رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ دی ۱۳۹۹

فلاسک غذای مناسب انواع سفرهای طبیعت گردی

اشتراک گذاری

زمانی که به طبیعت گردی می روید یکی از وسایل مورد نیاز فلاسک غذا و نوشیدنی برای سفر است .فلاسک ها در بازار بسیار متنوع هستند و از نظر کیفیت و قیمت نیز بسیار متنوع هستند .مهمترین ویژگی فلاسک‌های غذا نگهداری دمای مواد شما در حالت سکون است. اگر قصد حمل غذای گرم مثلا برای یک برنامه کوهنوردی داشته باشید، یک فلاسک غذای خوب باید بتواند حداقل به مدت ۵ ساعت غذای شمارا گرم و مطلوب نگهداری کند تا در زمان فرا رسیدن زمان صرف وعده غذایی آن را مصرف کنید.یا حتی برای حمل مواد اولیه خود مانند گوشت یا انواع سایر مواد غذایی که برای پخت و پز نیاز است، بازهم شما به فلاسک غذا نیازمند خواهید بود، فلاسک‌های غذا می‌توانند مواد غذایی شما را تا ۵ ساعت سرد نگه داشته یا در صورت انجماد آنها را به مدت طولانی تری، حداقل برای ۱۱ ساعت در دمای صفر درجه حفظ کنند.

فلاسک‌های غذای امروزی برخلاف فلاسک‌های غذای قدیمی، از حجم و ابعاد کمتری برخوردار است. علت این موضوع می‌تواند به تغییر عادات مردم و پیشرفت تکنولوژی صنعتی ساخت فلاسک‌ها باز گردد. امروزه مردم ترجیح می‌دهند تا از فلاسک‌های یک نفره یا نهایت دو نفره استفاده کنند. در گذشته هم امکان برش و فرم دهی ورق‌های فلزی برای فلاسک‌ها با ظراف وجود نداشت، حتی کمی قبل تر از حضور استنلی در بازار فلاسک‌های عایق استیل، اصلا امکان تولید فلاسک‌های دوجداره استیل وجود نداشت. فلاسک‌ها عموما با یک لایه شیشه یا عایق سیلیس و یک لایه استیل یا پوشش چرم ساخته می‌شدند.

استنلی اولین بار در جریان جنگ جهانی دوم نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. در آن زمان سربازان نیروهای امریکایی نیاز به لوازم جانبی برای حمل غذا، آب و ملزومات خوراکی خود داشتند. استنلی با هدف ارائه بهترین و کاربردی ترین قمقمه نظامی پا به این عرصه گذاشت و برای اولین بار در دنیا فلاسک‌های تمام استیل خود را به بازار عرضه کرد.

قبل از استنلی فلاسک‌هایی که قابلیت سرد و گرم نگه داشتن مواد داخل خود را داشتند، از یک جداره شیشه و یک جداره فلز ساخته شده بودند، اما استنلی با تکنولوژی منحصر به فرد خود و ایجاد لایه‌های متفاوت استیل درون فلاسک موفق شد فلاسک‌های دوجداره استیل با بهره وری بیشتر از فلاسک‌های قدیمی را به بازار عرضه کند.از همان زمان بود که استنلی پا به دنیای تجهیزات Outdoor گذاشت و همچنان همگان این برند را به کیفیت و اصالت می‌شناسند. امروزه دایره محصولات استنلی بسیار گسترده است، از ابزارهای صنعتی و قنی تا ابزارهای شخصی فنی و غیر فنی طیف گسترده محصولات استنلی هستند.

در این مطلب ما چند تا از بهترین فلاسک‌های موجود دربازار، در بازه‌های قیمتی متفاوت و با کارایی مشابه هم انتخاب کرده‌ایم تا برای سفرهای کمپینگ، طبیعت گردی و حتی سفرهای خانوادگی خود استفاده کنید. به دلیل عدم وجود فلاسک‌های چند نفره حرفه‌ای دربازار، فلاسک‌های معرفی شده در احجام کم و مناسب تعداد کمی از افراد بسته به کاربری شما است، و یک فلاسک هم برای دوستداران فلاسک‌های غذای حجیم معرفی کرده ایم تا در صورت نیاز برای استفاده در موارد سفر گروهی یا وعده‌های غذایی حجیم در طول روز تهیه شود.

فلاسک غذا استنلی مدل ادونچر ۴۰۰ میلی لیتر

یکی از جمع و جور ترین فلاسک‌های موجود در بازار، که در عین حجم ظاهری کم آن، دارای ظرفیت مناسبی برای حمل است. این فلاسک ۴۰۰ میلی‌لیتری از برند خوشنام استنلی، مناسب حمل انواع غذاها، مواد اولیه و مایعات برای شما خواهد بود. استنلی با تکنولوژی عایق خلا خود، می‌تواند دمای مواد شما را تا ۱۲ ساعت گرم یا سرد نگاه دارد. اگر در داخل فلاسک‌های استنلی از مواد منجمد استفاده کنید این حفظ دمایی افزایش یافته و به بالای ۲۰ ساعت خواهد رسید.

این فلاسک یک محصول ساده است، برخلاف سایر فلاسک‌های استنلی دارای ظرف غذا، لیوان و یا حتی درب خاصی نیست. طراحی این فلاسک به گونه ای بوده تا با اشغال کمترین فضا توانایی حمل و نگهداری بیشتری حجم را داشته باشد. حجم ۴۰۰ میلی‌لیتر مناسب حمل یک وعده غذایی کامل برای یک نفر، یا دو وعده غذایی فشرده برای دو نفر است. همچنین با این حجم قادر خواهید بود گوشت مورد نیزا ۲ الی ۴ نفر را بسته به نوع مصرف خود حمل کنید.

قیمت این محصول با توجه به ویژگی‌های بارز آن مناسب بوده، اما در مقایسه با سایر فلاسک‌های موجود در بازار بیشتر است.
فلاسک های مناسب سفر

 

 

 

فلاسک غذا دوجداره استنلی مدل کلاسیک

اگر از طرفداران سری کلاسیک استنلی هستید، بدون شک این فلاسک انتخاب اول و آخر برای شما خواهد بود. طراحی زیبا و خیره کننده این فلاسک غذا اولین ویژگی مثبت آن خواهد بود که شما را به خود جذب می‌کند، حجم این فلاسک بسیار مناسب بوده و توانایی حمل یک وعده کامل غذایی با مخلفات را برای شما خواهد داشت. شما با حجم ۵۰۰ میلی‌لیتری این فلاسک می‌توانید انواع مواد اولیه را بدون نگرانی و براحتی برای وعده غذایی ۲ الی ۴ نفر حمل کنید.

از دیگر ویژگی‌های این فلاسک می‌توان به درب قابل تبدیل آن اشاره کرد، درب این فلاسک طوری طراحی شده تا بتوان از آن به عنوان ظرف غذای جانبی یا حتی لیوان استفاده کرد. عایق گرمایی این فلاسک نیز مانند همه محصولات استنلی از طریق خلا استیل دوبل ایجاد شده، و می‌تواند غذا و مواد شما را به راحتی برای مدت ۱۲ ساعت گرم یا سرد نگه دارد.

فلاسک های مناسب سفر

ظرف نگهداری غذای سرد و گرم پریموس مدل Lunch Jug ظرفیت ۰٫۳۵ لیتر

اگر به دنبال فلاسک جمع و جور و یکنفره، خصوصا برای مصارف ویژه برای مثال کوهنوردی هستید، پیشنهاد ما به شما ظرف غذای پریموس خواهد بود. این محصول با حجم ۳۵۰ میلی‌لیتری خود قادر است غذای مورد نیاز یک وعده شمارا به راحتی حمل کند. همچنین وزن بسیار پایین آن یکی از دلایل انتخاب این محصول برای سفرهای بکپکی، طبیعت گردی و کوهنوردی خواهد بود.

پریموس از اسکیل متفاوتی برای سنجش قدر عایق بندی دمایی ظروف خود استفاده می‌کند، و برای این محصول عدد ۲۴ ساعت گرم و سرد را عنوان کرده، اما در اسکیل مشابه و استاندارد بین المللی، ظرف غذای پریموس قادر خواهد بود همانند استنلی غذای شمارا در محدوده دمایی مناسب تا ۱۲ ساعت نگه داری کند.وزن ۲۹۰ گرمی، حجم کوچک و طراحی زیبای بدنه با روکش مات مشکی از جمله مواردی است که ما را به این ظرف غذا جذب کرده. همچنین قیمت این ظرف غذا با توجه به کارایی بسیار مناسب بوده و جزو محصولات اقتصادی و قابل توجیه برای خرید قرار می‌گیرد.

فلاسک های مناسب سفر

 

ظرف غذای سفری بارک مدل ۱۷۱۴۰ ظرفیت ۱٫۹ لیتر

اگر با تفاسیر بالا، و مزیت‌های اعلام شده برای فلاسک‌های کوچک و تک نفره، همچنان علاقه‌مند به تهیه فلاسک‌های حجیم و بزرگ هستید، این محصول از برند بارک مناسب شما خواهد بود. همانند فلاسک‌های قدیمی غذا، این محصول دارای یک محفظه اصلی بوده، که برای گرم یا سرد نگاه داشتن غذا تعبیه شده. همچنین این محفظه یک شیر تخلیه بخار دارد تا در صورت نیاز با بازکردن آن بخار یا هوای داخل محفظه را خارج کنید. روی محفظه اصلی و زیر درب، محلی با یک ظرف غذای کوچک ۳۰۰ میلی‌لیتر در نظر گرفته شده تا سایر مواد غذایی خود را در آن نگه داری کنید، برای مثال از این محفظه می‌توانید برای حمل سالاد یا مخلفات دورچین غذا مانند ماست استفاده کنید.

حجم این فلاسک حدود ۲ لیتر بوده و وزن آن نزدیک به ۱ کیلوگرم است. از این فلاسک نباید انتظار زیادی برای گرم یا سرد نگه داشتن مواد داشته باشید، در صورت استفاده صحیح و حمل مناسب این فلاسک قادر خواهد بود تا ۴ ساعت غذای شمارا سرد یا گرم نگه داری کند. قیمت و کیفیت مطلوب ساخت آن این فلاسک را در دسته فلاسک‌های خوب غذا در بازار قرار داده است.

فلاسک های مناسب سفر

فلاسک استنلی مدل مستر ۰۱

ظرفیت: ۱۳۰۰ سی‌سی
وزن خالص: ۱۳۰۰ گرم
۳۵ ساعت یخ – ۴۰ ساعت گرم

یکی از محبوب ترین مدل‌های فلاسک‌های استنلی مدل کلاسیک آن می‌باشد. این مدل از زمان جنگ جهانی تولید شده و به علاقه مندان عرضه شده است، شاید پدربزرگ‌ها و پدران ما نمونه‌هایی از مدل‌های کلاسیک را که در سالهای مختلف توسط استنلی تولید شده باشد در دسترس داشته باشند. مدل مستر استنلی، با الگو گیری از مدل کلاسیک، و با همان کیفیت ولی با ظاهری جذاب تر و جوان پسند تر تولید شده.

این مدل مانند مدل کلاسیک دارای درب سوپاپی بوده که با فشردن کلید آن باز می‌شود. همچنین درب اصلی آن قابلیت تبدیل به لیوان را دارد. درسته این مدل با طراحی زاویه دار امروز خود جلوه جدیدی به ظاهر این فلاسک داده که مورد توجه علاقه مندان به طرح‌های خشن و اسپورت خواهد بود.

فلاسک استنلی مدل مستر قابلیت نگه داری آب در دمای صفر درجه تا ۳۵ ساعت را دارا است، همچنین برای آب جوش می‌توانید به مدت ۴۰ ساعت روی آن حساب کنید تا دمای آب را برای این مدت بالای ۶۸ درجه سانتی گراد نگه دارد.

فلاسک مناسب سفر

ماگ سفری استنلی مدل TRIGGER-ACTION

ظرفیت: ۴۷۰ سی‌سی
وزن: ۳۶۰ گرم
۳۰ ساعت یخ ۷ ساعت داغ

برای طبیعت گردان و کوهنوردان حرفه ای همراه داشتن یک فلاسک قابل اطمینان از واجبات برنامه‌های سفر است. این ماگ از برند استلی مخصوص این دسته افراد طراحی شده است. وزن پایین، کیفیت بدنه فوق العاده بالا به همراه ظرفیت قابل قبول و ابعاد کوچک از جمله مواردی است که این فلاسک سفری را مناسب برنامه‌های کمپینگ و کوهنوردی می‌کند.

این فلاسک قادر است تا آب سرد را تا دمای ۱۵ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ ساعت نگاه دارد همچنین برای قالب‌های یخ این مدت زمان به ۳۰ ساعت افزایش می‌یابد که برای فلاسکی در این ابعاد فوق العاده خواهد بود. اگر قصد دارید با خود آب جوش حمل کنید، باید بدانید که این فلاسک قادر است آب جوش را تا دمای ۶۸ درجه سانتی گراد به مدت ۷ ساعت حفظ کند.درب این فلاسک با یک کلید باز شده و قابل نوشیدن به صورت مستقیم یا ریختن در لیوان و نوشیدن خواهد بود.

فلاسک مناسب سفر

فلاسک استنلی مدل ۰۱۷-۰۱۵۶۲-۱۰ ADVENTURE

ظرفیت: ۷۰۰ سی‌سی
وزن خاص: ۵۰۰ گرم
۹۰ ساعت یخ ۲۰ ساعت گرم

یکی دیگر از محصولات کلاسیک استنلی برای کمپینگ و کوهنوردی مدل ادونچر است. این فلاسک با خاصیت نگهداری دمای فوق العاده بالا، یکی از گزینه‌های خوب برای پیمایش‌های بلند یک روزه و چند روز خواهد بود. بدنه استیل این فلاسک جلوه خاصی داشته که مورد علاثه گروهی از ماجراجویان است. سطح خارجی این فلاسک با پرداخت ویژه استنلی دارای خاصیت ضد خشی بوده از اینرو شما مطمئن خواهید بود در سفرهای خود به فلاسکتان آسیبی نخواهد رسید.

درب این محصول همانند سری کلاسیک استنلی به صورت سوپاپی است و می‌توان از درب دوم آن که با روکش استیل پوشانده شده و داخل آن از پلاستیک BPA Free ساخته شده به عنوان لیوان استفاده کرد. این محصول برای کوهنوردان و طبیعت گردانی که قصد دارند به برنامه‌های بلند رفته و برای دو یا سه نفر نیاز به ذخیره مایعات خواهند داشت پیشنهاد می‌شود.

فلاسک مناسب سفر

فلاسک استنلی سری کلاسیک

ظرفیت: ۷۵۰ سی‌سی
وزن خالص: ۶۰۰ گرم
۹۶ ساعت یخ ۲۰ ساعت گرم

محصول معروف و قدیمی استنلی که همان فلاسک‌های کلاسیک استنلی است با طراحی جدید اما با همان کانسپت گذشته، این فلاسک قادر است تا با تکنولوژی ویژه استنلی یعنی جداره خلا استیل، آب جوش را تا ۲۰ ساعت و قالب‌های یخ را ۹۶ ساعت نگه داری کند. بر خلاق مدل مستر این محصول دسته حمل ندارد و در دو رنگ کلاسیک ( سبز ) و مشکی عرضه شده است.درب اصلی محصول به صورت سوپاپی بوده و که با کیفیت بالایی ساخته شده، همچنین درب رویی این فلاسک طوری ساخته شده است تا بتوان از آن به عنوان یک لیوان عایق استفاده کرد.این محصول برای طبیعت گردان، آفرود سواران و دوستداران برند استنلی که قصد دارند حجم زیادی از مایعات را با خود حمل کنند پیشنهاد می‌شود.

فلاسک مناسب سفر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *