رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ بهمن ۱۴۰۱

سفری به طبیعت زیبای شمال کشور

لینک این مطلب کپی شد!

شگفتی‌های شمال کشور تمامی ندارد، چرا‌که با سفر به آن می‌توانید از طبیعت زیبای جنگل لذت ببرید و با گذران وقت در ساحل زیبای خزر، لحظاتی به‌یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. البته برخی از مناطق شمال کشور، صرفا جنگلی بوده و برخی دیگر جزو مناطق ساحلی به شمار می آیند و بخش دیگری از آن‌ها پیوند دهنده دریا و جنگل است و گردشگران، با سفر به این مناطق از طبیعت جنگل و دریا، یکجا بهره می‌برند.
بنابراین شمال کشور با هر سبک و سلیقه‌ای سازگار است و افراد می‌توانند با گشت و گذار در آن، سفری خاطره‌انگیز داشته باشند. بنابراین در این‌جا می‌خواهیم، با هم به دل طبیعت شمال کشور پا بگذاریم و در شهرها و روستاهای آن، نظاره‌گر زیبایی‌های جنگل‌های بکر و موج‌های خروشان دریای خزر باشیم.

آشنایی با مناطق ساحلی و جنگلی دریای خزر

همان‌طور که می‌دانیم شمال کشور از یک سو به رشته کوه‌ البرز احاطه شده است و در سمت دیگر آن دریای خزر قرار گرفته است. بنابراین اگر به این خطه از کشورمان سفر کردید می‌توانید از تمام زیبایی‌های طبیعت بهره ببرید. البته مناطقی که در دامنه سلسه جبال البرز واقع شده، فقط جنگلی هستند و مناطق ساحلی هم در جوار ساحل دریای خزر قرار گرفته‌اند. گرچه شهرهای شمال کشور در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با طی کردن کم‌ترین فاصله، می‌توانید هر دو طبیعت جنگل و دریا را با هم داشته باشید.
بنابراین در این بخش می‌خواهیم هر کدام از این مناطق را به تفکیک موقعیت دسته‌بندی کرده و به شما معرفی کنیم.

معرفی مناطق جنگلی شمال کشور

-کشور سفری به طبیعت زیبای شمال کشور

طبیعت بکر و زیبای شمال، از جنگل‌های بسیار زیبا و سرسبزی پوشیده شده است و در واقع وجود این جنگل‌های زیبا، با درختان انبوهش، باعث شده تا این خطه سراسر زیبایی، در تمامی ایام سال، آب و هوایی مطبوع و دلچسب داشته باشد.

کلاردشت

منطقه سرسبز و ییلاقی کلاردشت، یکی از مناطق دیدنی و جذاب شمال کشور است. این منطقه در کنار دریا قرار نگرفته است، اما وجود دریاچه پهناور در آن و طبیعت بکر و زیبایش، این خطه را تبدیل به یکی از مناطق سرسبز و زیبای شمال کرده است. برای رسیدن به کلاردشت باید از جاده چالوس عبور کرده و به شهر مرزن‌آباد وارد شوید.

ماسوله

دهکده ماسوله با خانه‌های پلکانی یکی دیگر از مناطق گردشگری شمال است که در منطقه‌ای ییلاقی واقع شده است. این روستا در در ۳۲ کیلومتری غرب فومن و ۶۰ کیلومتری رشت قرار گرفته و در کوچه‌ پس کوچه‌های آن، می‌توانید، آبشارها و چشمه‌های زیبایی را نظاره کنید.
برای اجاره کلبه های چوبی و جنگلی هم از طریق لینک زیر می توانید اقدام کنید.

https://www.otaghak.com/landing/cottage

قائم شهر

شهر زیبا و دیدنی قائم شهر در استان مازندران واقع شده و علاوه‌ بر آب و هوای مطلوبش از جاذبه‌های گردشگری فراوانی مانند منطقه حفاظت شده جنگلی خیبوس، سد زمزم، تپه باستانی گردکوه، جنگل کوتنا، چشمه آب معدنی هزارون، پارک جنگلی تلار و دریاچه گل پل برخوردار است. دسترسی به این شهر از جاده هراز یا فیروز کوه امکان‌پذیر است.

معرفی مناطق ساحلی شمال کشور

-کشور-1 سفری به طبیعت زیبای شمال کشور

شهرهای ساحلی شمال کشور، در جوار ساحل دریای خزر قرار گرفته‌اند. با سفر به این شهرها می‌توانید، بر روی شن‌های ساحل دریای خزر قدم بزنید، آبتنی کنید و حتی در برخی مناطق، از تفریحات آبی لذت ببرید.
برای اجاره اقامتگاه های ساحلی از طریق لینک زیر می توانید اقدام کنید.

https://www.otaghak.com/landing/beach

فریدون کنار

شهر زیبای فریدون کنار از توابع استان مازندران است و از شهرهای ساحلی شمال به‌شمار می‌آید. این شهر دارای یک ساحل ماسه‌ای به طول ۱۰ متر است و از دیگر جاذبه‌های آن می‌توان به مواردی نظیر زمین‌های شالیزاری، بازار بزرگ ماهی‌فروشان، باغ پرندگان، تالاب و… اشاره کرد.
این شهر زیبا در میان شهرهای آمل، بابل، بابلسر و محمود آباد قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید از جاده فیروزکوه به سمت آمل حرکت کرده و پس از عبور از جاده محمودآباد به ورودی بیشه کلا بروید. حتی پیشنهاد ما به گردشگران عزیز این است که در زمان سفر به فریدون کنار از جاذبه‌های گردشگری محمود آباد هم دیدن کنند.

چمخاله

شهر چمخاله از شهرهای زیبای استان گیلان است که در بخش مرکزی شهرستان لنگرود واقع شده و با آن فاصله‌ای ۱۰ کیلومتری دارد. ساحل چمخاله با چشم‌اندازهای بی‌نظیر را می‌توان به‌عنوان مجهزترین و بهترین ساحل شمال به‌شمار آورد. بخش بزرگی از شهر توریستی چمخاله در نوار ساحلی قرار گرفته است و همین امر جلوه خاصی به آن بخشیده است. از دیگر جاذبه‌های این شهر زیبا، می توان به وجود تالاب پرندگان و رودخانه‌ای پر آب که در دل این شهر واقع شده، اشاره کرد.

بندر ترکمن

بندر ترکمن در فاصله ۴۰ کیلومتری گرگان مرکز شهر گلستان قرار گرفته است و به‌علت وجود صنایع دستی، هوای معتدل، اسب و روسری، در میان گردشگران معروف شده است. جزیره آشوراده، به‌عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر، در این بندر واقع شده و از دیگر جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به مواردی نظیر اسکله و بازار ساحلی بندر ترکمن، دوشنبه بازار، زیارتگاه آق امام، زیارتگاه خواجه بهاءالدین نقشبندی اشاره کرد. با سفر به این منطقه از خرید صنایع دستی زیبای آن مانند فرش و پشتی ترکمنی، روسری‌های زنانه، سوزن‌دوزی، محصولات نمدی و لباس‌های ترکمنی غافل نشوید.

شهرهایی که طبیعت و جنگل باهم دارند

-کشور-2 سفری به طبیعت زیبای شمال کشور

برخی از شهرهای شمال کشور هم از هر دو نعمت جنگل و دریا بهره برده‌اند و در یک وسعت کم توانسته‌اند، هر دو زیبایی را در دل خود جای دهند.

نور

شهر ساحلی نور که با عنوان سولده هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از شهرهای زیبای شمال کشور است. این شهر علاوه بر این‌که در کنار دریای خزر قرار گرفته است، جاذبه‌های گردشگری دیگری نظیر پارک جنگلی کپشل، دریاچه الیمالات، روستای لاویج و آبشار آب پری را هم در خود جای داده است.
بنابراین عاشقان دریا و جنگل می‌توانند خود را از دو مسیر متفاوت به این خطه برسانند. مسیر اول دسترسی به شهر نور، از تهران به سمت جاده چالوس و شهر نور است و مسیر دوم از تهران به سمت جاده هراز و شهر آمل و سپس نور است.

رامسر

شهر زیبای رامسر، تلفیقی از جنگل و کوه و دریاست و همین امر باعث شده تا آن را عروس مازندران بنامند. رامسر با استان گیلان مرز مشترک داشته و همین امر باعث شده تا زیبایی‌های خود را از هر دو استان به ارث ببرد. این شهر زیبا، از شمال و جنوب با دریای خزر و رشته کوه‌های البرز همجوار است و با سفر به آن می‌توانید، از جاذبه‌های دیگری نظیر تله کابین رامسر، جنگل‌های رامسر، کاخ رامسر، چشمه‌‌های آب‌گرم، آبشارها ، قلعه مارکوه، بلوار معلم یا کازینوی سابق و روستای جواهرده لذت ببرید.

نکاتی برای اقامت در شمال کشور

برای سفر به شمال کشور مهم نیست عاشق دریا باشید و یا از طبیعت سرسبز جنگل‌های آن لذت ببرید. زیرا جاذبه‌های گردشگری این خطه به‌گونه‌ای است که دسترسی به جنگل و دریا را برای گردشگران آسان کرده است. البته به این نکته توجه داشته باشید، در زمان‌های تعطیلات و پیک مسافرت، جمعیت زیادی از مسافران به این خطه از کشور سفر می‌کنند و افراد اگر با برنامه ریزی قبلی به سمت شمال حرکت نکنند، ممکن است با مشکل اسکان مواجه شوند.
بنابراین بهتر است قبل از حرکت به سمت شمال، از طریق لینک زیر اقدام به اجاره آنلاین یکی از اقامتگاه‌های مورد نظرتان کرده و آسوده خاطر سفر کنید.

https://www.otaghak.com/landing/villa-north-iran

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *