رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ دی ۱۳۹۹

قیمت فرش ماشینی

اشتراک گذاری

به طور کلی واژه ی قیمت فرش در کنار کیفیت فرش،دو فاکتور اصلی برای خرید فرش به شمار می رود.این موضوع می توان گفت ،آنقدر جدی در میان خانواده های ایرانی است که فکر میکنند ،حتما فرشی که گرانتر است ،بایدکیفیت بالاتری داشته باشد نسبت به فرشی که از لحاظ قیمت مقرون به صرفه است ،و خیلی اندک خانواده هایی هستند که باور به این حقیقت دارند،کالایی مثل فرش ماشینی کاشان ،می تواند کیفیت بالایی داشته باشد اما قیمت فضایی نداشته باشد.

فرش کاشان

کارخانه فرش کاشان فرش ستاره کوروش ،در شهرستان کاشان ،شهرستانی که توانسته عنوان قلب و پایتخت فرش ماشینی با کیفیت را به خود اختصاص دهد،با قدمتی زیاد توانسته این تابو را بشکند و این موضوع را بارها به اثبات برساند که کالایی مثل فرش ماشینی کاشان می تواند قیمت مناسب و در عین حال کیفیت مثال زدنی داشته باشد.قصد ما این است،در این مقاله به مقایسه قیمت فرش کاشان با توجه به متراژی که دارند بپردازیم.

قیمت فرش ۱۲ متری کاشان

همانطور که می دانید،فرش ۱۲متری بزرگترین اندازه و سایز استاندارد فرش ماشینی می باشد که برای خانواده هایی بیشتر سفارش می شود که صاحب خانه هستند و مشکل جابجایی ندارند.اما عواملی چند بر قیمت فرش های ۱۲ متری مثل شانه و تراکم،وزن،جنس نخ خاب و غیره تاثیر دارد.
شانه و تراکم:طبق قاعده ،هرچه شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر می رود ،به دلیل اینکه تعداد گره های طولی و عرضی در هر متر طول و عرض فرش ماشینی بیشتر می شود،فرش ماشینی ریز بافت و زیباتر و به قولی دستبافت گونه تر می شود،به بیانی دیگر فرش ماشینی کاشان مرغوب تر می شود. بر همین مبنا هر چه شانه و تراکم فرش ماشینی کاشان بالاتر می رود،بر قیمت ۱۲ متری آن افزوده می شود.

جنس نخ خاب

در نخ خاب فرش های ماشینی کاشان سه نوع جنس نخ اکرولیک،ویرجین و بلی استر بکار می رود،که قیمت ۱۲ متری فرش هایی که جنس نخ خاب آنها اکرولیک است،گرانتر از فرش های هستند که جنس نخ خاب آنها ویرجین و پلی استر است.برای نکته پایانی فرش های ۱۲ متری می توان گفت ،که یکی از معایبی که فرش های ۱۲ متری دارند ،سخت بودن شستشوی این متراژ از فرش هاست.
قیمت فرش ۹ متری کاشان
فرش ۹ متری کاشان،اندازه ایی متعارف،استاندارد و متوسطی که به دلیل زندگی آپارتمانی داشتن اکثر خانواده های ایرانی و به تبع آن کوچک تر شدن محیط خانه،فرش ماشینی ۹ متری در مقایسه با فرش ماشینی۱۲ متری طرفداران بیشتری پیدا کرده است.قیمت فرش ۹ متری مثل فرش ۱۲متری بسته به شانه و تراکم ،جنس نخ خاب و غیره متغیر است،بدین ترتیب که فرش ۹ متری۱۵۰۰ شانه گرانتر از فرش ۹ متری ۱۲۰۰ شانه و قیمت ۹ متری فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه گرانتر از قیمت ۹ متری فرش ۷۰۰ شانه می باشد،با اینکه جنس نخ و تقریبا وزن آنها یکی است.
قیمت فرش ۶ متری کاشان
فرش ماشینی ۶ متری کاشان دارای مزایای منحصر به فردی می باشد که فرش های ماشینی با ابعاد و اندازه ۹ و ۱۲ فاقد ایژگی ها می باشند از جمله شستشو راحت این گونه فرش ها نسبت به ابعاد ۹ و ۱۲.علاوه بر این موضوع فرش ماشینی ۶ متری کاشان برای خانواده های بیشتر توصیه می شود که مستاجر هستند و دائما در حال تعویض منزل خود هستند.
فرش ۶ متری ماشینی کاشان کمک میکند که اگر خانواده‌ایی به ناچار منزل کوچکتری برای خود انتخاب کردند،می توانند از فرش ۶ متری خود استفاده کنند حال آنکه فرش ۱۲ متری ماشینی اگر داشتند دیگر نمی توانستند از فرش خود استفاده کنند و مجبور بودند قید فرش خود را بزنند و تو خرج بیفتند و فرش دیگری را خریداری کنند.
قیمت فرش ۶ متری نیز همانند ابعاد ۶ و ۱۲ فرش ماشینی کاشان بسته به شانه و تراکم،جنس نخ خاب و غیره در حال تغییر است.به طوری که فرش ۶ متری ۱۵۰۰ شانه گرانتر از فرش ۶ متری ۱۲۰۰ شانه است.
قیمت فرش های ارزان کاشان کارخانه فرش ستاره کوروش کاشان همواره در جهت بافت و عرضه فرش های ارزون قیمت همراه با کیفیت بالا،همواره قدم برداشته و در باره ی این مهم تلاش میکند.بر عکس گمان برخی مردم عزیزمان ضخیم ترین فرش های ماشینی کاشان،قیمت مناسب ترین فرش های ما هستند،این موضوع نه صرفا بخاطر کیفیت و جنس نخ خاب،که البته این موضوع هایی که نام برده شد نیز مهم هستند،بلکه بخاطر شانه و تراکم پایین فرش های ضخیم و گوشتی کاشان و به دلیل اینکه دیگر این فرش ها ریز بافت نیستند.
فرش های ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه کاشان جز فرش های قیمت مناسب هستند که معمولا برای ویلاها،سالن های اداری،مساجد،اتاق خواب ها و غیره بیشتر سفارش می شوند.نکته قابل ذکر آن است که کاشان فرش ضعیف بافت نمیکند و این موضوع بدان معنا است که فرش های ماشینی کارخانه فرش ستاره کوروش کاشان،کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارند ،که این موضوع در شرایط اقتصادی فعلی بسیار جلوه پیدا کرده است.

قیمت فرش کاشان

و در آخر شما عزیزان میتوانید با خرید درست از کارخانه فرش ستاره کوروش کاشان ،یعنی از تولید کننده،هم فرش ماشینی کاشان با کیفیت بالا را خریداری کنید،و هم فرش مورد نظر خود را با قیمت مناسب و زیر قیمت بازار خریداری کنید،همچنین شما با این کار از تولید کننده حمایت میکنید،که ریشه دادن به این عادت می تواند در مسئله اقتصادی به ما کمک کند.

           
 

نظر کاربران :

  • محمدی

    مطلب خیلی عالی و اموزنده ای بود تشکر فراوان

    ۱۱ دی, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *