رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ بهمن ۱۴۰۰

مزایای تحصیل در ایتالیا چیست؟

اشتراک گذاری

آیا تا به حال به تحصیل در کشوری فکر کرده اید که می توانید علاوه بر تحصیل تفریح‌هایی مثل اسکی، سواحل بکر و شاید شگفت انگیزترین مکان های تاریخی و خلاقیت های هنری در اروپا را داشته باشید؟ پس جای تعجب نیست که تحصیل در ایتالیا در خارج از کشور یک محیط ایده آل برای تجربههای جدید باشد. ایتالیا مزایای زیادی برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان دارد، به همین دلیل است که این کشور یک مقصد محبوب برای تحصیل در خارج از کشور است. می توانید از غذاهای باورنکردنی، مردم پر جنب و جوش و فرهنگ غنی ایتالیا لذت ببرید. با این اوصاف شما می توانید یک ترم تحصیلی دیدنی و هیجان انگیزی را در ایتالیا داشته باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله درباره مزایای تحصیل در ایتالیا بیشتر صحبت می کنیم.

مزایای تحصیل در ایتالیا

داشتن دانشگاه هایی با رتبه علمی بالا:

از دانشگاه های ایتالیا ۳۰ مورد در رده بندی بهترین دانشگاه های سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ است و جزو دانشگاه های برتر جهان شناخته شده اند. مانند: دانشگاه پلی تکنیک میلان، که بهترین و قدیمی ترین دانشگاه در زمینه مهندسی است. دانشگاه بولونیا، که به عنوان یک مرکز بزرگ آموزش و فرهنگ در ایتالیا می شناسند. دانشگاه ساپینزا، دانشگاه پادوا و… .

امکان اخذ انواع فاند:

فاند تحصیلی به معنای کمک هزینه یا بورسیه تحصیلی است. بسیاری از دانشجویان به دلیل استاندارد بالای تحصیلی همراه با شهریه پایین، تحصیل در ایتالیا را انتخاب می کنند. قوانین یکسانی برای شهروندان بین المللی و ایتالیایی در مورد درخواست کمک هزینه اعمال می شود. انواع مختلفی از کمک هزینه وجود دارد که می توانید برای آن ها درخواست دهید. مانند بورسیه تحصیلی، وام های دانشجویی، کمک مسکن، معافیت از هزینه و … توجه داشته باشید که این ها به صورت فردی داده می شود و به وضعیت مالی شخصی و شایستگی تحصیلی شما بستگی دارد.

کیفیت مناسب زندگی:

بدون شک ایتالیا یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است. کشور ایتالیا از نظر میزان درآمد، ثروت، تعادل بین کار و زندگی، مشارکت مدنی، ارتباطات اجتماعی و تحصیل و وضعیت سلامتی در وضعیت مناسبی قرار دارد. ایتالیایی ها به خوب زندگی کردن شهرت دارند. می توانید زندگی نسبتا راحتی را در این کشور تجربه کنید.

هزینه کم زندگی و تحصیل:

کشور ایتالیا کم هزینه ترین و مناسب ترین مقصد اروپایی برای تحصیل دانشجویان بین المللی محسوب می شود. دلیل آن وجود یارانه ای است که از سوی دولت این کشور به بخش آموزش اختصاص داده شده است. هزینه زندگی در کشور ایتالیا برای هر شخص بسته به سبک زندگی او کاملا متفاوت است. این که فرد در چه منطقه ای زندگی کند و در کدام دانشگاه تحصیل(دولتی یا خصوصی) کند متفاوت است. هزینه زندگی و تحصیل در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه و کمتر است.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی:

علاقمندان به تحصیل در کشور ایتالیا می توانند در تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا به زبان بین المللی( انگلیسی) تحصیل کنند. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های کشور ایتالیا تلاش خود را برای تسریع بین المللی شدن خود و ارائه برنامه های مدرک به طور خاص برای دانشجویان بین المللی افزایش می دهند. بیش از ۵۰۰ برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد و هر سال گزینه های بیشتری برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی وجود دارد.

امکان کار دانشجویی:

در مقاله رشته های تحصیلی در ایتالیا از سایت اسکورایز درباره کار دانشجویی می‌خوانیم: از مهم ترین مزیت های کار دانشجویی در کشور ایتالیا می توان به عدم نیاز به اخذ مجوز کار اشاره کرد. بسیاری از دانشجویان بعد از ثبت نام در دانشگاه، به دنبال یک کار مناسب و البته پاره وقت می گردند تا هزینه تحصیل و زندگی خود را در کشور ایتالیا به دست بیاورند. کار دانشجویی در ایتالیا به دو دسته کلی تقسیم می شود:
۱ ـ دانشجویانی که طول مدت تحصیل شان کمتر از ۹۰ روز است، اجازه کار دانشجویی در کشور ایتالیا ندارند.
۲ ـ دانشجویانی که طول مدت تحصیل شان بیشتر از ۹۰ روز است می توانند در طول دوره تحصیل خود، به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند.
البته این موضوع را فراموش نکنید که دانشجویان می توانند در هر رشته ای که دوست دارند در کشور ایتالیا مشغول به کار شوند. افراد می توانند در شرکت هایی مرتبط با فضای تحصیلی خود مشغول به کار شوند یا از طریق مهارت های دیگری که دارند در رشته های دیگری شروع به کار کنند.

امکان اخذ اقامت پس از تحصیل:

دانشجویان پس از تمام کردن تحصیل در دانشگاه می توانند اقامت ایتالیا را از طریق یکی از روش های اقامت پس از تحصیل مانند کار، سرمایه گذاری، ازدواج و… دریافت کنند. اعتبار اقامت پس از تحصیل بسته به نوع اقامت فرد متفاوت است. افرادی که موفق به گرفتن اقامت می شوند می توانند پس از چند سال درخواست اقامت دائم دهند و پس از آن برای گرفتن پاسپورت و شهروندی ایتالیا اقدام کنند.

سفر به تمام کشورهای حوزه شینگن:

در حال حاضر ۲۶ کشور اروپایی عضو پیمان شینگن هستند که کشور ایتالیا عضو این پیمان است. تردد بین این کشورها برای شهروندان و افراد مقیم این کشورها آزاد است. با اخذ اقامت در ایتالیا می توانید ویزای شینگن دریافت کنید و به راحتی امکان تردد آزادانه در کشورهای عضو شینگن و سفر به سراسر اروپا بدون ویزا را دریافت کنید.

معرفی بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

یکی از بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا معماری و هنر است. در ایتالیا می توانید آثار باستانی و تاریخی بسیاری ببینید که هنر دست طراحان و معماران مطرح این کشور است. اگر علاقمند به معماری و هنر هستید باید بگوییم دانشگاه هنر و معماری که در کشور ایتالیا موجود است، یکی از برترین دانشگاه های مطرح در سطح جهان است. گرایش های مختلف در رشته علوم انسانی مانند تاریخ، نویسندگی، فلسفه و … از رشته هایی هستند که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. گرایش های مختلف طراحی، مهندسی و پزشکی از رشته های پرطرفدار در دانشگاه های کشور ایتالیا است.

نتیجه گیری

در پایان، با در نظر گرفتن کشورهای اروپایی که فرصت های ارزشمندی برای تحصیلات عالی ارائه می دهند، ایتالیا یک مقصد تحصیلی خوب است. ایتالیا سرشار از تاریخ غنی، شهرهای هنری، فرهنگ غذایی شناخته شده در سطح جهانی و جامعه ای پر رونق است. این امر ایتالیا را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند و جای تعجب نیست که موسسات آموزش عالی برنامه های تحصیلی بی شماری را در خارج از کشور و برنامه های تبادل دانشجو ارائه می دهند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *