جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

قبل از سفر با تور گردشگری این نکات را بدانید

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ آذر ۱۴۰۱

شکی نیست که سفر کردن آن هم به قصد تفریح برای همه افراد خوشایند است. با این حال مثل هر کار هدفمند دیگری این کار هم مستلزم انجام برخی اقدامات اولیه مانند رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و برنامه‌ریزی برای گشت و گذار در مقصد است. اگرچه برای برخی از افراد انجام این برنامه‌ریزی‌ها و فراهم کردن ملزومات اولیه سفر یک چالش هیجان انگیز است اما برای بسیاری دیگر انجام این کار به ویژه زمانی که قرار است برای اولین بار یه یک مقصد گردشگری سفر کنند دغدغه‌ای است که از شیرینی تجربه سفرشان کم می‌کند. به دلیل آنکه بیشتر افراد فرصت کافی برای تحقیق و بررسی همه جوانب سفر به یک مقصد ناآشنا را ندارند و از این رو ممکن است دست به انتخاب‌های اشتباه بزنند. بطور مثال بسیاری از افراد بعد از اتمام سفرشان تازه متوجه می‌شوند که به دلیل عدم آشنایی با جاهای دیدنی مقصد از بیشتر مکان‌های مهم آن بازدید نکرده‌اند. رزرو هتل نامناسب یا خرید بلیط هواپیما گران قیمت نیز نمونه‌های دیگری از این انتخاب‌های اشتباه هستند. در چنین شرایطی بهترین راهکار سفر با تور گردشگری است اما برای آنکه در سفر با تور گردشگری تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و لذت‌بخش داشته باشید لازم است تا از برخی نکات ضروری در سفر با تور مطلع باشید. بنابراین اگر می‌خواهید این نکته‌ها را بدانید مطلب حاضر را تا انتها بخوانید.

تور گردشگری قبل از سفر با تور گردشگری این نکات را بدانید

مزایای سفر با تور گردشگری

اولین مزیت سفر با تورهای گردشگری این است که شما را از زحمت و دردسر انجام برنامه‌ریزی‌های مختلف خلاص می‌کند و می‌توانید بعد از آنکه مقصد مورد نظرتان را انتخاب کردید با خیال آسوده منتظر باشید تا به یک سفر ایده‌آل بروید. بطور مثال در سفرهای خارجی ممکن است طی کردن مراحل اخذ ویزا برای افراد کمی چالش برانگیز باشد در حالی که با رزرو تور خارجی این کار توسط آژانس مسافرتی انجام می‌شود. حتی در مورد انتخاب مقصد مناسب برای سفر هم اگر ایده خاصی در ذهنتان نیست کافی است فهرست تورهای گردشگری را در یک سایت معتبر مانند سفرمارکت مرور کنید. از آنجا که معمولا تورها برای مقاصد جذاب برنامه ریزی می‌شوند بنابراین این فهرست به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از این مقاصد مطلع شوید. علاوه بر آن اگر تور گردشگری را از یک شرکت معتبر رزرو کرده باشید می‌توانید مطمئن باشید که برنامه‌ریزی‌های سفرتان دقیق و کارشناسانه انجام گرفته است زیرا آنها برای این کار از کارشناسان و افراد متخصصی که تجربه کافی در این زمینه دارند کمک می‌گیرند. همچنین در طول سفر با تور در بازدید از جاهای دیدنی یک راهنمای تور به عنوان فردی کاربلد قدم به قدم مسافران را همراهی می‌کند تا آنها بتوانند نهایت بهره را در زمان سفر ببرند. از دیگر مزایایی که رزرو تور گردشگری در مقابل سفرهای انفرادی دارد مدیریت هزینه‌ها است. در واقع در سفر با تور به دلیل خریدهای کلی هزینه‌ای که برای موارد مختلف از جمله خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل پرداخت می‌شود بسیار ارزان‌تر از هزینه‌ای است که برای هر یک از این موارد بطور جداگانه باید پرداخت ‌شود. از همه اینها که بگذریم سفر با تور می‌تواند یک فرصت فوق العاده برای آشنایی با افراد جدید و تجربه معاشرت با افراد تازه و حتی باب ایجاد دوستی‌های تازه باشد.

تور گردشگری 2 قبل از سفر با تور گردشگری این نکات را بدانید

انتخاب مناسب تور گردشگری

حال که مزایای فراوان سفر با تور گردشگری را می‌دانید لازم است یک نکته کلیدی در این گونه سفرها را به شما گوشزد کنیم و آن هم این است که همه این مزایا زمانی شامل حال شما می‌شود که قبل از رزرو تور گردشگری یک انتخاب مناسب از میان گزینه‌های موجود داشته باشید در غیر این صورت ممکن است حتی تجربه ناخوشایندی در سفر دسته جمعی با تور بدست آورید. منظور از انتخاب تور مناسب این است که علیرغم تبلیغات اینترنتی مختلفی که در سایت‌های گوناگون برای رزرو تور داخلی و خارجی انجام می‌شود همه این منابع معتبر نیستند. همیشه این احتمال وجود دارد که سایتی که از آن تور خریداری کرده‌اید اصلا منبع معتبری نباشد به عبارتی برگزاری تور یک حیله برای کلاهبرداری باشد. بنابراین در اولین وهله باید مطمئن شوید برای رزرو تور از یک مرجع قابل اعتماد مثل سفرمارکت اقدام به این کار کنید. در وهله دوم بهتر است درباره اعتبار و شهرت شرکت برگزارکننده تور کمی تحقیق کنید تا مطئن شوید که به وعده‌هایی که در برنامه‌های تور اعلام می‌کنند عمل می‌شود و همه چیز طبق برنامه دقیق و منظم پیش می‌رود. اجاره ویلا سفرمارکت نیز یکی دیگر از خدماتی است که سایت سفرمارکت ارائه می دهد.

تور گردشگری 1 قبل از سفر با تور گردشگری این نکات را بدانید

نکات کلیدی درباره قیمت تور گردشگری

همانطور که قبل‌تر هم گفتیم در مجموع نرخ تورهای گردشگری مقرون به صرفه‌تر از هزینه‌های سفرهای انفرادی است زیرا در تورها تخفیف های دسته جمعی شامل حال برگزارکنندگان تور می‌شود که آنها نیز این تخفیف را با مشافران شریک می‌شوند. با این حال باید در نظر گرفت که صرف بسیاری از هزینه‌ها الزامی است و برخی از نرخ‌های بسیار ارزانی که از سوی منابع نامعتبر برای تورهای تفریحی اعلام می‌شود هرقدر هم که فریبنده و وسوسه کننده باشد دلیلی دارد. این دلیل می‌تواند ارائه خدمات بی‌کیفیت و یا حذف برخی خدمات مانند گشت‌های رایگان شهری و یا رزرو هتل با وعده‌های غذایی باشد. بنابراین اگر از تفاوت نرخ‌های جزئی که شرکت‌های مسافرتی در برگزاری تورها دارند بگذریم باید بگوییم همیشه هم یک تور ارزان قیمت نمی‌تواند تجربه خوبی به همراه داشته باشد. بنابراین نکته کلیدی که قبل از خرید تور باید در نظر بگیرید این است که تمامی خدمات و امکاناتی که قرار است در تور به شما ارائه شود را به دقت بررسی کنید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که از این نظر مطابق با سلیقه و انتظارات شخصی شما باشد و در عین حال با بودجه مالی که برای سفر در نظر دارید هم همخوانی داشته باشد. مواردی که می‌توانید برای مقایسه تورهای گردشگری ملاک قرار دهید می‌تواند شامل ستاره هتل انتخابی در تور و امکانات آن، کلاس پرواز یا نوع وسیله نقلیه مورد نظر، پوشش یا عدم پوشش هزینه بلیط‌های ورودی برای بازدید از جاهای دیدنی مقصد، دارا بودن بیمه مسافرتی یا عدم وجود بیمه مسافرتی در تور، تعداد وعده‌های غذایی رایگان و همچنین گشت‌های شهری با راهنمای تور است.

تور گردشگری3 قبل از سفر با تور گردشگری این نکات را بدانید

مدارک لازم برای سفر با تور

قبل از آنکه راهی سفر با تورهای گردشگری شوید لازم است از به همراه داشتن برخی مدارک هویتی و ضروری مطمئن شوید. زیرا هر قدر هم که این مدارک را در ابتدا به آژانس مسافرتی ارائه کرده باشید در مراحل بعد نیاز به ارائه آنها دارید. بطور مثال در زمان ورود به هتل یا سوار شدن به هواپیما یا وسایل نقلیه نظیر اتوبوس در تورهای زمینی لازم است تا مدارک هویتی از جمله کارت ملی و شناسنامه را همراه داشته باشید. در تور خارجی نیز ضروری است که گذرنامه معتبر که دست کم شش ماه اعتبار داشته باشد را همراه داشته باشید. همچنین بهتر است اگر در تور داخلی شرکت کرده‌اید دفترچه درمانی خود را محض اطمینان در چمدان سفر بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *