جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

معرفی دانشگاه های برتر استانبول

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ آبان ۱۳۹۹

افراد زیادی قصد مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا را دارند. عده ای برای زندگی، برخی برای سرمایه گذاری و کار و تعدادی هم جهت ادامه تحصیل تصمیم به مهاجرت می گیرند. در این بین بعضی از افراد کشور ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. ترکیه کشوری اوراسیایی است؛ یعنی بخشی از آن در آسیا و بخش دیگر در اروپا قرار گرفته است. این کشور موقعیت استرانژیک خوبی داشته و از سه طرف با دریا احاطه شده است. فرهنگ غنی ترکیه، سیستم لیبرالی و نظام جمهوری، موقعیت جغرافیایی مناسب و شرایط اقتصادی مطلوب این کشور را به یکی از کشورهای پیشرفته دنیا در سال های اخیر تبدیل کرده است. این کشور نظام آموزشی مدرنی داشته و دانشگاه های آن اعتباری بین المللی دارند و همین مسئله سبب افزایش جذب دانشجو به این کشور شده است.

مزایای تحصیل در ترکیه

همان طور که اشاره کردیم، دانشگاه های ترکیه دارای سطح علمی بالایی بوده و ارزش و اعتبار بین المللی دارند. برخی دانشگاه ها و رشته ها صرفا به زبان ترکی ارائه می شوند ولی در برخی دیگر آموزش به زبان انگلیسی و ترکی صورت می گیرد. پس از آن که فرد در آزمون ورودی دانشگاه پذیرفته شد و امتیازات لازم را کسب کرد، کلاس های آموزش زبان برگزار می شود. بعد از این که فرد پذیرفته شده آمادگی لازم را پیدا کرد، به دپارتمان دانشگاه منتقل می شود و دوره آموزشی تخصصی آغاز می گردد.
استانداردهای آموزشی در کشور ترکیه بسیار بالا بوده و اساتید دانشگاه ها همگی جزو بهترین و موفق ترین ها هستند. علاوه بر آن دانشگاه های این کشور از سیستم آموزشی یکپارچه جهانی برخوردار هستند. مدرک تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های ترکیه در بسیاری از دانشگاه های کشورهای اروپایی و آمریکایی اعتبار دارد. تحصیل در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر از نظر اقتصادی نیز به صرفه بوده و می توانید با هزینه ای مناسب در یکی از بهترین و مجهزترین دانشگاه ها تحصیلات خود را ادامه دهید. کلیه دانشگاه های ترکیه دارای امکانات بی نظیری چون کتابخانه، ۀزمایشگاه های مجهز، فضای مناسب مختص فعالیت های انجمن های دانشجویی و فعالیت های هنری هستند.

دانشگاه های ترکیه معرفی دانشگاه های برتر استانبول

دانشگاه های استانبول

استانبول پرجمعیت ترین شهر ترکیه و مهم ترین شهر بندی این کشور است. سطح زندگی در این شهر بالا بوده و امکانات رفاهی متعددی دارد و همین مسئله سبب شده بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، استانبول را برای زندگی انتخاب کنند. این شهر دانشگاه های معتبری دارد و برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه دارند نیز یکی از بهترین گزینه ها است.
دانشگاه های ترکیه به دو گروه دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شوند؛ دانشگاه های دولتی همان طور که از نامشان مشخص است، توسط دولت تاسیس شده و شهریه کمی دریافت می کنند. در این دانشگاه ها دروس به زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی تدریس می شود. در مقابل، دانشگاه های خصوصی در سطح بین المللی بوده و شهریه بیشتری دارند. در این دانشگاه ها دروس اغلب به زبان انگلیسی ارائه می شود. از جمله دانشگاه های استانبول که جزو ۳۰ دانشگاه برتر قرار می گیرند می توان دانشگاه بغازیچی (Boğaziçi Üniversitesi)، دانشگاه کوچ (Koç University)، دانشگاه سابانجی (Sabancı University)، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه استانبول را نام برد.

دانشگاه بغازیچی

این دانشگاه اولین دانشگاه آمریکایی بوده که در سال ۱۸۶۳ خارج از آمریکا تاسیس شده است و در رتبه بندی EECA جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه نزدیک تنه بسفر و قلعه روملی حصار قرار دارد. در دانشگاه بغازیچی تمام دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند و با نظام آموزش عالی آمریکا تطابق دارند.

دانشگاه کوچ

یکی دیگر از دانشگاه های مطرح استانبول که دوازدهمین دانشگاه برتر EECA نیز محسوب می شود، دانشگاه کوچ نام دارد. این دانشگاه که در سال ۱۹۹۳ توسط شخص خیری به نام وهبی کوچ تاسیس شد، دارای ۵۵۰۰ دانشجوی در حال تحصیل بوده و تاکنون ۲۲ دوره کارشناسی، ۳۲ دوره کارشناسی ارشد و ۱۸ دوره دکتری را برگزار کرده است.

دانشگاه سابانجی

پنجمین دانشگاه برتر ترکیه و هجدهمین دانشگاه در رتبه بندی EECA، دانشگاه سابانجی با ۴۰۰۰ دانشجو است. این دانشگاه در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد و دارای طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در مقاطع کارشاسی و کارشناسی ارشد در کنار دانشکده مهندسی و علوم طبیعی (FENS) و دانشکده هنر و علوم اجتماعی (FASS) می باشد.
از جمله نکاتی که درباره دانشگاه های ترکیه وجود دارد این است که شما پس از ترجمه مدارک به ترکی باید در آزمون ورودی رشته و دانشگاه مورد نظر خود شرکت کنید. برای مقطع کارشناسی سه روش شرکت در آزمون yös، در آزمون sat و شرط معدل پیش دانشگاهی وجود دارد. در مقطع کارشناسی ارشد شرایط متفاوت بوده و به رشته مورد نظر شما بستگی دارد اما داشتن مدرک GRE و Toefl به زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه های خصوصی و مدرک ترکی استانبولی tömer برای دانشگاه های دولتی الزامی است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد