جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آخر هفته کجا بریم؟

تاریخ بروزرسانی :
۷ خرداد ۱۳۹۹

معمولاً این سؤال در تعطیلات آخر هفته گریبان‌گیر همۀ ما می‌شود و دنبال یک مقصد مناسب برای تهران‌گردی هستیم. مقصد‌های گردش‌گری بسیاری اطراف تهران وجود دارد که با‌توجه‌به فصل می‌توان برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. البته اپلیکیشن سفر را برای هواشناسی یا اطلاع از جاده می توانید از لینک بالا دریافت کنید.
یکی از مسیرهایی که تنوع بسیاری نیز دارد، مسیر تهران- چالوس- دیزین- لواسان است. این مسیر در تابستان بسیار خنک، پوشیده از درختان چنار و مناسب برای یک گردش روزانه است، ضمنا در فصل پاییز نیز منظره‌های خیره کننده، این مسیر را به مقصدی زیبا بدل می کند. اگر خیلی فرصت سفر طولانی را ندارید مقاله‌ی پیشنهادهای تفریح در تهران و هزینه یک روز خوش در پایتخت! را از دست ندهید.
اگر برای یک گردش آخر هفته می‌خواهید یک روز متفاوت را رقم بزنید، ماشین را بردارید و بزنید به این جادۀ پر‌پیچ‌و‌خم. اولین مکانی که معمولاً اغلب گردشگران استراحتی به خودشان می‌دهند، کنار دریاچۀ سد کرج است. در شانه خاکی جاده دیوارهای نسبتا کوتاۀ ساخته شده که دید بسیار مناسبی به دریاچه دارد.
آن طرف دریاچه روستای واریان قرار دارد که یک روستای نسبتاً بکر برای عکاسی و گشت ‌گذار است و کافی‌ست فقط یک بار به آن سر بزنید تا دلتان را ببرد. کنار جاده چالوس، در همان منطقه، رستوران ساحل واقع شده است که دید بسیار خوبی نیز به دریاچه دارد. این رستوران به‌گونه‌ای ساخته شده که حس می‌کنید وسط آب قرار گرفته‌اید: بوی نم دریاچه، صدای موج‌ها و باد که لابه‌لای برگ‌ها می‌پیچید، روح را از سرتان می‌برد. این رستوران را بسیار برای یک صبحانۀ دلچسب توصیه می‌کنم.
صبحانه را که میل کردید، چندین انتخاب خوب پیشروی شماست که بستگی به حال‌و‌هوایتان دارد.
اولین انتخاب روستای آساراست. روستایی کوچک و بکر در دل کوه که یکی از جاذبه‌هایش امام‌زاده سپه سالار است. این امام‌زاده در بالای کوه قرار گرفته و از خیابان اصلی حدود ۲۰۰ پله فاصله دارد. از پله‌ها که بالا بروید، با ایوان بزرگ امام‌زاده روبه‌رو می‌شوید که مشرف به تپه‌های مقابل است. اگر علاقه‌مند به کوه باشید حسی با شکوه را در وجودتان پدید می‌آورد. در اطراف امام‌زاده وسایل رفاهی به‌صورت کامل ساخته شده است و در فصل‌های گرم می توان شب را هم آنجا سپری کرد. داخل زیارتگاه ورودی به یک غار وجود دارد؛ غاری که باعث می‌شود هوای امام‌زاده در تابستان بسیار خنک و در زمستان نسبتا گرم‌تر از بیرون باشد.
اگر دنبال مسیر بکر و جدیدی هستید حتماً به شهرستانک سر بزنید. روستایی در دره‌ای سرسبز که خانه‌های بزرگ دورۀ قاجاریه را در خود جای داده است، روستایی آرام که اگر مسیر پیاده‌روی کوهنوردی‌اش را ادامه دهید به کهنسال‌ترین درخت ایران خواهد رسید.
ولی اگر این مسیرها را قبلاً تجربه کرده‌اید، و زمان کافی نیز دارید، بهتر است به مجموعۀ دیزین سری بزنید. این مجموعه یکی از بهترین پیست‌های اسکی ایران را شامل می‌شود. جادۀ دیزین از کنار رودخانه رد می‌شود و پوشش گیاهی نسبتاً خوبی دارد. این مسیر برای گذراندن یک روز خانوادگی یا دوستانه بسیار مناسب است. آسمان آبی، صدای رود خروشان و هوای تمیز چیز‌های دور از دسترسی است که آنجا در دسترس قرار خواهد گرفت. نکتۀ مهم داشتن زنجیر چرخ، لباس و غذا در فصل‌های نسبتاً سرد در این جاده است.
پیست دیزین در دره‌ای زیبا قرار گرفته است. این پیست در فصل های سرد مملو از ورزشکاران است. در ابتدا که نزدیک مجموعه می‌شوید‌، هوا به طرز وحشتناکی سرد است. اگر داخل هتل بروید، فضایی گرم و صمیمی دارد. انگار داخل هتل دنیای دیگری‌ست. در فصل پاییز نیز با‌توجه‌به چنار‌های بلند و زیبا، این محوطه بسیار دلچسب است.
اگر فرصت کافی دارید از دیگر موارد پیشنهادی در این مسیر می توان به جاده لواسان اشاره کرد، به سمت لواسان که حرکت کنید، باید از سر بالایی کوه بالا بروید. سر بالایی پر شیب که مشرف به دره است و منظره‌ای بسیار عالی در بالای آن است؛ طوری که حس می‌کنید بالای تمام کوه‌های جهان ایستاده‌اید. اگر از جاده لواسان به تهران برگردید این مسیر بسیار زیبا، کوهستانی و پر‌پیچ‌وخم است. کوه‌های با‌شکوه و دره‌های عمیق، تنها نامی از منظره‌هایی‌ست که هر کدام سال‌ها ارزش دیدن دارد.
نرسیده به لوسان غار موزۀ وزیری قرار دارد. یک مقصد جالب برای آدم‌هایی که به هنر و صنایع دستی علاقه‌مند هستند. این غار موزه توسط استاد وزیری بنا شده است و پر از آثاری‌ست که تماماً با نبوغ و خلاقیت ساخته شده است.
از لواسانات تا تهران راهی نیست. البته منطقۀ لواسانات منظره‌های دیدنی بی‌نظیری دارد و اگرچه نزدیک تهران است، ولی آب هوای آن طوری‌ست که انگار خیلی از تهران فاصله گرفته‌ایم.
اگر از این مقاله لذت بردید می توانید با کلیک روی کلمه سفر باقی مقاله ها را نیز مطالعه کنید.

704324 679 آخر هفته کجا بریم؟ iran hotel آخر هفته کجا بریم؟ iran lift آخر هفته کجا بریم؟ iran mountains آخر هفته کجا بریم؟ iran ski آخر هفته کجا بریم؟ iran tehran آخر هفته کجا بریم؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد