رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه ی هدایای شهرداری

تاریخ بروزرسانی :
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

اگر شما به پایتخت سفر کنید، احتمالا یکی از مکان هایی که حتما به آن جا خواهید رفت، برج میلاد تهران است.برج میلاد قسمت های متعددی مانند رستوران فروشگاه کنسرت سالن همایش و تفریحات دیگری، جهت بازدید شما دارد که یکی از این بخش ها، موزه ای به نام موزه ی هدایای شهرداری می باشد. این موزه یکی از بخش های خاص و متفاوت برج میلاد است که می تواند برای شما جذاب باشد.

موزه ی هدایای شهرداری به موزه ی هدایا و دست نوشته های شهرداری معروف است و معمولا افراد سیاسی و کسانی که در این زمینه فعالیت دارند و یا کسانی که علاقه مند مسائل سیاسی هستند از این موزه دیدن می کنند. شما می توانید به صورت گروهی و یا حتی به صورت فردی به این موزه بروید و از قسمت های مختلف آن لذت ببرید. البته این موزه میزبان بازدید های شرکتی و سازمانی نیز می باشد.

-شهرداری موزه ی هدایای شهرداری

همچنین موزه هدایا شهرداری برج میلاد در کنار سکوی دید بسته ای قرار دارد که منظره ای تماشایی از شهر تهران را پیش روی تان قرار می دهد؛ یک کافه تریا هم در این طبقه قرار گرفته است.این موزه یک تاریخچه از شهرداری تهران را به صورت مستند به نمایش می‌گذارد و ممکن است برای اکثر شهروندان تهرانی و غیر تهرانی نیز جالب و جذاب باشد.

موزه هدایای شهرداری در طبقه چهارم برج میلاد و در ارتفاع ۲۶۱ متری از زمین قرار گرفته و در آن نوشته های قدیمی ایران و هدایای دریافتی شهرداری در دوره های مختلف را به نمایش گذاشته اند. از مهمترین اشیایی که در این جا به نمایش در آمده به گنجینه کره های جغرافیایی می توان اشاره کرد که متعلق به قرون ۱۷ تا ۲۰ میلادی هستند و از موزه اختصاصی ژرژ پمپیدو خریداری شده اند. در این کره ها نام خلیج فارس در جنوب کشورمان خودنمایی می کند و سندی معتبر است بر حقیقت نام خلیج فارس. علاوه بر این، دست خط مقامات عالی رتبه ایرانی در ۲۰۰ سال اخیر و کلید افتخاری شهرهای مختلف مانند لس آنجلس که در دوره های زمانی مختلف به شهرداری تهران اهدا شده اند را می توانید در این موزه مشاهده کنید.

-شهرداری موزه ی هدایای شهرداری

در این موزه تاریخچه‌ای از فعالیت‌های شهرداری است که می‌توان از قرن ۱۷ تا ۲۰ میلادی آثاری را در این موزه مشاهده کرد. نوشته‌های قدیمی که مربوط به شهرداری‌ های گذشته هستند و همین‌طور هدایایی که از سمت‌های مختلف دریافت شده است، در این موزه قرار داده شده‌اند.در این موزه هدایایی از افراد مهم ایران و جهان را می توانید مشاهده کنید. دستاوردهای مختلف شهرداران شهر تهران از گذشته تاکنون نشانی از فعالیت‌های هر کدام از شهرداران است که به شما این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌ها و پیشرفت‌های هر کدام را بررسی کنید.

یکی از جذاب‌ترین چیزهایی که در موزه شهرداری می‌توانید ببینید، کره‌های قدیمی است که از موزه اختصاصی ژرژ پمپیدو، خریداری شده است. این کره‌ها از قرن ۱۷ تا ۲۰ میلادی وجود دارند و چیزی که در آن‌ها جالب است، نام خلیج فارس ایران بود که در آن‌ها خودنمایی می‌کند و سندی معتبر برای تائید نام دیرینه و همیشگی خلیج فارس در دیگر کشورها است.

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *