رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اسفند ۱۴۰۰

مجوز اتیاس چیست؟

اشتراک گذاری

اخیراً اخبار زیادی در مورد طرح جدید پیشنهادی مجوز سفر برای اتحادیه اروپا منتشر شده که البته این طرح از سال ۲۰۱۶ ارائه گردیده اما به دلیل حملات تروریستی اخیر اروپا و همچنین احساس نیاز به بهبود اقدامات امنیتی در منطقه، توسعه بیشتری یافته است. این سیستم یا طرح جدید ، اتیاس (European Travel Information and Authorisation system ) نام دارد که نوعی مجوز سفر در چهارچوب برنامه معافیت از ویزا است و یک ویزای رسمی محسوب نمی‌شود. این مجوز به مسافران اجازه می‌دهد تا بتوانند برای سفر به منطقه شنگن، اعتبار هویت و امنیت خود را به تایید مقامات اتحادیه اروپا برسانند.

اتیاس
بنا به اعلام وب‌سایت رسمی برنامه مشترک اتیاس (ETIAS)، هدف این طرح پیشنهادی، جمع‌آوری اطلاعات درمورد آن دسته از مسافرانی است که مشکوک به ایجاد حملات تروریستی هستند و باید قبل از ورود به کشورهای منطقه شنگن شناسایی شوند.
به این نکته نیز می‌توان اشاره کرد که این طرح پیشنهادی ممکن است در اواخر سال ۲۰۲۲ اجرایی شود و طبق اعلام نهایی کمیسیون اتحادیه اروپا، هنوز تصویب و اجرایی نشده است.

براساس این طرح، افرادی که معاف از ویزا هستند باید پیش از سفر به اتحادیه اروپا، فرم درخواستی را به صورت آنلاین پر کنند و به سوالات مرتبط با سفر و امنیت پاسخ دهند. پر کردن این فرم، فقط ۱۰ دقیقه زمان می‌برد و به‌وسیله آن، اطلاعات مسافران از طریق یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی) ارزیابی می‌شود، بدین منظور تعیین خواهد شد که آیا مسافر مربوطه یک تهدید امنیتی برای منطقه شنگن محسوب می‌شود یا خیر. در نهایت، این فرم به صورت الکترونیکی بررسی می‌شود و پاسخ مقامات تقریباً ۴ روز پس از بررسی آن به ایمیل متقاضی فرستاده می‌شود. هزینه انجام این طرح احتمالی، ۷ یورو است و مجوز سفری که به این ترتیب صادر می‌شود حداکثر سه سال اعتبار دارد.

مجموعه شریف‌تریپ با بیش از ۵ سال تجربه در زمینه اخذ پاسپورت دومینیکا همراه شما خواهد بود. در صورت تصویب طرح پیشنهادی اتیاس کارشناسان مجرب ما در بخش تخصصی شریف دومینیکا ،این مجوز را کاملاً رایگان برای شما اخذ خواهند کرد.

اتیاس

اطلاعات لازم برای پر کردن فرم آنلاین اتیاس
متقاضیان کشورهای معاف از ویزا باید هنگام درخواست مجوز اتیاس اطلاعات زیر را ارائه دهند:
 نام و نام خانوادگی؛
 تاریخ و محل صدور تولد؛
 آدرس کنونی؛
 اطلاعات والدین؛
 اطلاعات پاسپورت و دیگر جزئیات ملیتی.
متقاضیان علاوه بر پر کردن اطلاعات شخصی، می‌بایست به سوالات امنیتی نیز پاسخ دهند.

آیا شهروندان دومینیکا برای سفر به اروپا به ویزا نیاز دارند؟
خیر، در حال حاضر با اخذ پاسپورت دومینیکا، دارندگان این پاسپورت می‌توانند به بیش از ۱۴۰ کشور بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنند اما در صورت تصویب این طرح پیشنهادی، از تمامی شهروندان دومینیکا که به دنبال سفر به کشورهای عضو شنگن هستند انتظار می‌رود تا در این سیستم نیز ثبت‌نام کنند و مجوز خود را دریافت نمایند. البته جای هیچ نگرانی نیست چرا که متقاضیان پاسپورت دومینیکا می‌توانند با خیالی آسوده، دریافت مجوز اتیاس را به کارشناسان مجرب شریف دومینیکا بسپارند.

سیستم اتیاس برای چه کشورهایی اجرا خواهد شد؟
بنا بر گزارشی از سایت رسمی اتیاس، دریافت مجوز اتیاس برای بیش از ۶۰ کشور اجرایی خواهد شد. شریف‌تریپ در جدول زیر به برخی از این کشورها اشاره کرده است:

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *