما تصویر اصلاح شد

      ۱۹ آذر, ۱۳۹۹
  • الهام حاجی زاده

    چالیدره خیلی جای قشنگی بود واقعا طبیعت بکر و بی نظیری داشت

    ۳ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • لیلی

      سلام عزیزم
      چالیدره عالیه اما جدیدا دارن کوه پارک میزنند که قراره برای اولین بار سینما ماشین رو هم در اون راه بندازند بهت پیشنهاد میکنم حتما اونجارو هم بعد افتتاحیه ببینی.

      ۱۰ تیر, ۱۳۹۹
    • نازنین

      تو این فصل میشه رفت اونجا؟
      تو این ماه دیدن کجارو پیشنهاد میدین

      ۱۲ آذر, ۱۴۰۰
  • حسن حسن زاده

    حرم امام رضا و موزه امام رضا كه اشيا بي نظيري دارد و بازار رضا البته بستگي به علاقه افراد نيز دارد

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • پریسا جهانیان

    قطعا یکی از مکان هایی که میتونین به بالاترین سطح آرامش برسید و فارغ از امور دنیایی بشید، حرم امام رضا هست. به نظر من قطعا حرم امام رضا بهترین جای مشهد هست

    ۲۲ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • امیر بهرود از تهران

      احسنت

      ۶ بهمن, ۱۴۰۰
  • مرضیه

    سلام
    رسیدگی به آرامگاه نادرشاه (این اثر تاریخی) بسیار کمه. من دو بار که به این مکان رفتم و بازدید داشتم رسیدگی خاصی در این مکان ندیدم.

    ۱۹ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد