جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

در چه فصل به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟

تاریخ بروزرسانی :
۷ آبان ۱۳۹۷

در قاره اروپا حدود ۵۰ کشور مستقل وجود دارد که هرکدام از آنها می‌توانند ماه‌ها میزبان گردشگران از سراسر دنیا باشند؛ اما وقت سفر و بودجه ما محدود است و باید بتوانیم در بهترین زمان سفر به این کشورها، تور موردنظرمان را انتخاب کنیم تا لذت بیشتری از سفر ببریم.
سوال مهم این است که به‌راستی بهترین وقت سفر به کشورهای اروپا چه زمانی است؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید با فاینداتور همراه باشید.

گرجستان در چه فصل به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟

۱- گرجستان | Georgia
اولین و شاید به جرات ارزان‌ترین تور اروپایی، سفر به کشور گرجستان و بازدید از دو شهر زیبای تفلیس و باتومی است. دو شهر تاریخی و دیدنی که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارند. از غذاهای معروف گرجی و سوغاتی‌های متنوع آن گرفته تا جاذبه‌های تاریخی و تفریحی که می‌توانند بهانه‌ی خوبی برای سفری ارزان، بی‌دغدغه و جذاب باشند. از آنجاکه ایرانی‌ها برای سفر به گرجستان نیاز به دریافت ویزا ندارند در سال‌های اخیر تور گرجستان، باتومی و تفلیس مورد استقبال ایرانیان قرارگرفته است. بنابراین اگر قصد سفر به این کشور رویایی را دارید، می توانید به سفارتخانه‌ی گرجستان به آدرس بزرگراه صیاد شیرازی، بین گلستان اول و دوم، جنب خیابان پایدارفرد مراجعه نمائید.
بهترین زمان سفر به گرجستان: ژوئن تا اوت- خرداد تا شهریور

بلغارستان در چه فصل به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟

۲- بلغارستان | Bulgaria
بیشتر گردشگران در هنگام خرید تور بلغارستان به شهرهای وارنا و صوفیه سفر می‌کنند. غالبا افرادی که به دنبال تفریحات ساحلی هستند، به شهر باتومی می‌روند و گردشگرانی که قصد بازدید از جاذبه‌های تاریخی- فرهنگی دارند و یا با هدف خرید سفر می کنند، شهر تفلیس را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. البته برای سفر به بلغارستان نیاز به ویزا دارید که می‌توانید با مراجعه به سفارت بلغارستان در خیابان توانیر برای دریافت آن اقدام کنید.
بهترین زمان سفر به بلغارستان: آوریل تا می (فروردین تا اردیبهشت) – سپتامبر (شهریور تا مهر)

مجارستان در چه فصل به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟

۳- مجارستان | Hungary
مجارستان (به زبان مجاری: Magyarország) از جمله زیباترین کشورها در اروپای مرکزی است که پایتخت آن بوداپست می‌باشد. کشور مجارستان بیش از ۱۴۴ شهر دارد اما بیشتر مردم دنیا و گردشگران به پایتخت مجارستان یعنی شهر بوداپست سفر می‌کنند. به‌جز بوداپست (Budapest) شهرهای دیگر مجارستان ازجمله دبرسن (Debrecen)، سگد (Szeged)، میشکولتس (Miskolc)، پچ (Pécs)، گیور (Gyor)، کاپشوار (Kaposvár)، نیرگهزا (Nyíregyháza) میزبان گردشگران هستند. برای سفر به مجارستان نیاز به اخذ ویزای شینگن دارید اما با گرفتن ویزای شینگنِ مجارستان می‌توان علاوه بر سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ازجمله کشورهای نروژ، ایسلند و سوئیس به کشورهایی هم که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز سفر کرد.
بهترین زمان سفر به مجارستان: ماه مارس تا می (اواخر اسفند تا اردیبهشت)- ماه سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آذر)

صربستان در چه فصل به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟

۴- صربستان | Serbia
صربستان مقصد ایده آلی برای سفر در تابستان است و برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی کشور مناسبی محسوب می‌شود. جالب است بدانید شهرت بلگراد بیشتر از نام خود کشور صربستان است به همین دلیل بیشتر گردشگران به بلگراد سفر می‌کنند زیرا شهرت زیادی دارد. به‌جز فصل تابستان و آب‌وهوای عالی آن برای سفر؛ صربستان به‌واسطه پیست اسکی کوپانیک (Kopaonik) ‌در زمستان میزبان علاقه‌مندان به اسکی و ورزش‌های زمستانی است. تا مهر سال ۹۷ برای سفر به صربستان و خرید تور صربستان نیاز به ویزا نبود اما از این ماه به بعد ایرانی‌ها برای سفر خود باید اقدام به تهیه ویزای صربستان کنند.
بهترین زمان سفر به صربستان: آگوست تا اکتبر (مرداد تا آبان)

کرواسی در چه فصل به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟

۵- کرواسی | Croatia
بیشتر گردشگران کرواسی را به‌واسطه ساحل و طبیعت زیبای آن می‌شناسند. اگر به دنبال هیجان و ماجراجویی هستید، هزاران تفریح و ورزش آبی در نواحی ساحلی کرواسی منتظر حضور شما هستند مانند غواصی، قایق‌سواری، موج‌سواری و… برای سفر به کرواسی نیاز به اخذ ویزا دارید. عموما این ویزا به مدت اعتبار ۶ ماهه دارد و می‌توانید با مراجعه به سفارت کرواسی در ایران در خیابان پاسداران برای اخذ آن اقدام کنید.
بهترین زمان سفر به کرواسی: می تا ژوئن (اردیبهشت تا خرداد)- سپتامبر تا اکتبر (شهریور تا اوایل آبان)

سوئیس در چه فصل به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟

۶- سوئیس | Switzerland
ساعت سوئیسی، داستان بچه‌های کوه آلپ، پنیر سوئیس و علامت صلیب سرخ اولین نمادهایی هستند که با شنیدن نام این کشور به ذهن می‌رسند. این کشور کوچک و زیبا در اروپا مقصد ایده‌آلی برای سفر در تمام چهارفصل سال است؛ اما اگر بخواهیم آب‌وهوای سوئیس را ملاک سفر قرار دهیم فصل بهار و زمستان عالی‌ترین زمان برای تفریح و لذت بردن از سفر به این کشور کوهستانی و خرید تور سوئیس است؛ به‌خصوص اگر طرف‌دار اسکی و ورزش‌های زمستانی هستید.
ازآنجایی‌که سوئیس از اعضای پیمان شینگن است، ورود به خاک آن پیش از سفر مستلزم دریافت ویزا خواهد بود و برای دریافت ویزای آن می‌توانید به خیابان الهیه و سفارت سوئیس در ایران مراجعه کنید.
بهترین زمان سفر به سوئیس: ژوئن تا اکتبر (خرداد تا آبان)

قبرس در چه فصل به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟

۷- قبرس | Cyprus
اگر زیاد به ترکیه سفرکرده باشید گزینه بعدی پیشنهادی برای سفر، انتخاب تور قبرس و سفر به شهرهای زیبا لارناکا و لیماسول است. این جزیره زیبا در دریای مدیترانه قرار دارد بنابراین دارای تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های معتدل است. برای دریافت ویزا باید دقت کنید به کدام قسمت قبرس سفر می‌کنید چراکه شرایط ویزای قبرس شمالی و قبرس جنوبی باهم متفاوت هستند. سفارت قبرس در خیابان شهید کریمی تجریش قرار دارد. بد نیست بدانید که عموما گردشگران برای راحتی سفر به سایر کشورهای اروپایی اقدام به دریافت ویزای قبرس جنوبی می‌کنند.
بهترین زمان سفر به قبرس: آوریل تا اکتبر (فروردین تا اوایل آبان)

فرانسه 2 در چه فصل به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟

۸- فرانسه | France
بسیاری از گردشگران معتقدند که فرانسه مقصد خوبی برای سفر است. کمتر دیده شده که گردشگران به اروپا سفر کنند و از فرانسه بازدید نکنند. شهر پاریس، مارسی، شامونیکس و نیس جزو زیباترین و بی‌همتاترین شهرهای دنیا هستند. فرانسه کشور چهارفصل دنیاست و هر زمانی که بخواهید، می‌توانید به این کشور رویایی و تاریخی سفر کنید.
۶ نوع ویزا برای کشور فرانسه وجود دارد و ویزای شینگن توریستی را به‌صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه می‌کنند. متقاضیان باید علاوه بر فرم درخواست ویزا با تعیین وقت قبلی مصاحبه‌ حضوری هم انجام بدهند.
بهترین زمان سفر به فرانسه: آوریل (فروردین)- آگوست (مرداد)- سپتامبر (شهریور تا مهر)

ایتالیا در چه فصل به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟

۹- ایتالیا | Italy
سفر به کشور باستانی و تاریخی ایتالیا آرزوی هر گردشگر و جهانگردی است. بازدید از معماری کلیسای فلورانس، مُد میلان، تاریخ رُم و زیبایی‌های ونیز در صدر لیست مکان‌های مورد علاقه گردشگران قرار دارد. جالب است بدانید ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به فرهنگ ایتالیایی داریم. از محبوبیت غذاهایی چون ماکارونی، پیتزا و پاستا گرفته تا معماری و فرهنگ بومی شباهت عجیبی بین ایرانی‌ها و ایتالیایی‌هاست. شاید دلیل این شباهت سال‌ها حضور فرماندهان سلوکی در ایران زمین باشد.
قبل از انتخاب تور ایتالیا با قیمت مناسب باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. سفارت ایتالیا در خیابان نوفل نوشاتو قرار دارد و می‌توانید از بین ۹ نوع مختلف ویزا ایتالیا متناسب با هدف سفر خود اقدام کنید.
بهترین زمان سفر به ایتالیا: آوریل تا می (فروردین تا اردیبهشت)- سپتامبر تا اکتبر (مهر و آبان)

اسپانیا در چه فصل به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟

۱۰-اسپانیا | spain
کاتالان ها، کاخ الحمرا و تیم فوتبال رئال مادرید و بارسلونا شاید آشناترین نام‌هایی باشند که ما از کشور اسپانیا در ذهن خود داریم. بیشتر سفر گردشگران به کشور اسپانیا به دو مقصد شهر بارسلونا و مادرید انجام می‌شود و یا گردشگران با خرید تور ترکیبی اروپا به اسپانیا، ایتالیا و یک کشور دیگر سفر می‌کنند. سفارت اسپانیا در ایران در خیابان دروس، بلوار شهرزاد قرار دارد و عموم گردشگران، ویزای شینگن یا ویزای توریستی را تهیه می‌کنند.
بهترین زمان سفر به اسپانیا: آوریل تا می (فروردین تا اردیبهشت)- ژوئن (خرداد تا تیر)- سپتامبر تا اکتبر (مهر و آبان)

در این مطلب به معرفی ۱۰ کشور پربازدید اروپا پرداختیم که بر اساس تورهای سفر به اروپا و تمایل سفر ایرانی‌ها انتخاب شدند. امیدواریم سفر خوبی داشته باشید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد