جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستاهای قائمشهر ( معرفی ۱۲۳ روستای قائمشهر )

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ فروردین ۱۴۰۱

روستاهای قائمشهر را در این مطلب می خواهیم به شما معرفی کنیم . ۱۲۳ روستای قائمشهر علاوه بر داشتن آب و هوا و طبیعتی سرسبز فاصله زیادی تا پایتخت ندارد و همیشه در همه فصول میزبان مسافران و گردشگران از همه نقاط ایران می باشد. در ابتدا با شهرستان قائمشهر آشنا خواهیم شد .شهرستان قائم‌شهر یکی از شهرستان‌های استان مازندران است. مرکز این شهرستان شهر قائم‌شهر می‌باشد. این شهر دارای مساحت ۴۵۸٫۵ کیلومتر مربع است که ۱٫۹۳ درصد کل مساحت استان را به خود اختصاص داده‌است. شهرستان قائم‌شهر از شمال با شهرستان جویبار، شهرستان سیمرغ و دریای مازندران، از جنوب با شهرستان سوادکوه شمالی، از غرب با شهرستان بابل و از شرق با شهرستان ساری هم‌مرز می‌باشد. شهرستان قائم‌شهر دارای ۲ شهر، ۲ بخش، ۶ دهستان، ۱۵۶ آبادی دارای سکنه و ۳ آبادی خالی از سکنه است.

طول و عرض جغرافیایی شهرستان قائم‌شهر این شهرستان بین ۳۶ درجه و ۲۱ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۳۸ دقیقه عرض شمالی و ۵۲ درجه و ۴۳ دقیقه تا ۵۳ درجه و ۳ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته‌است.

قائمشهر روستاهای قائمشهر ( معرفی 123 روستای قائمشهر )

فهرست

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر
دهستان بالاتجن
دهستان بیشه‌سر
دهستان علی‌آباد
دهستان نوکندکلا
دهستان کوهساران
شهرها: قائمشهر، ارطه

جاهای دیدنی قائمشهر

جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی بسیاری در شهرستان قائمشهر وجود دارد که عاملی شده تا مسافران زیادی را که به گشت و گذار در شهرهای شمالی علاقه دارند را در خود جای دهد که از آن جمله می تواند به آثار تاریخی و مذبی همچون امامزاده های سید ابوصالح، عباس رضا، موسی، سید زرین نوا، یوسف رضا، سید نظام الدین، محمد و بقاع متبرک از قبیل درویش داود، موسی بن احمد و آرامگاه عالم جلیل القدر شیخ طبرسی در این شهر اشاره کرد. این شهر که در ۲۰ کلیومتری شهرستان ساری، مرکز استان مازندران واقع شده است، دارای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و مساحتی در حدود ۴۲۵/۵ کیلومترمربع می باشد. قائمشهر از دو جاده معروف هراز و فیروزکوه از تهران در دسترس است. این شهر همچنین در سالهای گذشته به نام “علی آباد” شهرت داشت و در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی به نام “شاهی” تغییر نام داد که با پیروزی انقلاب اسلامی به نام حضرت ولی عصر(عج) یعنی قائمشهر نامگذاری شد.

شهرستان قائمشهر از شمال با جویبار، از جنوب با سوادکوه، از غرب با شهرستان بابل و از شرق با ساری محدود می گردد، عمده فعالیت اقتصادی و یکی از شغل های مهم در این شهر کشاورزی است. کارخانه های معروف نساجی شماره یک، کارخانه گونی بافی در سال ۱۳۲۲ ‪ کارخانه کنسروسازی در سال ۱۳۱۶ فعالیت خود را در قائمشهر شروع کردند که موجب شد تا این شهر خود را به عنوان یک مرکز مهم صنعتی در کشور مطرح کند و موجب اشتغال زایی بسیاری از اهالی این شهر و شهر های اطراف شد

در خصوص تاریخ این شهر نیز می توان از آنچه که “دلاواله” جهانگرد فرانسوی در سفر نامه خود به آن اشاره نموده است، یاد کرد. این جهانگرد در سال ۱۲۰۵ ‪ از جاده در دست ساخت شاه عباسی در این شهر و در سفرنامه خود گزارشی نوشته است. رودخانه های تلار و سیاهرود که در دو سوی شهرستان قائمشهر جاری است و علاوه بر آن، عبور خط راه آهن سراسری کشور از این شهر و قرار گرفتن در جاده مواصلاتی پایتخت با شمال و شرق بر اهمیت این شهر افزوده است.

قائمشهر 1 روستاهای قائمشهر ( معرفی 123 روستای قائمشهر )

تپه باستانی گردکوه

گردکوه تپه ای به ارتفاع ۲۶ متر است که در منطقه جمنان در جنوب‌ شرقی شهر قائمشهر واقع است. این تپه در تاریخ دهم خرداد ۸۲ در فهرسا آثار ملی به ثبت رسید. در نزدیکی این تپه نیز گورستانی کشف شده است که به احتمال زیاد به ۳ هزار سال پیش از ظهور اسلام متعلق است. در این تپه نیز آثاری از عصر آهن هم کشف شده است. پیشینه تاریخی این شهر موجب شده تا به عنوان یک شهر باستانی معرفی گردد.

گردکوه روستاهای قائمشهر ( معرفی 123 روستای قائمشهر )

منطقه حفاظت شده خیبوس

منطقه حفاظت شده خیبوس که دارای ۳۴۷۱ هکتار مساحت است، در حدفاصل جنگل های جنوبی نزدیک قادیکلای قائمشهر و مناطق باغ کوه برنجستانک شیرگاه واقع شده است. منطقه حفاظت شده خیبوس و انجیل سی یکی از مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست در ایران به شمار می رود.
خیبوس روستاهای قائمشهر ( معرفی 123 روستای قائمشهر )

جنگل کوتنا

روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قائمشهر که کوتنا (کوه تنها) نام دارد، روستایی زیبا که در ۶ کیلو متری جنوب شرقی شهرستان قائمشهر واقع شده است. قرار گرفتن شالیرزارها و دشت در جلوی این روستا موجب شده تا طبیعت بسیار زیبایی برای پذیرایی از مسافران مهیا گردد.

کوتنا روستاهای قائمشهر ( معرفی 123 روستای قائمشهر )

سد زمزم

سد زمزم یا همان سد برنجستانک از نوع خاکی که در هشت کیلومتری جاده قائمشهر به تهران در روستای برنجستانک و در منطقه حفاظت شده جنگلی خیبوس واقع شده است. طول سد ۲۴۲ متر، عرض آن ۱۰ متر، ارتفاعش ۳۲ متر و حجم آن ۹٫۰۰۰٫۰۰۰ متر مکعب می باشد.

آب بندان ساروکلا

منطقه ای سرسبز با مناظر دیدنی به همراه یک دریاچه مصنوعی به نام آب بندون یا آب بندان که یکی از جاذبه‌ها و مناطق طبیعی و گردشگری شهر قائمشهر محسوب می گردد و با ۱۰هزار متر مساحت در ضلع شرقی روستا کوهساران واقع گردیده است. مزارع شالیزار و چمنزارها به همراه باغ های مرکبات در کنار این آبگیر دیده می شود.

چشمه آب معدنی هزارون

این چشمه در روستای واسکس قائمشهر و در مجاورت امامزاده زکریا واقع گردیده است برای دسترسی به این روستا باید از جاده فرعی از مسیر اصلی تهران ـ شمال که به طرف شرق امتداد یافته است، پس از حدود یک و نیم کیلومتر به این روستا می رسید. چشمه هزارون یک و نیم لیتر آب در ثانیه از خود ساتع می کند.

پارک جنگلی تلار

در مسیر موسوم به جاده نظامی و در انتهای این جاده، در ورودی غربی قائمشهر و همچنین در انتهای جاده بابل، قبل از پل ارتباطی قائمشهر به بابل که برروی رود تلار بنا شده است، به طرف جنوب از جاده اصلی جدا شده و در موازات رود تلار امتداد یافته است. در طول مسیر مناظر طبیعی زیبائی به چشم می خورد که مهمترین آن یک دریاچه زیبا در حاشیه جاده میباشد.

امامزاده یوسف رضا

امامزاده یوسف رضا که در کنار بیمارستان رازی قائمشهر واقع شده است، این مکان را به جایگاهی برای زیارت مومنان تبدیل نموده است. (این امامزاده در گذشته دارای بارگاه و مسجدی نیز بود که متاسفانه در دوره پهلوی اول ویران شد.

شهر قائم‌شهر از پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهرهای استان مازندران و شمال ایران و مرکز شهرستان قائم‌شهر می‌باشد که در ناحیهٔ البرز مرکزی قرار گرفته و قبل از انقلاب ۱۳۵۷ ایران آن را شاهی می‌نامیدند. قائم‌شهر قطب صنعت و صادرات در مازندران و از شهرهای مهم ترابری، کشاورزی، گردشگری، معدنی و صنعتی ایران می‌باشد.

از دید ناهمواری‌های طبیعی، قائم‌شهر به دو ناحیهٔ دشتی و کوهپایه‌ایِ البرز تقسیم می‌شود و ۵۱ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. قائم‌شهر دارای اقلیم معتدل و مرطوب است. در بیشتر سال‌ها، فصل زمستان نیمی از کل بارش‌های سالانهٔ قائم‌شهر را تأمین می‌کند و تابستان نیز کم‌باران‌ترین فصل در قائم‌شهر است.

روستاهای قائمشهر

روستای آبجر

آبجر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران ایران می‌باشد که در کیلومتر ۱۰ جاده قائمشهر به جویبار قرار دارد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۹۴ نفر بوده‌ است.

روستای آبمال

آبمال، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۹۶ نفر (۱۰۶ خانوار) بوده‌ است.

روستای آسیاب‌سر

آسیاب‌سر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۸۱ نفر (۷۴ خانوار) بوده است. این روستا در جوار روستاهای سنگتی، استرآباد محله، شاه‌کلا قرار دارد. جاده آسفالته‌ای از کیلومتر ۵ جاده بابل به قائمشهر منفک و پس از عبور از روستای سنگتی به این روستا می‌رسد. این جاده به روستاهای پائین و بالا رستم همجنین استرآباد محله، ولوند و اوجی تالار امتداد می‌یابد.
در این روستا یک کارخانه شالی‌کوبی، چند باب خواربارفروشی و واحد معاملات املاک فعال می‌باشد. شغل غالب مردمان آن کشاورزی و محصول مؤثر تولیدی در آن برنج و مرکبات می‌باشد. بر خی ازساکنین آن مهاجر از منطقه سرخ‌آباد واقع در شهرستان سوادکوه و ایضاً از منطقه کوتنا واقع در شهرستان قائمشهر باشند.در جنوب غربی این روستا آبندان روستای اوجی تالار قرار دارد که با توجه به مشرف بودن بر شالیزارهای اوجی تالار و آسیابسر و مجاورت جنگل به جای مانده به مساحت تقریباً پانزده هکتار چشم‌انداز خوبی به منطقه خصوصاً در غروب تابستان می‌دهد. آبندان به همت مردی از اوجی تالار بنام عظیم کریمی بازسازی شده و محفوظ مانده‌ است.

روستای آهنگرکلا

آهنگرکُلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۵۴ نفر (۴۳۲ خانوار) بوده‌ است.

روستای آهنگرکلانوکنده

آهنگرکلانوکنده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۶۱ نفر بوده‌ است.

روستای ابوخیل‌ارطه

ابوخیل‌ارطه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۱۰ نفر (۳۶۴ خانوار) بوده‌ است.

روستای ارطه‌دشت

ارطه‌دشت، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۵ نفر (۱۱ خانوار) بوده‌ است.

روستای استرآبادمحله

استرآبادمحله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۰۴ نفر بوده‌ است.

روستای اسکندرکلا

اسکندرکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای افرا

افرا روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در مرکز دهستان بالاتجن قرار داشته و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۵۹۱ نفر (۱۴۱ خانوار) بوده‌است.

روستای افراپل

افراپل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.افراپل . [ اَ پ ُ ] (اِخ) دهی است از دهستان کارکنده بخش مرکزی شهرستان شاهی. محلی دشت و معتدل است . آب آن از سیاه رود تأمین می‌شود و محصول آن برنج، غلات، پنبه، صیفی، کنجد؛ و شغل اهالی زراعت وراه مالرو است. این آبادی از سه محل پائین جاده، افراپل و گله‌کلا تشکیل شده است. این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۸۳ نفر بوده‌است. این روستا در ۱۰ کیلومتری جاده ساری به قائم شهر واقع شده است و راه‌های دسترسی دیگر آن از جاده ساری به جویبار و بعد از روستاهای تیرکلا و پایین جاده می‌باشد.

روستای افراتخت

افراتخت، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.منابع طبیعی و سفره‌های آب زیر زمینی، به همراه مناطق سرسبز و دلنواز و تاریخی از جمله جنگل شاه طهماسب (به زبان محلی شالتماس) را دارا است.این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و در آخرین سرشماری دهیاری این روستا ، جمعیت آن حدود ۸۳۰ نفر و ۳۹۰ خانوار بوده‌است.

روستای افراکتی

افراکتی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۳ نفر بوده‌است.

روستای المشیر

المشیر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد. این روستا از توابع نوکندکا بوده‌است ولی در زمان حاضر مستقل بوده و روستاهای کاردیکلا، گیله‌کلا از توابع آن به حساب می‌آیند.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۷۱۱ نفر بوده‌است. مردم این روستا به زبان مازنی (محلی مازندران) صحبت می‌کنند و شغل اصلی آنها کشاورزی و باغداری است. در استان مازندران المشیر را به مهمان نوازی در روز تاسوعا که بیش از ۴۰هزار نفر برای عزاداری و صرف ناهار در خانه‌های روستا و اطعام دهی مردم می‌شناسند البته ناگفته نماند المشیر، به دارالقضات و علماء شهرت دارد، که این روستا بیش از ۷۰طلبه و روحانی که حضرت آیت الله دکتر مختاری المشیری به عنوان الگو همه مردم این منطقه هستند.در بالا دستی روستای المشیر، روستای پاشاکلا قرار دارد و روستای المشیر از شمال به افراپل و در نواحی غرب، شرق و جنوب به اراضی کشاورزی متصل است.

روستای اوجابندان

اوجابندان، روستایی از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان نوکندکاء قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۱ نفر بوده‌ است.

روستای اوجی‌تالار

اوجی‌تالار، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی در استان مازندران میباشد.اوجی تالار روستایی از دهستان تالارپی بخش کیاکلا شهرستان قائمشهر می‌باشد این روستا از شمال به پایین رستم ، از غرب به ولوند ، از شرق به استرآبادمحله همگی از دهستان تالارپی و از جنوب به کبودکلای بابل محدود می‌شود . روستای اوجی تالار با جاده آسفالته از غرب به ولوند و از شرق به استرآبادمحله و با گذر از آن به آسیابسر و سنگ کتی و جاده قائمشهر – بابل متصل است در ضمن از طریق استرآبادمحله ( سنگ پل ، پل تاریخی میراث فرهنگی ) به بالارستم و با گذر از پل تلار به دیوکلا و جاده قائمشهر – کیاکلا – بابل می رسد . روستاهای ذکر شده ( اوجی تالار ، ولوند ، پایین رستم ، استرآبادمحله ، آسیابسر ، سنگ کتی و بالارستم از دهستان تالارپی می‌باشند .

روستای اوجی تالار دارای بیش از پانزده هکتار آبندان و در کنار آن بیش از پنج هکتار جنگل از جنگل‌های ندرتاً به جای مانده از جنگل‌های جلگه‌ای مازندران می‌باشد . این روستا براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۳۸ نفر بوده‌ است.

روستای بارفکلا

بارفکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۳۵ نفر بوده‌ است.

روستای باغ‌دشت

باغ‌دشت، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۸۲۶ نفر بوده‌ است.

روستای بالاافراکتی

بالاافراکتی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۴۱ نفر بوده‌ است.

روستای بالاجنیدلاک‌پل

بالاجنیدلاک‌پل، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۹۸ نفر بوده‌ است.

روستای بالارستم حاجی

بالارستم حاجی، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۱۰ نفر بوده‌ است.

روستای بالالموک

بالالموک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۳۰۱ نفر بوده‌ است.

روستای بای‌کلا

بای‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۶۲ نفر بوده‌ است.

روستای بورخیل‌ارطه

بورخیل‌ارطه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۹۸ نفر (۲۳۹ خانوار) بوده‌ است.

روستای بی‌بی‌کلا

بی‌بی‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۷ نفر بوده‌ است.

روستای پاشاکلا

پاشاکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار دارد و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲۰ نفر (شامل ۸۲ خانوار) بوده است.پاشاکلا در حاشیه جنوبی جنگلهای هیرکانی مازندران قرار دارد و آب‌بندان مرکز روستا نیز از زیبایی‌های طبیعی آن است. آستان مقدس سید صادق، معروف به درویش صادق، از اماکن مذهبی منطقه است. گورستان مجاور درویش صادق، علاوه بر روزهای عید، پنجشنبه‌ها و مراسم عزاداری، در روز عید ماه ۲۶، از جشنهای کهن مازندران، پذیرای خانواده به خاک سپرده شدگان است.

روستای پاشاکلا افراکتی

پاشکلاافراکتی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۶۷ نفر بوده‌ است.

روستای پایین‌افراکتی

پایین‌افراکتی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۰۷ نفر بوده‌ است.

روستای پایین‌جاده

پایین‌جاده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۵۲ نفر بوده‌ است.

روستای پایین‌رستم

پایین‌رستم، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستای زیبا وکوچک در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۰ نفر (۱۶ خانوار) بوده‌ است.

روستای پایین‌لموک

پایین‌لموک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران ایران. همچنین این روستا دارای پارک گردشگری به همراه آب بندان است . و همینطور از پارک های گردشگری استان مازندران به شمار می رود .این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۰۷ نفر بوده‌ است.

روستای پرچی‌کلا

پرچی‌کلا، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۴۶ نفر (۴۰۳ خانوار) بوده‌ است.

روستای پرچینک

پرچینک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد. از سمت شمال و شرق به جنگلهای شهرستان ساری, و از غرب به روستای ریکنده و از سمت جنوب به روستای سیدابوصالح متصل است.این روستا در کوهساران قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌ است.

روستای تالارپشت سفلی

تالارپشت سفلی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد. این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۳۸۳ نفر بوده‌ است.

روستای تالارپشت علیا

تالارپشت علیا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۸۷ نفر بوده‌ است.

روستای ترکمن‌خیل

ترکمن‌خیل، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۲۸ نفر بوده‌ است.

روستای تیل‌خانی

تیل‌خانی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌ است.

روستای جوجاده ارطه

جوجاده‌ارطه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۷۸۵ نفر (۴۴۵ خانوار) بوده‌ است.

روستای چاله‌زمین

چاله زمین، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷ نفر بوده‌است.

روستای چپی

چپی، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۱۶ نفر (۷۰ خانوار) بوده‌ است.

روستای چفت‌سر

چفت‌سر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۰ نفر بوده‌است.

روستای چفت‌کلا

چفت‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۹۷ نفر بوده‌است.

روستای چمازکتی

چمازکتی، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۴۳۶ نفر بوده‌ است.

روستای چمران‌ده

چمران‌ده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۸ نفر (۲۸ خانوار) بوده‌ است.

روستای حاجی‌آباد

حاجی‌آباد، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۹۴ نفر (۱۵۰ خانوار) بوده‌ است. مجاورت آن به شهرک امام خمینی و روستای نوده میباشد.

روستای حاجی‌کلا

حاجی‌کلا، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۵۱ نفر (۲۱۵ خانوار) بوده‌ است.

روستای حاجی‌کلا ارزلو

حاجی‌کلا ارزلو، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۵۸ نفر (۱۵۲ خانوار) بوده‌ است.

روستای حاجی‌کلا صنم

روستای حاجی کلا صنم روستایی بسیار زیبا و دیدنی واقع درشهرستان قائم‌شهر در استان مازندران است. جمعیت این روستا بر پایه آمار نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ حدوداً برابر با ۲۰۰۰ نفر است.روستای صنم حاجیکلا براساس شواهد و قراین از قبل از دوره قاجار نیز بنا بوده‌است و با توجه به موقعیت استراتژیک ان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده‌است. از آثار تاریخی و اماکن مذهبی آن می‌توان به جاده سنگ‌فرش، پل سنگ‌فرش و تاریخی، حمام تاریخی، تپه بی بی صنم و همچنین نارنج بن اشاره کرد.
این روستا در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان قائم شهر (شاهی سابق) واقع شده‌است. با توجه به سوابق موجود بنای اولیه این روستا در دوران قاجار یا به روایتی قبل از دوران قاجار ریخته شده‌است. این روستا از موقعیت استراتژیک خاصی نسبت به روستاهای دیگر شهرستان و منطقه برخوردار است. دارای فاصله تقریباً مساوی از سه شهرستان قائم شهر-بابل-سوادکوه برخوردار است. از قدیم‌الایام از راه این روستا برای تردد بین شهرستان‌های فوق زیاد استفاده می‌شده‌است.
رودخانه هتکه یکی از بزرگترین و پرآب‌ترین رودخانه روستا می‌باشد که از رودخانه بزرگ تلار سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه قسمت عظیمی از آب شالیکاران روستای صنم حاجیکلا را فراهم می‌نماید. در ادامه این رودخانه قسمتی از آن در آب بندان بزرگ روستا می‌ریزد و بخش اعظم آن دوباره پس از طی مسیر و آبیاری دیگر روستاها دوباره به رودخانه تلار می‌پیوندد و به دریا می‌ریزد.
با توجه به اوضاع طبیعی روستای صنم حاجیکلا، بارش و رطوبت جهت ایجاد پوشش گیاهی فراهم است. جنگل صنم حاجیکلا از انواع درختان مانند راش، ممرز، توسکا و کلهر ملج انجیلی و… پوشیده شده‌است. مساحت آن بالغ بر صدها هکتار است. فراورده‌های جنگلی عبارت است از: زغال، چوب، هیزم، چوب آلات تبدیلی.

اماکن و بناهای تاریخی
تپه باستانی صنم: گفته‌اند از قدیم‌الایام پادشاهی به نام بی بی صنم در این منطقه حکومت می‌کرده‌است و هنوز نیز تپه‌هایی از آن آثار باستانی دیده می‌شود.
نارنج بن: منطقه‌است قدیمی که دارای تپه‌های بسیار زیبا و درختان نارنج است.
حمام خزانه قدیمی: این حمام قدیمی درست در کنار پل سنگ‌فرش بنا نهاده شده و از آب رودخانه کنار آن برای پر کردن مخزن آب یا همان خزانه استفاده می‌شده‌است. البته امروزه تقریباً اثری از آن حمام قدیمی نیست.

شغل بیشتر مردم روستای صنم حاجیکلا کشاورزی (باغداری و شالیکاری) است. البته باغداری از میان این دو مهمتر و به قولی با صرفه تر است. این روستا داران باغداران نمونه در سطح شهرستان استان می‌باشد. بیشتر محصول آنها مرکبات (تامسون-تامسون خونی-نارنگی و پرتقال و لیمو …) می‌باشد. البته برخی نیز از زمین‌های خود انواع کیوی، توت فرنگی، نخود لوبیا، گوجه فرنگی و حتی گیلاس و آلبالو و سیتی نیز برداشت می‌کنند ولی در مقایسه با مرکبات بسیار اندک است. بسیاری از مردمان روستا با تره بار سر و کار دارند و می‌شود گفت که شغل اصلی و حیاتی آنها به حساب می‌آید.
شالیکاری نیز در روستا رواج دارد ولی اخیراً به نسبت باغداری خیلی کمتر شده‌است و دلیل آن نیز باصرفه بودن باغداری است. روستاییان انواع برنج‌های مرغوب از قبیل طارم، صدری را زیر کشت می‌برند. مردم روستا از انواع وسائل مکانیزه کشاورزی از قبیل تیلر، تراکتور و سم پاش و… نیز بهره‌مند می‌باشند.ترکیب جمعیتی و ادغام قومیت‌های مختلف، در کنار سایر عوامل تاریخی، ارتباطی، و غیره، موقعیت و خصوصیات فرهنگی ویژه‌ای را در روستای صنم حاجیکلا به‌وجود آورده‌است.

روستای خرماکلا

خرماکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۸۸ نفر بوده‌ است.

روستای خشت‌پل

خشت‌پل نام محله‌ای کوچک در شهر قائم شهر در استان مازندران می‌باشد که اسم خود را از پلی با همین نام گرفته‌است. تعداد جمعیت روستا در حدود ۳۵۰ خانوار می‌باشد. فاصله این این روستا از قائم شهر حدود ۴٫۵ کیلومتر است.

روستای خطیرکلا

خطیرکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد. این روستا جزو روستا های پرجمعیت شهرستاپ قائم شهر محسوب می شود.همچنین از جمله مراکز خدمات دولتی که در این روستا قرار دارند شامل مرکز بهداشت روستایی، شعبه اداره پست ، مرکز مخابرات ، مرکز آتشنشانی ، مرکز حوزه مقاومت بسیج ، باجه بانک ملی ، دو مدرسه پسرانه و دو مدرسه دخترانه ، چندین درمانگاه و یک مرکز درمانی درحال احداث می باشند. این روستا به عنوان بزرگترین روستای اشتغال افرین در منطقه محسوب میشود که با وجود بیشترین تعداد سورتینگ مرکبات و محصولات کشاورزی توانسته بخش عمده از مشکلات اشتغال در منطقه را مرتفع نماید و جزو روستا های صنعتی کشور در حوزه کشاورزی و باغداری بشمار برود.

همچنین به علت موقعیت جغرافیایی ویژه که در ان قرار گرفته است (میان شهرستان بابل و قائم شهر)مورد استقبال بسیاری از شهرنشینان قرار گرفته و با توجه به ارائه امکانات رفاهی و خدماتی مناسب به یکی از روستا های موفق در امر مهاجرت معکوس از شهر به روستا در کشور بدل شده است .این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۷۰۱ نفر بوده‌ است. این روستا بعنوان قطب مرکبات شهرستان بوده و از نظر اقتصادی جزو روستا های صنعتی کشور در بخش کشاورزی قرار دارد و بزرگترین تامین کننده مرکبات کشور در بین روستا های شرق مازندران قرار دارد.

روستای خمیرکنده

خمیرکنده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌ است.

روستای خناردرویش

خناردرویش، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۴ نفر (۳۱ خانوار) بوده‌ است.

روستای دشتیان

دشتیان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۴ نفر بوده‌ است.

روستای دنج‌کلا

دنج‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۴۶ نفر بوده‌ است.

روستای دوک

دوک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۷۵ نفر (۱۹۲ خانوار) بوده‌است.

روستای دیزآباد

دیزآباد روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در دهستان بالاتجن قرار دارد و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹۹ نفر (در ۹۶ خانوار) بوده است.

روستای دیوکلا سفلی

دیوکلا سفلی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۸۷ نفر (۳۰۳ خانوار) بوده‌است.

روستای دیوکلا علیا

دیوکلا علیا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۸۴ نفر (۱۳۰ خانوار) بوده‌است.

روستای شامی‌کلا

شامیرکلا که به اشتباه شامی‌کلا تلفظ می‌شود، یکی از روستاهای شهرستان قائمشهر در استان مازندران است. شامیرکلا در دهستان بالاتجن در بخش مرکزی این شهرستان و در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب غربی قائمشهرودقیقا درمرکز دهستان بالاتجن واقع شده‌است. این روستا دارای مساحتی معادل ۵۰ هکتار بوده و از شمال با روستاهای نماورکلا و قراخیل از شرق با روستاهای بای‌کلاً و شیخ گلی و از جنوب با روستاهای طارسیکلا و میدانسر و از غرب با روستاهای قراخیل و میدانسر هم‌مرز می‌باشداکثر مردم این روستا به شغل کشاورزی مشغول هستند، اساس نامگذاری آن به واسطه بقعه مبارک امامزاده سید روح‌الله «شامیرکلا» می‌باشد که اکثر مردم این روستا از نوادگان آن امامزاده و امام موسی کاظم (ع) می‌باشند و دلیل نام‌گذاری این روستا هم به واسطه حضور نوادگان همین امامزاده به نام «شامیرکلا» نام نهاده شد.
قدمت این روستا را بالغ بر ۷۵۰ سال تخمین می‌زنند و در ۱۲۰ سال پیش بازار بزرگی در مسیر حبیب‌الله رود تا امامزاده سید روح‌الله «شامیرکلا» برقرار بوده که مردم آن منطقه در آنجا خرید وفروش می‌کردند. از جاهای تاریخی وباستانی این روستا می‌شود به منطقه ملیجه کتی و تپه دین اشاره کرده که البته تپه دین در حال حاضر دراختیارروستای قراخیل می‌باشد ولی از لحاظ ملکی جزئی از روستای «شامیرکلا» می‌باشد. دو رودخانه مهم این روستا، حبیب‌الله رود و سیدرود می‌باشد که از رودخانه تلار سرچشمه می‌گیرند و برای کشاورزی مردم منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا ۳۰۸ نفر (۷۹ خانوار) بوده‌است.[۱] شامیرکلا دارای یک مسجد ودو حسینه و یک مغازه خواروبار فروشی و همچنین سردخانه مرکبات ومیوه جات و دو مرغ داری و همچنین یک واحد شالیکوبی و چوب بری می‌باشد. اکثر مردم این روستا باسواد بوده و بیشتر جوانان این محل تحصیلات دانشگاهی دارند. اوقات فراغت جوانان هم به ورزش در زمین ورزشی شهید یدالهی پرداخته می‌شود.

روستای رستم‌کلا

رستم‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۷۸ نفر (۱۲۴ خانوار) بوده‌ است.

روستای رکابدارکلا

رکابدارکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران ایران.این روستا دارای نه شهید می‌باشد، از جمله شهیدان حسین رسولی، محمد کاظم (داریوش) رشیدی، شهید داراب رشیدی، شهید محمد تقی اسدی، شهید علیرضا شاکریان وشهید نادر رضی …. . این روستا در شش کیلومتری جاده قائمشهر به جویبار واقع شده‌است و از شمال به موارم کلا ، از غرب به قادیکلا ، از جنوب غرب به آهنگرکلا ، از جنوب به لهمال و از شرق به سیاهرود منتهی می‌شود در گذشته نه چندان دور بواسطه وجود بازاری در روزهای سه شنبه به سه شنبه معروف بوده است.
در سالهای اخیر در روستا پروژه مسکن مهر کلید و تحویل افراد گردید درمورد وجه تسمیه روستا اطلاعات دقیقی وجود ندارد اما بنظر وجود اسب سواران اهالی در قدیم الایام به این نام نامگذاری شد در روستا سقانفاربنام نامی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام با قدمتی بیش از نیم قرن و همچنین بقاع امامزاده اسماعیل و امامزاده هفت پیر در این روستا وجود دارد و از روستا جوانانی با تحصیلات عالیه در مناصب گوناگونی در جمهوری اسلامی ایران مشغول به خدمت هستند و…..
این روستا در نوکندکا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵صورت گرفته، جمعیت آن ۹۴۶نفر بوده‌ است.

روستای رنگریزکلا

رنگریزکلا، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۳۸ نفر بوده‌است.

روستای ریکنده

ریکنده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد. (این روستا در گذشته از توابع شهرستان ساری بوده‌است)این روستا در دهستان کوهساران قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته ، جمعیت آن ۶۴۸ نفر بوده‌است.مهمترین و قدیمی‌ترین سوغات این روستا شکرقرمز (به محلی سیوشکر یا به فارسی شکر سرخ یا قهوه ای نیز گفته می‌شود) است. (نخستین بار در لغتنامه دهخدا نام روستای ریکنده به عنوان مهد شکرسرخ ایران آورده شده‌است) این محصول که هزاران سال است در این روستا به بهره‌برداری می‌رسد. شکر قرمر در حقیقت عصارهٔ نیشکر محلی می‌باشد که به روش‌های خاصی تبدیل به دو نوع محصول کف قرمز و شکر قرمز می‌شود و امروزه به شکل سنتی و صنعتی در این روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

روستای زاهدکلا

زاهدکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۵۷ نفر (۵۹ خانوار) بوده‌است.

روستای زیلت

ذیلت، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۲۷ نفر بوده‌است.

روستای ساروکلا

ساروکلا یا سیاه‌رود کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد. این روستا در بین روستاهای کوتنا؛ میان‌رود؛ افراکتی؛ لرم تلوک؛ جمنان, و چاله زمین محصور است.این روستا در کوهساران قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۴۷۰ نفر (۷۰۹ خانوار) بوده‌است. با سیری در ایران همراه باشید تا با جاهای دیدنی این روستا آشنا شوید .
آب‌بندان منطقه‌ای سر سبز و دیدنی همراه با دریاچه مصنوعی آب‌بندان یکی از جاذبه‌ها و مناطق طبیعی و گردشگری است و با وسعتی ۱۰هزار متری در ضلع شرقی روستای ساروکلا قرار دارد.در کنار آبگیر مزارع شالیزار و چمنزارها به اضافهٔ باغ‌های مرکبات که از میوه‌های بومی استان مازندران به شمار می‌آید به وفور مشاهده می‌شود. این آب‌بندان به منظور پرورش ماهی‌های سازگار با محیط (کپور-فیتی فات و…) و آبیاری چندین هکتار از شالیزارهای پایین دست خود و همچنین برای ایجاد فضای طبیعی زیبا ساخته شده است که با عمقی حدود ۱٫۵ متری در وسط آن و ۱متری در کناره‌ها می‌باشد که فضا را به گونه‌ای جلوه داده که به نوعی دریاچه‌ای مصنوعی در دل روستا پرورانده است.
فصل‌های بهار و تابستان هر کدام جلوه گاه زیبایی را نمایان می‌کند و فصل‌های پاییز و زمستان با تفاوت و تقارن با نیمهٔ اول سال حس تنوع دوستی را در ملاحظه کنندگان ایجاد می‌نماید.
رودخانه سیاه رود از ارتفاعات برنجستانک در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی قائم شهر سرچشمه می‌گیرد. سیاه رود ۶۵ کیلومتر طول دارد و دارای مسیری پر پیچ و خم است. شاخه‌های متعدد آن بین قادیکلا و ساروکلا به هم پیوسته و پس از عبور از شرق قائم شهر و مشروب نمودن اراضی مسیر از روستاهای لاریم جویبار گذشته به دریا می‌ریزد. کشاورزان حدود ۳۰ روستا از آب این رودخانه استفاده می‌کنند. امروزه آلودگی حاصل از پسابها و فاضلاب‌های خانگی و صنعتی، که به این رودخانه می‌ریزند موجبات نگرانی همگان را فراهم آورده است.
تپه های یورسی و قَلِک به لحاظ جغرافیایی در شرق و شمال شرقی ساروکلا می باشد که مناظر زیبایی به مرکز شهر و روستاهای همجوار دارد.

 e1645346581395 روستاهای قائمشهر ( معرفی 123 روستای قائمشهر )

روستای سراج‌کلا

سراج کلا یکی از روستاهای شهرستان قائمشهر در استان مازندران می باشد. این روستا در دهستان بالاتجن در بخش مرکزی این شهرستان جای گرفته‌است. سراج کلا که بعد از پل تلار واقع شده به دوبخش سراجکلا بالا و سراجکلا پایین تقسیم شده که قسمت بالایی آن به علت جاده اصلی قائم شهر بابل از قسمت پایین جدا شده‌است.

بر اساس سرشماری سال۱۳۸۵، جمعیت این روستا ۱۲۴۶ نفر (۳۲۹ خانوار) بوده‌است . شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامپروری می‌باشد. روستای سراجکلا دارای یک مکان زیارتی به نام امامزاده قاسم و دارای مکان‌های تفریحی شامل پارک و شهربازی سراج که در حاشیه رودخانه تلار وهتل تلار قرار دارد می‌باشد.این روستا دارای امکانات آب، برق، گاز و تلفن، دارای دو مسجد و یک حسینیه و پایگاه‌های بسیج برادران و خواهران، کتابخانه عمومی، کانون فرهنگی، خانه بهداشت و مدرسه ابتدایی است.

روستای سنگ‌کتی

سنگ‌کتی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۱۸ نفر بوده‌ است.روستای سنگتی که در قدیم به پائین جنید معروف بوده و با گذر راه آسفالته شاهی به بابل و تفکیک از بالا جنید به این نام(سنگتی)معروف گردیده‌است. این روستا همجوار روستاهای جنید، آسیابسر، بارف‌کلا می‌باشد . از محصولات کشاورزی ساکنین آن می‌توان مرکبات، برنج و انواع سبزیجات و برخی از دانه‌های روغنی را نام برد.
تعداد انگشت شماری دامدار در این محل زندگی می‌گذرانند.این روستا دارای ۲ کارگاه جوشکاری، یک واحد نانوایی، ۵ واحد خواربارفروشی و یک واحد سلمانی و شرکت تعاونی روستایی می‌باشد.اکثر ساکنین این روستا از اقوام مهاجر منطقه سرخ آباد از توابع شهرستان سوادکوه می‌باشند.و نیز تعداد قابل توجه‌ای از ساکنین آن را مهاجرینی از بند پی شرقی(از توابع شهرستان بابل) تشکیل می‌دهند.طرح کانال انتقال آب از سد خاکی لفور به شرق استان از این روستا گذر نموده‌است و تقاطع این کانال با جاده قایم شهر به بابل در مجاورت این روستامی‌باشد.

سنگ کتی روستاهای قائمشهر ( معرفی 123 روستای قائمشهر )

روستای سوخته‌کلا

سوخته‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۷۱ نفر بوده‌است.

روستای سید ابوصالح

سیدابوصالح، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در گذشته‌های دور شهری به نام کالیج بوده‌است. که در هجوم و گریزها و شاید هم بلایای طبیعی از بین رفته و جز اثری ناچیزی نمانده‌است.این روستابه نام‌های میله و مله در تاریخ نیز آمده‌است. پس از انقلاب اسلامی به روستای سید ابوصالح به‌دلیل وجود امامزاده به همین نام در روستا به سید ابوصالح تغییر نام داده است.این روستا در کوهساران قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۳۶ نفر (۱۱۳ خانوار) بوده‌است.

روستای سیف‌کتی

سیف‌کتی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در کوهساران قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۰ نفر بوده‌ است.

روستای شاهکلا سعیدکاشی

شاهکلا سعیدکاشی، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۷ نفر (۲۴ خانوار) بوده‌است.

روستای شهرک یثرب

شهرک یثرب یا شهرک نساجی، شهر کوچکی است از مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد. منشأ نام شهرک نساجی، وجود کارخانه نساجی در فاصله دوکیلومتری آن می‌باشد. اطراف شهرک را زمین های کشاورزی پوشانده است که در فصل بهار و تابستان جلوه زیبایی به شهرک می دهد. شهرک نساجی دارای زمین چمن ورزشی، بازارچه و مدرسه ابتدایی است.این شهرک در قائمشهر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۰۵۵ نفر بوده‌است.

روستای شهرودکلا

شهرودکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۹۴۵ نفر بوده‌ است.

روستای شیخ‌رجه

شیخ‌رجه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۷۴ نفر بوده‌است.روستای شیخ رجه واقع در بخش بیشه سر یا کوهساران فعلی درقائمشهر دارای ۱۰۰خانوار است که ازسمت شمال به روستای مهدی آباد وافراکتی و از سمت جنوب به روستای کوتناازسمت شرق به روستای ریکنده وافراتخت و از سمت غرب به روستای تلوک و لهرم متصل می‌باشد . با توجه به نبود امکانات اولیه در سالهای گذشته ساکنین محل حدوداً ۲۰۰خانوار درشهر یاشهرهای اطراف زندگی می‌کنند.
با توجه به اطلاعاتی که از گذشته به دست آمده، ریشه اهالی آن از روستای رجه سوادکوه می‌باشد، که با توجه به شغل گله داری و ییلاق و قشلاق در گذشته، این ناحیه به عنوان زمین‌های قشلاقی آن‌ها بوده‌است. با وجود یک چشمه در روستای فعلی شیخ رجه و مناسب بودن آب و هوا در تمام فصلهای سال برای زندگی و کشاورزی، به‌تدریج بخشی از این اقوام در این روستا سکنی گزیده و ماندگار شدند.

روستای شیخ‌کلی

شیخ‌گلی، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۷۲ نفر بوده‌ است.

روستای صنم

صنم، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۶۲ نفر (۹۱خانوار) بوده‌ است.

روستای طارسی‌کلا

طارسی‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۴۴ نفر بوده است.با سیری در ایران همراه باشیدتا با دیگر روستاهای قائمشهر آشنا شوید .

روستای فندری

فندری، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۵۰ نفر بوده‌ است.

روستای فندری نماورکلا

فندری، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن است و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۵۱۱ نفر بوده‌ است.

روستای فوریجا

فوریجا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌ است.

روستای فولادکلا

فولادکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد. این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۵۶ نفر (۲۰۱ خانوار) بوده‌ است.

روستای قادی‌کلا

قادی‌ٰ، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۴۱ نفر (۶۶ خانوار) بوده‌ است.

روستای قادی‌کلا بزرگ

قادی‌کلا بزرگ، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۶۳۸ نفر (۷۸۷ خانوار) بوده‌ است.

روستای قادی‌کلاارطه

قادی‌کلاارطه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۱۷۲ نفر (۵۸۷ خانوار) بوده‌است.

روستای قاسم‌خیل‌ارطه

قاسم‌خیل‌ارطه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۴۹ نفر (۳۰۱ خانوار) بوده‌است.

روستای قراخیل

قراخیل، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۸۱۲ نفر (۱۰۸۳ خانوار) بوده‌است.مردم قراخیل طبری تبار می باشند و به گویش قائمشهری که یکی از گویش های زبان مازندرانی است صحبت می کنند.

روستای قلزم‌کلا

قلزم‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۸۲ نفر بوده‌ است.

روستای کاردگر خطیر

کاردگر خطیر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۱۰ نفر (۷۷ خانوار) بوده‌است.

روستای کاسگرکلا

کاسگرکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۱۷ نفر بوده‌ است.

روستای کرچنگ

کرچنگ، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در کوهساران قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۳ نفر بوده‌ است.

روستای کروا

کروا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۰۳ نفر (۱۳۷ خانوار) بوده‌ است.

کروا روستاهای قائمشهر ( معرفی 123 روستای قائمشهر )

روستای کشکا

کشکا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد. این روستا با جمعیت پایین و ارتفاع بالا از سطح دریا و همچینین زیبایی خاصی که دارد به عنوان یکی از روستاهای پرتردد در شهرستان قائمشهر به حساب می آید. در روستای کشکا علاوه بر دریاچه های دیدینی و باغات مرکبات اللخصوص پرتقال و نارنگی که در فصل شکوفه زنی بهار بوی بسیار خوشاینده شکوفه های مرکبات به مشام بازدید کنندگان در این روستای زیبا می رسد. لازم به ذکر است در روستای کشکا شغل اکثر مردمان کشاورزی و باغداری و تا حدود کمی دامداری می باشد.
کشکا یکی از آرام ترین روستاهای زیبا درون شهرستان قائمشهر که منتهی به پارک جنگلی است می باشد. در روستای کشکا اکثر مردمان مشغول به فعالیت باغی و تا حدودی دامپروری هستند. متاسفانه سیاست های جدید دولت که منتهی به بالا رفتن املاک شده در حوزه روستایی باعث فروپاشی فعالیت های روستایی و در نهایت فروش زمین های باغی کشاورزان شده است.
در روستای کشکا مثل تمام روستاهای همجوارش به علت بالا رفتن قیمت ملک و املاک و پرجمعیت شدن اقشار غیر بومی به سبب قیمت مناسب و آب و هوای عالی و همچنین سیاست های دولت در خصوص حمایت از ساخت و ساز های غیر بومی حاصله درآند به این امر که روستاییان زمین هایشان را با قیمت پایین به علت فرار از مشکلات مالی و حتی تغییر در ساختار کسب و کار روستایی فروخته و امروزه زمسن خواری های قانونی و حتی غیر قانونی که موجب آسیب ها و ناهنجاری در دنیای آیندگان شده است بسیار رویکردی واضح و نابرابر گردیده. ولی در کل روستای کشکا هنوز زیبایی های خود دا دارد و به طور جدی و دراصدی بالایی وارد حوزه معاوضه قومی قبیله ایی از سبب فروش املاک نشده است .

خیابان اندیشه در روستای کشکا جزو زیبا ترین خیابان ها در روستا می باشد. متاسفانه به علت ساخت و ساز های جدید بافت قدیمی روستا دیگر باقی نمانده است. ولی همچنان زیبا می باشد. روستای کشکا یکی از توریستی ترین روستا ها در شهرستان قائمشهر می باشد. به علت مناطق زیبا ،ارتفاع بالا_چشم انداز زیبا_بافت قدیمی روستا و… می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۲۰ نفربوده‌ است.

روستای کفشگرکلاارطه

کفشگرکلاارطه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۸۵۲ نفر (۴۷۶ خانوار) بوده‌است.

روستای کلاردره

کلاردره، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران می باشد.این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۶ نفر بوده‌ است.

روستای کمانگرکلا

کمانگرکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.جمعیت این روستا در سال ۱۳۹۵به تعداد ۲۰۹ نفر بوده است .این روستا یکی از روستای سرسبز مازندران از توابع شهرستان قائمشهر می‌باشد که با شهرستان قائمشهر ۲۲ کیلومتر فاصله دارد که از شمال به روستای صنم حاجیکلاه و از شرق به روستای نوری محله و از غرب به روستای تیل خوانی و از جنوب به جنگل‌های سرسبز شمال متصل می‌باشد این روستا دارای مناطق جلگه‌ای غنی می‌باشد که در پایین دست آن برنج کشت می‌شود و در قسمت بالا دست آن داری شیب تند که در آن باغات مرکبات به وفور موجود می‌باشد. شغل اکثر مردم این منطقه کشاورزی و دامپروری می‌باشد. مناطق بالادست که دارای شیب تند می‌باشد که داری دید مناسب به شهرهای ساری/قائمشهر/بابل/آمل می‌باشد . این روستا دارای مناظر طبیعی زیبا نیز می‌باشد.

کمانگر کلا روستاهای قائمشهر ( معرفی 123 روستای قائمشهر )

روستای کوتنا

کوتنا، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است . روستای زیبای کوتنا (کوه تنها) در ۷ کیلومتری شهرستان قائمشهر قرار دارد. کوتنا مرکز دهستان کوهساران بوده و از روستاهای اطراف آن می‌توان به :میانرود، قادیکلا، اهنگرکلا، کرچنگ و شهرک نساجی را نام برد. کوتنا از شمال به روستای تلوک و از جنوب با روستای قادیکلای بزرگ و آهنگر کلای بیشه سر و گل افشان و از شرق با روستاهای کرچنگ و ریکنده و سید ابو صالح و سیف کتی و پرچینک و از غرب با روستای ساروکلا همسایه است. روستا به وسیله مناطق یورسی در شمال و کراتی در شرق و پهلنگ لم در غرب محصور شده.
این روستا در کوهساران قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۳۲ نفر بوده‌ است.

کوتنا 1 روستاهای قائمشهر ( معرفی 123 روستای قائمشهر )

روستای گاوان آهنگر

گاوان آهنگر، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۱۶ نفر بوده‌ است.

روستای گزنه‌کلا

گزنه‌کلا، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۱ نفر بوده‌ است.

روستای گل افشان

گل افشان روستایی در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر استان مازندران می باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۵۳ نفر (۱۰۲ خانوار) بوده‌است.

روستای گلاگرمحله

کِلاگِرمَحَله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۱۸۳ نفر (۵۸۹ خانوار) بوده‌است.

روستای گیله‌کلا

گیله‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۵۲ نفر بوده‌است.

روستای لهرم‌تلوک

لهارم‌تلوک، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در بیشه‌سر قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۶۶ نفر بوده‌ است.

روستای له‌مال

له‌مال، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۶۱ نفر بوده‌ است.

روستای متان‌کلا

متان‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۳۸۱ نفر (۶۳۷ خانوار) بوده‌است.

روستای مچه‌بن

مچه‌بن، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۸۱ نفر بوده‌است.

روستای ملک‌خیل

ملک‌خیل، روستایی است از روستاهای قائمشهر توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است .این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۰۶ نفربوده‌است.

روستای ملک‌کلا

ملک‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است . زادگاه خلبان هوانیروز سرلشکر جعفر مهدوی ملک کلایی و شهید حمید صدیق و قهرمانان متعدد اقای فردین رمضانی قهرمان جهانی کنگ فو .مهرداد عابدیان قهرمان کشوری آفرود و رییس هیئت آفرود قائمشهر و علی حسن پور قهرمان موتور ریس کشور و مهندس یاشار جعفری مدیر تعمیرگاه ابزار استادکار می باشد.این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۵۹۵ نفر بوده‌است.

روستای موارم‌کلا

موارم‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۷۶ نفر بوده‌ است.

روستای موسی‌خیل

موسی‌خیل، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده‌ است.

روستای مهدی‌آباد

مهدی‌آباد روستایی از روستاهای قائمشهر در دهستان بیشه‌سر بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۴۲۲ نفر (۱۵۰ خانوار) بوده‌ است.

روستای میان‌رود

میان‌رود، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در کوهساران قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۸۲ نفر (۵۸ خانوار) بوده‌ است.

روستای میدان‌سر

میدان‌سر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۰۴۳ نفر بوده‌است.

روستای می‌کلا

می‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۵۰۷ نفربوده‌است.

روستای نوده

نوده، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۲۲ نفر (۱۰۴ خانوار) می باشد که از این تعداد ۱۵۷ نفر مرد و ۱۶۵ نفر زن می باشند.

روستای نوکلا

نوکلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۰۶ نفر بوده‌ است.

روستای نوگیری

نوگیری، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۱۱ نفر بوده‌ است.

روستای واسکس

واسکس، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .روستای واسکس در بخش مرکزی قائم شهر از شرق به روستای وسطی‌کلا و از جنوب به یاغکوه و برنجستانک و از شمال به روستای دنجکلا و از غرب به روستاهای متان‌کلا و شهرودکلا مرتبط است. راه دسترسی به روستای واسکس از خروجی شهر قائم شهر به طرف تهران٬ پس از مسافت حدود ۳ کیلومتر در ابتدای جاده سوادکوه از نقطه‌ای به نام عبور متانکلا با جاده فرعی اسفالته از بزرگراه تهران – شمال منشعب شده و به طرف شرق امتداد می یابد و پس از طی حدود ٥/۱ کیلومتر به روستای واسکس می‌رسد.این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۳۴۶ نفر بوده‌است.

روستای واکی‌کلا

واکی‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در بالاتجن قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۱۱ نفر بوده‌ است.

روستای وسطی‌کلا

وسطی‌کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران می باشد.این روستا در علی‌آباد قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۴۷۹ نفر (۴۰۱ خانوار) بوده‌است.

وسطی کلا روستاهای قائمشهر ( معرفی 123 روستای قائمشهر )

روستای ولوند

ولوند، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .روستای ولونددر دهستان تالارپی از بخش کیاکلا شهرستان قائمشهر قرار داشته و از شرق متصل به روستای اوجی تالار می‌باشد این روستا تا قبل از انقلاب اسلامی تابع شهرستان بابل بوده و بعد از انقلاب جهت حل مشکلات مردم روستا به دهستان تالارپی قائمشهر پیوست . براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۱۵۲ نفر بوده‌است.

روستای هردورود

هردورود، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر در استان مازندران واقع شده است .این روستا در نوکندکلا قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۳۶ نفر بوده‌است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *