رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ مهر ۱۴۰۰

در سفر به شمال ویلا بگیریم یا هتل ؟

لینک این مطلب کپی شد!

وقتی قصد سفر به شمال ایران رادارید اگر آنجا صاحب ویلا نباشید این سوال برایتان مطرح می شود که در سفر به شمال ویلا بگیریم یا هتل ؟ در گذشته تنها می توانستید در هتل ها و متل ها اقامت کنید اما امروزه با افزایش تعداد مسافر اقامتگاههای بومگردی ،ویلاها و خانه های مبله نیز به راحتی دراختیار مسافران گذاشته می شود . مسافر با توجه به استطاعت مالی و مکان مورد علاقه که جنگل باشد یا دریا می تواند محل اقامت خود را انتخاب کنند . با ما همراه باشید تا به جواب سوال خود برسید .

هتل یا ویلا ؟ مسئله این است!

هتل‌ها علی‌رغم راحتی و آسایشی که به ارمغان می‌آورند، محدودیت‌هایی نیز برای مسافران به همراه خواهند داشت. یکی از این محدودیت‌های تایم‌های وعده‌های غذایی است؛ شما با اقامت در هتل، باید صبحانه را در ساعت مشخصی میل کنید. این درحالی است که ویلا‌ها چنین محدودیت‌هایی را ندارند.

بیشتر ما اغلب برای استراحت و رسیدن به آرامش روانی به مسافرت‌های چند روزه پناه می‌بریم، اما در هتل با وجود تمام امکانات رفاهی که برای شما فراهم خواهد شد، احساس اقامت در خانه به شما دست نخواهد داد. مدیریت و سیستم کاری هتل‌ها به گونه‌ای است که مرتب برای انجام یک‌سری خدمات، خدمتکاران هتل به اتا‌ق‌تان سر خواهند زد.

ویلا و آپارتمان‌های مبله، اقامتگاه‌هایی هستند که به شما اختیار کامل می‌دهند و مانند خانه خودتان می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. با اجاره ویلا، نه‌تنها نیازی به برنامه منظم برای تعطیلاتتان نخواهید داشت؛ بلکه از شر سروصدای راهرو هتل و اتاق‌های همسایه نیز در امان خواهید بود.

ویلای شمال

مسافرت دسته جمعی به شمال

روزهای قبل از مسافرت، ممکن است مساله اجاره هتل یا ویلا ، ذهن شما را به خود درگیر کند. در این مورد باید بگوییم اگر قصد سفر دسته‌جمعی و یا خانوادگی به شمال را دارید، بهتر است فکر هتل را از سرتان بیرون کنید.هرچقدر در هتل‌ها اتاق‌های بزرگ را رزرو کنید، برای ماجراجویی‌های دسته‌جمعی و تعداد زیاد مسافران، انتخاب هتل گزینه مناسبی نیست. از طرف دیگر، هزینه اتاق‌های بزرگ هتل نیز بالا می‌باشد؛ بنابراین بهتر است هنگام سفرهای دوستانه و دسته‌جمعی به دنبال اجاره ویلا یا سوئیت‌های مبله باشید.

وقتی تعداد مسافران زیاد است، می‌توانید دسته‌جمعی ویلایی را اجاره کرده و از کنار‌ هم بودن لذت ببرید. ویلا‌های لوکس در شمال معمولا، امکاناتی از قبیل حیاط، باربکیو و استخر را برای مسافران فراهم می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد هنگام سفر دسته‌جمعی به شمال، اجاره ویلا می‌تواند از نظر اقتصادی نیز بسیار برایتان مناسب‌تر باشد. ویلاهای شمال معمولا به صورت روزانه اجاره داده می‌شوند و برای صاحبان ویلا موضوع تعداد نفرات از اهمیت کمی برخوردار است. همین امر باعث می‌شود هزینه اقامت در ویلا با هتل قابل مقایسه نبوده و بسیار کمتر از آن باشد.

ویلاهای مناسب اجاره در شمال

حال که پاسخ سوال ” هتل یا ویلا ؟” را گرفتیم؛ زمان آن رسیده‌است که به سراغ ویلا‌های شمال رفته و بدانیم بهترین ویلاها برای اقامت چندروزه کدام ویلاها هستند. تا صحبت از ویلاهای شمال می‌شود، در ذهن همه‌مان ویلایی رو به دریا جای می‌گیرد. درحالی که ویلاهای شمال تنها محدود به ویلاهای ساحلی نمی‌شوند و انواع گوناگونی دارند.

نسبت به هزینه‌ای که برای اقامت چندروزه‌تان در شمال، در نظر گرفته‌اید باید درباره سوئیت‌ها و ویلاهای این منطقه تحقیق کنید. برای اقامت در شمال می‌توانید یک واحد آپارتمان در لاهیجان، بندرانزلی یا ساری و رشت انتخاب کنید. اگر امکان مالی شما اجازه بدهد می‌توانید از ویلاهای لاکچری استخردار متل‌قو نیز استفاده کنید.

در منطقه متل‌قو انتخاب‌های زیادی برای اقامت وجوددارد. علاوه بر ویلاهای لوکس، پنت‌هاوس‌های بی‌نظیری نیز در این منطقه میزبان مسافران هستند. گفتیم که ویلاهای شمال تنها محدود به ویلاهای ساحلی نشده و در دل جنگل‌های شمال نیز ویلا‌ها و کلبه‌های بسیار زیبایی برای اقامت وجود دارد که می‌توانید با اقامت در آن‌ها هم از هوای مطبوع جنگل‌های شمال بهرمند شده و هم لذت زندگی در قلب جنگل را تجربه کنید.

ویلای شمال

مزایای انتخاب اجاره ویلا به جای هتل

هنگام آشنایی با مزایای ویلاهای شمال، در دوراهی هتل یا ویلا نخواهید ماند و با آسودگی خیال می‌توانید اقدام به اجاره ویلا کنید. مهم‌ترین مزیت ویلا، این است که می‌توانید با صرف کمترین هزینه، بیشترین فضا را در اختیار داشته باشید.اجاره ویلا در شمال به شما امکان استفاده از آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و حمام مجزا را می‌دهد. علاوه بر آن، می‌توانید از منظره زیبای بالکن‌ و حیاط ویلاهای شمال نیز بهرمند شوید. بیشتر ویلا‌های شهرهای شمالی، حیاطی بزرگ و جادار برای پارک چند ماشین دارند.

درصورتی که شما ویلایی از مجموعه‌های ویلایی یا ویلای آپارتمانی و شهرک اجاره کنید، می‌توانید از سایر امکانات مشترک مانند شرکت در بازی‌های جمعی والیبال و فوتبال و استفاده از استخرها بهرمند شوید.علاوه بر تمامی مزایای گفته شده، مجموعه‌های ویلایی برای مسافران امنیت بالایی نیز دارند و سیستم نگهبانی قوی در این مناطق حاکم است.

هزینه رزرو هتل یا ویلا در شمال چه زمانی مناسب است؟

برای اجاره ویلا یا رزرو هتل در شمال با قیمت مناسب و امکانات کامل، تاریخ حرف اول را می‌زند. همان‌طور که می‌دانید، مقصد عده زیادی از مردم ایران در روزهای تعطیل شهرهای شمالی کشور است. برای رزرو هتل یا ویلا، بهترین زمان روزهای غیرتعطیل و فصول پاییز و زمستان است.

به این شکل شما می‌توانید هم با قیمت ارزان‌تر بهترین و باامکانات‌ترین هتل یا ویلا ها را اجاره کنید و هم از شلوغی شهرها و مسافران زیاد، در امان باشید. به این ترتیب زمستان و پاییز روزهای باورنکردنی و آرامی را برای شما در شمال رقم خواهند زد.

وبلای لاکچری شمال

در فصول بهار و تابستان به دلیل حجم زیادی از مسافران که روانه شهرهای شمالی می‌شوند، قیمت اجاره ویلا نیز افزایش می‌یابد. علاوه بر این‌که در این فصول یافتن ویلای مناسب سخت است؛ بیشتر ویلاها حداکثر ۳ روز برای شما اجاره داده می‌شوند. یکی‌دیگر از معایب شهرهای شمالی در روزهای تابستان و بهار، ترافیک سنگین خیابان‌ها می‌باشد.

ویلای شمال

در ادامه می خواهیم چند مورد از هتل ها و اقامتگاههای معروف شهرهای شمالی را معرفی کنیم :

برای خیلی از افراد سفر به معنی استفاده از امکانات یک هتل لوکس و استراحت طولانی مدت در آن است. اگر برای مناسبت‌هایی مثل ماه عسل،‌ سالگرد ازدواج یا جشن گرفتن یا یک ترفیع کاری جدید سفر می‌کنید و دنبال یک جای شیک و عالی برای اقامت در شمال می‌گردید، این هتل‌ها بهترین انتخاب برایتان هستند.

چالوس،‌ شهر و هتل خاطره‌انگیزش

هتل ۵ ستاره پارسیان آزادی چالوس یا همان هتل هایت قدیم از یک طرف درساحل زیبای خزر و از سمت دیگر در دل جنگل‌های سرسبز چالوس قرار گرفته است، این یعنی یک جای رویایی برای اقامت در شمال!حال و هوای این هتل ۵۰ ساله بسیار اقامت در شمال را برایتان با احساسات نوستالژیک و اصیل همراه می‌کند. برخی از بخش‌های هتل مثل رستوران‌های آن کمابیش دست نخورده باقی مانده‌اند و چشم‌انداز زیبای دریا و جنگل به جذابیت آن می‌افزاید.یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی هتل، معماری ساده و در عین حال مجلل آن است. اگر دوست دارید در اتاق‌های قدیمی‌تر اقامت کنید اتاق‌های جناح شرقی را انتخاب کنید و اگر جدید بودن اتاقها برای‌تان مهم است، سراغ اتاق‌های بال غربی بروید.

محل قرارگیری هتل به شما این امکان را می‌دهد که هر لحظه که اراده کردید به ساحل برسید، تله کابین نمک آبرود هم در فاصله ۱۰ دقیقه‌ای از هتل قرار دارد و به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی از امکانات این مجموعه استفاده کنید.

هتل یا ویلا

هتل بام سبز رامسر، ‌اقامت در رویا

درست است که این هتل ۴ ستاره است، اما محل قرارگیری آن و امکانات قابل قبولش چیزی از هتل‌های ۵ ستاره برای اقامت در شمال کم ندارد.تنها راه رسیدن به این هتل،‌ استفاده از تله کابین رامسر است. بام سبز رامسر، همان طور که از نامش پیداست برفراز شهر زیبای رامسر در میان کوه و جنگل‌های انبوه خزری واقع شده و دید زیبایی به دریا دارد.سوئیت‌های VIP و ۳۱ کلبه جنگلی این هتل مناسب مسافرانی است که می‌خواهند به دور از شلوغی شهر از طبیعت بی‌نظیر شمال کشور لذت ببرند.وجود امکاناتی مثل رستوران و کافی شاپ، فروشگاه، ‌شهربازی، تفریحات آبی، کارتینگ و پینت بال اقامتی به یاد ماندنی برای مسافران به جا می‌گذارد.

یک اقامت رمانتیک در عروس شهرهای ایران

هتل قدیم و هتل جدید رامسر، با تاریخ جذاب و چشم‌انداز و معماری دوست‌داشتنی‌شان برای همه ایرانیان تصویری آشنا هستند.امروز، هتل جدید با بازسازی‌هایی که در آن انجام شده برای تجربه لوکس اقامت در شمال بسیار مناسب است.هتل پارسیان یا هتل قدیم هم در کنار اتاق‌ها و سوییت‌های مجللش،‌ امکاناتی نظیر استخر، آبگرم‌های معدنی و درمانی، پارک کودک و سینمای اختصاصی در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

هتل رامسر

هتل سالاردره ساری، جنگل و رود در یک قاب

این هتل در فضای سبز گسترده‌ای در نزدیکی ساری، در جاده سمنان قرار گرفته است. فضای مجلل و چشم‌انداز زیبا در کنار امکاناتی مثل رستوران، سفره‌خانه،‌ استخر و سونا،‌ سالن تنیس، فروشگاه و ….این هتل جنگلی را از دیگر هتل‌ها متمایز می‌کند.

هتل آپارتمان ویستا، هر مسافر یک ویلا با امکانات هتل

شهر تنکابن یکی از دیدنی‌ترین شهرهای شمال کشور در نزدیکی رامسر است. سالانه مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. به همین دلیل یکی از بهترین اقامتگاه های بومگردی شمال کشور در این شهر قرار گرفته است.هتل آپارتمان ویستا، اولین هتل ویلای ایران است. شما می‌توانید در این مجموعه یک ویلا اجاره کنید و از امکانات هتلی آن استفاده کنید. هریک از ویلاها استخر رو باز اختصاصی، ‌حیاط و بالکن دارد.علاوه بر آن دو رستوران،‌ کافی‌شاپ، سینمای اختصاصی، جیم، سالن بیلیارد و کلوپ بازی کودکان این مجموعه را برای خانواده‌های به یک تجربه مطلوب از اقامت در شمال تبدیل کرده است.

نارنجستان، تجسم نوآوری و اقامت لوکس

این مجتمع در شهر نور قرار گرفته و با اینکه سال‌ها از افتتاح آن می‌گذرد همچنان یکی از مقاصد دوست‌داشتنی به ویژه برای جوانان است. اتاق‌های لوکس و مدرن،‌ نزدیکی به دریا، ‌وجود رستوران‌های متعدد، امکانات مختلف تفریحی و … نارنجستان را تبدیل به یک اقامتگاه محبوب کرده است.

هتل یا ویلا

هتل‌های گیلان

اسپیناس آستارا

هتل اسپیناس آستارا، علاوه بر امکانات یک هتل ۴ ستاره، چشم انداز زیبایی از پوشش گیاهی زیبای گیلان و شهر آستارا را برای یک تجربه رویایی از اقامت در شمال به شما می‌دهد.اتاق‌ها و سوییت‌های هتل در کنار رستوران‌های آسیایی،‌ فرانسوی، مدیترانه‌ای و سفره‌خانه آن خبر از اقامتی دلپذیر در این هتل می‌دهند. از دیگر امکانات آن می‌توان به تفریحات دریایی، سالن تنیس، استخر روباز، جکوزی، سونا اشاره کرد.

هتل ۵ ستاره کادوس رشت، در نزدیکی مرکز شهر و بازار رشت قرار گرفته و از امکانات مطلوب یک هتل مجلل برخوردار است. ۴ زمین تنیس، استخر روباز، پارک کودکان و چندین رستوران از امکانات این هتل هستند.

اسپیناس

یک گرگان، یک نهارخوران

ممکن نیست اهل سفر و گشت و گذار باشید و اسم نهارخوران گرگان به گوش‌تان نخورده باشد.این هتل سه ستاره،‌ در دل جنگل زیبای نهارخوران واقع شده و هم‌زمان طبیعتی زیبا و امکاناتی مناسب در اختیار مسافر قرار می‌دهد.اگر مسافر استان گلستان هستید، می‌توانید دو هتل دیگر شهر گرگان را نیز برای اقامت در شمال انتخاب کنید:

هتل ۵ ستاره بوتانیک که در میان یک باغ وسیع قرار گرفته و علاوه بر امکاناتی مثل جیم، کورت تنیس، استخر، سونا، اسپا و سالن‌های آرایشی، یک مسیر پیاده روی رویایی نیز دارد.

هتل ۴ ستاره آذین نیز در ۷ طبقه گزینه‌ای مناسب برای اقامت در شهر گرگان است.

هتل یا ویلا

اقامتگاههای شمال

اگر هدف‌تان از سفر آشنایی با فرهنگ مردم مقصد و اقامت در شمال را با فضاهای بومی و خوردن غذاهای محلی تجربه کنید،‌ بهترین انتخاب برای شما، اقامتگاه‌های بومگردی است.این اقامتگاه‌ها اغلب از بافت توریستی و شهری دور هستند و در مناطق روستایی،‌جنگلی یا کوهستانی واقع شده و توسط افراد بومی بشکلی کاملا حرفه‌ای اداره می‌شوند.

معروف‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال کشور در استان‌های گلستان،‌ مازندران و گیلان در اینجا معرفی می‌شوند:

ارتفاعات چابکسر، بومگردی گیله بوم

در مرز استان مازندران و گیلان، در مجاورت قله سماموس، روستای زیبا و مرتفع قاسم آباد قرار دارد. اقامتگاه بومگردی گیله بوم گنجایش ۳۶ مهمان را دارد و از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های روستایی است. این مجتمع در میان درختان پرتقال و بوته‌های چای، بهترین مکان برای کسانی است که می‌خواهند به دور از شهر، تجربه زندگی در دل یک روستای شمالی را داشته باشند.

گیله بوم

دوهزار، سه هزار

جنگل‌های دیدنی دوهزار و سه هزار در ارتفاعات ییلاقی رامسر و تنکابن، بهترین مقصد برای گردشگردی و بومگردی است و خوشبختانه اقامتگاه‌های مناسبی در این منطقه وجود دارد که بشکل کلبه‌های جنگلی ، اتاق و خانه گلی در کنار آبشار پذیرای مهمانان است. کلچال معروف‌ترین این اقامتگاه‌ها بوده و برای همه افراد به ويژه خانواده‌هایی که می‌خواهند فرزندان‌شان تجربه زندگی در روستا را داشته باشند مناسب است.

خونه مادربزرگه

در نزدیکی جاده دو هزار و شهرستان تنکابن، خانه روستایی قدیمی در روستای چالکش وجود دارد که همزمان دریا و جنگل را درمعرض دید مسافران قرار می‌دهد. اقامتگاه بومگردی خونه مادر جون،‌ برای ۲۰ مسافر گنجایش داشته و با غذاهای لذیذ محلی،‌ چشم‌اندازهای زیبای روستایی و تورهای یک روزه به مناطق دیدنی اطراف، پذیرای مسافران است.

هتل یا ویلا

شیرگاه، بهشت بومگردی

دو اقامتگاه معروف خانه افضل و تسی‌کلا در منطقه شیرگاه مازندران در دل جنگل‌های انبوه و در مجاورت رودخانه‌ها و آبشارها قرار گرفته است. شما می‌توانید در اینجا سبزیجات تازه محلی، ‌میوه و عسل تهیه کرده و به عنوان سوغات همراه خود ببرید. دیدن پل‌های تاریخی، غارها و کلبه‌های جنگلی از جذابیت‌های اقامت در این منطقه خواهد بود.

بومگردی در امتداد جاده چالوس

اقامتگاه بوم گردی بای پید اواز برای اقامت در شمالیکی از جذابیت‌های بی‌نظیر سفر یه شمال کشور، جاده چالوس است. در امتداد این جاده و بعد از مرزن آباد جاده‌ای فرعی شما را به اقامتگاه بومگردی بای پید آواز می‌رساند. این اقامتگاه در ارتفاعات جنگلی زیبایی دوآب واقع شده و چشم انداز زیبایی از دشت‌های سر سبز و دو رودخانه پرآب نیز دارد. چشیدن غذاهای محلی و آشنایی با فرهنگ این روستا از خاطرات به یاد ماندنی سفر شما خواهد بود.

گیل‌گمش افسانه‌ای در دامنه درفک

این اقامتگاه در نزدیک رشت در جنگلی انبوه واقع شده و مجموعه کاملی از مسیرهای زیبا پیاده‌روی، آبشارها، اقامت در کلبه‌های جنگلی و تجربه زندگی روستایی را به شما هدیه می‌کند.

اقامت در ویلا

این یک تصویر، یک خاطره مشترک از حاشیه جاده‌های شمالی،‌ به خصوص در ورودی شهرهای بزرگ است: ‌ کودکان محلی که با یک نوشته شبرنگ نوید اجاره اتاق یا ویلا را به مسافران می‌دهند.خیلی از مسافران ترجیح می‌دهند در یک فضای شخصی مثل ویلا اقامت کنند. اما این روش در سال‌های اخیر چندان هم بی‌دردسر نبوده است.

مسافران زیادی از نامناسب بودن فضاهای ویلا،‌ مغایر بودن امکانات با آنچه وعده داده شده،‌ وضعیت نامناسب بهداشتی و … شکایت داشته‌اند. گذشته از این خیلی پیش آمده که یک واحد هم‌زمان به چندین نفر اجاره داده شده است.

طبیعتا هیچکس نمی‌خواهد در پایان یک جاده طولانی و در شروع مسافرتی که قرار بوده بسیار خاطره انگیز شود با چنین مشکلاتی مواجه شود. بنابراین با اجاره ویلا از سایتهای معتبر می توانید با خیال راحت به شمال سفر کنید . سفر خوش

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *