رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ تیر ۱۳۹۳

معافیت ۱۰۰ درصدی تنها برای توسعه گردشگری و هتلداری

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۴/۳۰ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه مجلس ـ به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معافیت صددرصدی در حوزه گردشگری و هتلداری به افرادی اختصاص داده می‌شود که کار جدیدی را آغاز کرده باشند یا کارشان را توسعه داده باشند.

در ماه های گذشته بحث های بسیاری درباره معافیت های مالیاتی برای فعالان حوزه گردشگری و هتلداران صورت گرفته است. بحث از آنجایی آغاز شد که فعالان گردشگری و هتلداران در جلساتی با برخی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از آنها خواستند قانونی را تصویب کنند تا برای فعالان گردشگری و هتلداران معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی در نظر گرفته شود. اگرچه در آغاز قرار بود چنین شود، اما پس از رایزنی‌های مختلف ادامه روند معافیت‌های ۵۰ درصدی مالیاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

حالا «ارسلان فتحی‌پور»، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار پارلمانی CHN گفت که معافیت ۱۰۰ صد درصدی مالیاتی برای فعالان گردشگری و هتلداران در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این موضوع توضیح داد که «این معافیت صد درصدی برای افرادی در نظر گرفته خواهد شد که کار خود را تازه آغاز کرده باشند یا کارهای خود را گسترش بدهند. این معافیت‌های مالیاتی برای افرادی که در تهران فعالیت می‌کنند، سه سال و برای افرادی که خارج از تهران کار می‌کنند به مدت ۵۰ سال در نظر گرفته خواهد شد.

او تاکید در ادامه تاکید کرد که «بحث معافیت‌های مالیاتی ۵۰ درصد از گذشته وجود داشته و هنوز هم برای فعالان گردشگری و هتلداران بوده و هنوز هم برای افرادی که در این حوزه کار می کنند وجود دارد. اما افرادی که تازه سرمایه‌گذاری می‌کنند و یا کارشان را توسعه می‌دهند، می‌توانند از معافیت های ۱۰۰ درصدی استفاده کنند. این معافیت ۱۰۰ درصدی به عنوان مشوق برای این افراد در نظر گرفته می‌شود. این موضوع در حال حاضر در هیات رئیسه است و در روزهای آینده به صحن علنی مجلس می‌آید.»

او همچنین درباره نگرانی فعالان گردشگری و هتلداران درباره اعمال سلیقه از سوی برخی ممیزهای مالیاتی گفت: «با قوانین جدید مالیاتی که به زودی تصویب می‌شود، ممیزهای مالیاتی دیگر نمی‌توانند اعمال سلیقه کنند. قرار است بانک جامع مالیاتی ایجاد شود تا مشکلاتی از این دست از بین بروند.»

همچنین ایرج ندیمی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی هم در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی CHN با اشاره به معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده برای فعالان گردشگری و هتلداران گفت: «ما یک معافیت ۵۰ درصدی داشتیم که از قبل بود و الان هم هست. اما در طرح جدید اگر افراد کار جدیدی انجام دهند یا کارشان را توسعه دهند، معافیت صد درصدی برای آ‌ن‌ها در نظر گرفته خواهد شد. یعنی اگر یک هتل‌دار هتل هایش را افزایش بدهد این معافیت ها در نظر گرفته می شود. البته پیش از این امکان داشت معافیت های مالیاتی ۵۰ درصد از بین برود که الان حفظ شده است. همچنین برای توسعه های جدید هم معافیت های ۱۰۰ درصدی در نظر گرفته می شود.»

IMAGE635405224583908583 معافیت 100 درصدی تنها برای توسعه گردشگری و هتلداری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *