رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

معافیت ۱۰۰ درصدی هتل‌ها از پرداخت مالیات روی میز مجلس

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ دی ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۲۲ –
خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – پس از ارائه لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۳ به مجلس، بند ج تبصره ۱۴ این لایحه مورد انتقاد هتلداران و سازمان میراث و گردشگری قرار گرفت چنانکه تعداد زیادی از تشکل‌های گردشگری کشور در اعتراض به این بند، خطاب به نجفی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نامه سرگشاده ای را تهیه کردند تا از تصویب این بند در صحن مجلس شورای اسلامی جلوگیری کنند.

پس از مخالفت‌های بسیاری که از سوی رییس سازمان میراث و گردشگری و معاونت گردشگری و جامعه هتلداران انجام شد،«جمشید حمزه زاده» رئیس جامعه هتداران ایران با اعلام رای زنی‌های فراوان این بخش با نمایندگان مجلس از جلب نظر ۹۰ درصد نمایندگان در مخالفت با بند ج تبصره ۱۴ لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۳ خبر داد.

او در این خصوص به CHN گفت: «طی روزهای گذشته جلسات بسیاری با نمایندگان مجلس و اعضای هیات رییسه کمیسیون اقتصادی، کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کمیسیون کشاورزی و مرکز پژوهش‌های مجلس داشتیم. نمایندگان و اعضای این کمیسیون‌ها پس از شنیدن صحبت‌های هتلداران، مخالفت خودرا با این بند از لایحه اعلام کردند.»

به گفته رئیس جامعه هتداران ایران، تمام افراد تصمیم گیرنده متقاعد شدند تا این بند از لایحه بودجه حذف شود. جامعه هتلداران با تاکید برآنکه سیاست تمام دولت‌های جوامع پیشرفته به سوی کمک به روند توسعه گردشگری است عنوان کرده‌است: «این مصوبه باعث می‌شود نرخ خدمات و به تبع آن نرخ سفر افزایش یابد در چنین شرایطی سفرها کاهش خواهند یافت. از دیگر سو با توجه به فرمایشات مقام رهبری و تاکید ایشان بر توسعه گردشگری و اشتغالزایی، تصویب این بند سبب از رونق افتادن گردشگری خواهد شد.»

حمزه‌زاده با ابراز خرسندی از رد شدن بند ج تبصره ۱۴ لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۳ در جلسه کمیسیون تلفیق که در هفته جاری برگزار خواهد شد گفت: «با رای زنی‌هایی که با اعضای فراکسیون گردشگری داشتیم دو پیشنهاد برای افزوده شدن به لایحه بودجه سال ۹۳ را ارائه دادیم.»

او در این خصوص گفت: «پیرو مذاکره حضوری در خصوص اعلام برخی پیشنهادات جامعه هتلداران ایران، دو مورد از مهمترین نیازهای هتلداران کشور به نمایندگان مجلس اعلام شد. اولین مورد درخصوص برخورداری از معافیت گمرکی جهت ورود تجهیزات و اقلام مورد نیاز هتلداران از خارج از کشور است. چراکه با توجه به امکان ارزآوری درخور توجه صنعت هتلداری کشور پیشنهاد شد سرمایه گذاران صنعت هتلداری نیز به عنوان فعالان صادراتی کشور در جهت نوسازی و بازسازی هتل‌های موجود و نیز بهره برداری از هتل های جدید الافتتاح از این معافیت حداقل به مدت ۵ سال بهره‌مند شوند.»

به گفته حمزه زاده، اعطای معافیت مالیاتی صد در صد برای هتلداران یکی دیگر از پیشنهادات جامعه هتلداران به مجلس است.

او اظهار کرد: «از آنجا که یکی از روش های موفق کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری، برخورداری دست اندرکاران و فعالان این صنعت از معافیت های مالیاتی بلندمدت بوده است پیشنهاد شد حداقل برای یک دوره ۱۰ ساله، تخفیف ۵۰ درصدی در پرداخت مالیات عملکرد هتلداران کشور تبدیل به معافیت کامل مالیاتی شود تا امکان تجدید قوا در سرمایه گذاران این صنعت بوجود آید. معافیت مزبور می تواند فقط شامل هتلهای با عمر کمتر از ده سال و همچنین هتلهای دارای گواهی نامه استاندارد کیفیت خدمات از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شود تا در راستای ارتقای کیفیت ارائه خدمات و استانداردسازی هتل ها نیز مثمر ثمر واقع شود.»

IMAGE635113860236958873 معافیت ۱۰۰ درصدی هتل‌ها از پرداخت مالیات روی میز مجلس

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *