جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نرخ ورودی به موزه ها و اماکن تاریخی – فرهنگی درنوروز ۹۳ تغییرنمی کند

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۷ – رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تمهیدات ویژه سازمان برای ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی خبر داد.

امین عارف نیا با اشاره به فعالیت تمامی موزه ها و اماکن وابسته فعال در روزهای پنجشنبه ۲۹ اسفند و جمعه اول فروردین سال ۹۳، تصریح کرد: ساعت کار موزه ها و اماکن وابسته به سازمان میراث فرهنگی در ایام نوروز از ساعت ۹ تا ۱۹ خواهد بود.

وی افزود: افزایش ساعت کاری کاخ موزه ها، موزه ها و اماکن فرهنگی-تاریخی که ظرفیت بازدید بیشتری دارند با صلاحدید مدیران کل استان ها و مدیران کاخ موزه ها امکانپذیر است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان همچنین به لغو تعطیلی هفتگی موزه ها و اماکن تاریخی-فرهنگی تحت پوشش در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: نرخ ورودی موزه ها و اماکن تاریخی-فرهنگی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی در ایام نوروز تغییر نمی کند.

عارف نیا از باز بودن تمامی موزه ها و اماکن فرهنگی-تاریخی تحت پوشش در روز ۱۳ فروردین خبر داد.

وی در ادامه به برپایی نمایشگاه های مرتبط با موزه ها و میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه آثار توقیفی و اهدایی در استان ها و برگزاری نمایشگاهی از مجموعه آثار موجود در مخازن موزه ها که تاکنون به نمایش درنیامده از دیگر برنامه های سازمان میراث فرهنگی در ایام نوروز است.

عارف نیا تصریح کرد: نمایشگاه آثار مجموعه داران خصوصی استان ها، نمایشگاه مشترک از آثار متعلق به حوزه تاریخی-فرهنگی استان های همجوار، نمایشگاه آثار حاصل از کاوش های باستان شناسی استان ها، نمایشگاه عکس از آثار، بناها و اماکن فرهنگی-تاریخی استان ها و نمایشگاه عکس از اشیاء مرمت شده قبل و بعد از مرمت، در طول ایام نوروز برای علاقه مندان برپا می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی همچنین از اجرای برنامه هایی در راستای جذب و حضور بیشتر بازدیدکنندگان موزه ها و اماکن تاریخی-فرهنگی خبر داد و گفت: در بسیاری از موزه ها و کاخ موزه ها تغییرات شکلی و محتوایی در اشیاء ویترین ها و گالری ها ایجاد شده است، همچنین به کارگیری راهنمایان مجرب موزه در تمامی این مجموعه ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی برپایی تورهای یک روزه و برگزاری جشن های نوروزی در محوطه و مکان های مناسب در موزه ها و اماکن فرهنگی-تاریخی را از دیگر برنامه های تعطیلات نوروز دانست و افزود: مسابقات فرهنگی، هنری از جمله مسابقه نقاشی، طراحی، عکاسی و خاطره نویسی در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در موزه های استان ها برگزار می شود.

عارف نیا تصریح کرد: باجه های بلیت فروشی در نقاط مختلف شهرهای پربازدیدکننده به منظور تسهیل و تسریع در تهیه بلیت توسط بازدیدکنندگان، راه اندازی می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: در صورت امکان موسیقی سنتی مربوط به هر یک از استان ها در محوطه و مکان های مناسب موزه ‍ ها و اماکن فرهنگی-تاریخی با رعایت شئونات دهه اول فاطمیه اجرا می شود.

وی افزود: طرح نظرسنجی و نیازسنجی مخاطبان موزه ای برای ارائه برنامه های بهتر و باکیفیت تر در روزهای پایانی تعطیلات نوروز در اماکن تاریخی-فرهنگی و موزه های تحت پوشش سازمان اجرا می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی به کارگاهها و ویژه برنامه های مجموعه های فرهنگی-تاریخی برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: با شعارˈمیراث فرهنگی، گنج یادگیریˈ در مراکز وابسته به سازمان با برنامه های متنوع و جذاب به استقبال کودکان و نوجوانان خواهیم رفت و در تعامل با شبکه دو سیما(شبکه کودک) در خصوص ضرورت صیانت از میراث فرهنگی کشورو حفظ طبیعت ویژه برنامه هایی را تدارک دیده ایم

81058146 5522224 نرخ ورودی به موزه ها و اماکن تاریخی   فرهنگی درنوروز 93 تغییرنمی کند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد