جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاذبه‌های گردشگری که در سفر به مشهد نباید از دست داد

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ شهریور ۱۴۰۲

آب و هوای معتدل و دل‌انگیز شهر مشهد در فصل پاییز، میزان سفرها به این شهر و اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌های آن را افزایش می‌دهد.
شهر مشهد از جمله مکان‌هایی است که هر شیفته سفری دوست دارد در همه فصل‌ها به آن سفر کند. با آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها در فصل پاییز تعداد گردشگران و مسافران کاهش پیدا می‌کند و شهر شلوغ و پرمسافری مثل مشهد از تمام ایام سال خلوت‌تر است. این شرایط بهترین فرصت برای سفر به شهر مشهد را فراهم می‌کند. می‌توان با سفر به شهر مشهد در فصل پاییز از مکان‌های تفریحی و مذهبی این شهر بازدید کرد. خلوت بودن این شهر در فصل پاییز باعث می‌شود که هزینه سفر و اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌های آن نیز کمتر ‌شود.
شاپرک سفر این امکان را برای گردشگران فراهم کرده است تا با رزرو هتل در مشهد و خرید بلیط هواپیما، سفری راحت به مشهد داشته باشند و خاطره زیبایی برای خود ثبت کنند.
مشهد مکان‌های مذهبی، تفریحی و مناطق خوش آب و هوای فراوانی دارد که می‌توان در سفر به این شهر به این مکان‌ها سر زد و از تماشای دیدنی‌های آن لذت برد. در ادامه چند مکان فوق‌‌العاده که در سفر به مشهد نباید از دست داد معرفی شده است. برای آسودگی خاطر از نظر محل اقامت نیز می‌توان قبل از سفر به رزرو هتل در مشهد پرداخت.

شاپرک سفر جاذبه‌های گردشگری که در سفر به مشهد نباید از دست داد

دره هفت حوض

هفت حوض یکی از مناطق گردشگری بسیار زیبای مشهد است. در هفت حوض، هفت حفره سنگی به هم متصل، دیده می‌شود که با آب باران و چشمه‌ها پر شده‌اند. سنگ‌هایی صیغل خورده، طبیعت فوق‌العاده، سکوت و آرامش محیط، از جمله زیبایی‌های هفت حوض هستند.

پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد انبوهی از درختان کاج، سرو و چنار دارد. در کنار این پارک باغ وحش وکیل آباد هم قرار گرفته است. با توجه به نزدیکی این دو مکان می‌توان از هر دو مکان دیدن کرد. این پارک امکانات بسیاری از جمله رستوران، کافه، مسیر پیاده‌روی، ‌محوطه بازی کودکان و شهربازی دارد که می‌توان برای گشت و گذار به آن سر زد.

آبشار قره سو کلات

آبشار قره سو در روستای قره سو واقع شده است. قره سو یک منطقه کوهستانی است که در فصل پاییز می‌توان به آنجا سر زد؛ اما باید همراه خود لباس گرم داشت. قره سو دارای مجموعه هشت آبشار و چشمه است. از مهم‌ترین جاذبه‌های آن این است که می‌توان از این آبشار‌ها با استفاده از نردبان بالا رفت.

مجتمع گردشگری چالیدره مشهد

چالیدره مشهد یکی از جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز است که آب و هوای ویژ‌ه‌‌ای دارد. چالیدره چندین دره‌ زیبا و جذاب همچون دره ارغوان، دره چالیدره و … دارد. نکته جالب توجهی که در این مکان وجود دارد، رودخانه‌های در کنار هم است که یک تفریحگاه زیبا ایجاد کرده است.

باغ پرندگان سپاد مشهد

باغ پرندگان فضایی بسیار زیبا است که در محوطه آن پرندگان گوناگون وجود دارد. در این مکان پرندگان کمیاب ایرانی و آسیایی و همچنین پرندگانی از کشورهای آفریقایی وجود دارد. در این باغ علاوه بر پرندگان، درختان، گونه‌های گیاهی و برکه‌های کوچکی هم وجود دارد که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

مجموعه کوهسنگی

کوهسنگی دو کوه کله قندی است که زیبایی خاصی به محدوده شهری مشهد بخشیده است. این مکان یکی از محل‌های گردشگری است که علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب می‌کند و هر ساله تعداد زیادی گردشگر از آن بازدید می‌کنند. مجموعه کوهسنگی دومین پارک بزرگ در مشهد است و از زیباترین پارک‌های کشور محسوب می‌شود.

طرقبه

منطقه ییلاقی طرقبه در جنوب غرب شهر مشهد قرار گرفته است و طبیعتی مطبوع و خوش آب و هوا دارد. طرقبه سرشار از روستاهای زیبا از جمله ابرده، زشک، طرق، حصار گلستان و … است که می‌توان در سفر به طرقبه از آن‌ها دیدن کرد.

مسجد شاه یا ۷۲ تن مشهد

این اثر مربوط به قرن نهم هجری است که در ابتدای بازار بزرگ در خیابان خسروی قرار گرفته است. اطراف مسجد شاه تعداد زیادی اقامتگاه و هتل وجود دارد که می‌توان شب را در آنجا اقامت کرد.

تورهای داخلی جاذبه‌های گردشگری که در سفر به مشهد نباید از دست داد
پلتفرم شاپرک سفر این امکان را فراهم کرده است تا مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به شهرهای مختلف در ایران و یا سایر کشورها را دارند با بهترین قیمت‌ ممکن بتوانند به رزرو هتل و اقامتگاه بپردازند.
خرید بلیط هواپیما نیز از جمله قابلیت‌های پلتفرم شاپرک سفر است که می‌توان در آن بلیط هواپیمای مورد نظر برای سفر به سراسر دنیا را تهیه کرد. سفر با تورهای گردشگری از جمله خدماتی است که شاپرک سفر برای گردشگران فراهم کرده است و به صورت لحظه‌ای بهترین‌ تورهای مسافرتی را ارائه می‌دهد.
شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی شاپرک با بیش از ۱۹ سال سابقه و با همراهی پرسنلی مجرب و حرفه‌ای در تلاش است تا بهترین تجربه خرید بلیط و رزرو هتل را ارائه دهد. در شاپرک سفر امکان رزرو هتل و اقامتگاه، خرید بلیط هواپیما، خرید تور گردشگری و همچنین ارائه خدمات و مشاوره برای دریافت وقت ویزای کشورهای مختلف وجود دارد.
در حال حاضر شاپرک سفر، با دارا بودن مجوز بند الف، ب، پ و عضویت رسمی در انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) با بسیاری از ایرلاین‌های معتبر داخلی و خارجی قرارداد همکاری دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد