جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چرا تور استانبول پر آوازه را برای سفر انتخاب کنیم؟

تاریخ بروزرسانی :
۷ بهمن ۱۴۰۲

تور استانبول یکی از جذاب‌ترین تورهای خارجی برای ایرانیان و سایر مردم جهان به حساب می‌آید. جاذبه‌های گردشگری این شهر به قدری متنوع است که با سلیقه هر نوع گردشگری مطابقت می‌کند. استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه است که بخشی از آن در اروپا و بخش دیگر آن در آسیا قرار گرفته است. تنگه بسفر نقطه اتصال دو قاره اروپا و آسیا است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استانبول شناخته می‌شود.

همه گردشگران تورهای ترکیه به مقصد استانبول، از تنگه بسفر و پل آن نیز دیدن می‌کنند. از دلایل دیگری که موجب تور این شهر می‌شود، عدم احتیاج به اخذ ویزا است. علاوه بر این ارزان بودن تورهای استانبول موجب می‌شود که این تور در بین مردم همه کشورها محبوبیت خاصی داشته باشد. همچنین تورهای لحظه آخری ترکیه به مقصد استانبول با کیفیت بالا و قیمت معقول‌تری عرضه می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا درباره تورهای این شهر زیبا و نحوه خرید بلیت آن اطلاعات کاملی کسب کنید.

استانبول 800x533 چرا تور استانبول پر آوازه را برای سفر انتخاب کنیم؟

چگونه به استانبول سفر کنیم؟

استانبول سه فرودگاه بین المللی دارد؛ از جمله این فرودگاه‌ها می‌توان به فرودگاه استانبول اشاره کرد که بزرگ‌ترین فرودگاه اروپا به شمار می‌آید. سایر فرودگاه‌های استانبول شامل فرودگاه آتاتورک و فرودگاه بین المللی صبیحا می‌شود. در گذشته اکثر پروازهایی که به مقصد استانبول بودند، در فرودگاه آتاتورک فرود می‌آمدند و بخش کمتری از آن‌ها در فرودگاه صبیحا. اما اخیراً پروازهای ایرانی به مقصد استانبول نیز به در فرودگاه جدید استانبول فرود می‌آیند.
راحت‌ترین راه سفر به استانبول این است که تور هوایی به مقصد این شهر را تهیه کنید. اما اگر از پرواز کردن می‌ترسید یا می‌خواهید سفر شما از نظر اقتصادی به صرفه‌تر باشد، می‌توانید تورهای زمینی استانبول را برای مسافرت خود انتخاب کنید. بلیط قطار و بلیط اتوبوس از تهران به استانبول می‌رود. می‌توانید این بلیت را از آژانس‌های مسافرتی گوناگون خریداری کنید.

واحد پول ترکیه چیست؟

واحد پول کشور ترکیه و از جمله استانبول، لیر است. وقتی که می‌خواهید به ترکیه سفر کنید لازم است که مقداری لیر همراه خود ببرید. می‌توانید باقی پولی که می‌خواهید ببرید را به یورو یا دلار تبدیل کرده و با خود ببرید. برای تبدیل پول در استانبول حتماً به صرافی‌های معتبر این شهر مراجعه کنید. در این صورت، بابت جا به جا کردن پول کارمزد زیادی نمی‌گیرند و ارز شما را با قیمت پایین‌تر به لیر تبدیل نمی‌کنند. بهتر است که نرخ تبدیل ارز را در چند صرافی مختلف بپرسید و بعد، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین برخی نمایندگی‌های بین المللی در مراکز خرید استانبول وجود دارند که یورو و دلار را هم می‌پذیرند، اما بهتر است که به اندازه نیاز خود در این مسافرت لیر همراه خود داشته باشید.

مدارک لازم برای سفر به استانبول چیست؟

خوشبختانه شهروندان ایرانی برای سفر به این شهر یا سایر شهرهای ترکیه، نیازی به دریافت ویزا ترکیه ندارند. طبق قوانینی که کشور ترکیه برای مردم ایرانی وضع کرده است، این گردشگران می‌توانند تا ۹۰ روز بدون دریافت ویزا در این کشور اقامت داشته باشند. این اقامت کاملاً قانونی و بدون مشکل است؛ اما در طول این مدت اجازه کار کردن در این کشور را ندارید.
برای سفر به ترکیه لازم است پاسپورت حداقل ۶ ماهه داشته باشید؛ سپس می‌توانید در هر زمان که خواستید به این شهر سفر کنید. راحتی سفر به این شهر از جمله دلایلی محبوبیت استانبول است. با سفر کردن به این شهر دیگر دغدغه تقاضای ویزا از چند ماه قبل و پرداخت کردن هزینه‌های اضافی را نخواهید داشت. هر لحظه که اراده کنید می‌توانید وسایل خود را جمع کنید و با خیال راحت به استانبول بروید.

قبل از اینکه به استانبول بروید به نکات زیر توجه کنید:

– قبل از خرید بلیت هواپیما برای سفر به استانبول، حتماً تاریخ انقضای پاسپورت خود را چک کنید. برای اینکه اجازه ورود به استانبول را داشته باشید لازم است که اعتبار آن تا ۶ ماه ماندگار باشد.
– بهتر است قبل از اینکه قصد سفر به استانبول را داشته باشید، وضعیت آب و هوا در این شهر را چک کنید. همچنین می‌توانید لباس‌های مناسب آن هوا را با خود ببرید تا در این شهر، مسافرت راحتی را تجربه کنید.
– در این شهر هنگامی که برای جا به جا کردن پول به صرافی می‌روید، دقت داشته باشید که معتبر باشد. می‌توانید پول خود را به دلار یا یورو تبدیل کنید و مقداری لیر نیز همراه خود بیاورید.
– اگر باید داروی خاصی را در حین سفر مصرف کنید، نسخه پزشک را نیز همراه خود ببرید. در این صورت فرودگاه به دردسر نمی‌افتید.
– مقدار مجاز بار را می‌توانید در سایت ایرلاین هایی که می‌خواهید توسط آن به استانبول بروید را چک کنید. همچنین می‌توانید مقدار بار مجازی که می‌توانید همراه خود ببرید را به روی بلیت سفر به استانبول نگاه کنید.
– وسایل ممنوعی که در پرواز استانبول وجود دارد را از سایت ایرلاین خود بررسی کنید. مراقب باشید که این وسایل در کیف و چمدان شما نباشد.
– از آژانس هواپیمایی که بلیت سفر به استانبول را از آن می‌خرید درباره بیمه سفر نیز بپرسید. بیمه سفر یکی از موارد مهمی است که در سفر به استانبول به درد شما می‌خورد، زیرا اگر خدایی نکرده دچار حادثه یا مریضی شوید، هزینه‌های درمان در استانبول بسیار بالا است. بنابراین اگر از بیمه سفر برخوردار باشید، می‌توانید هزینه‌های خود را با بیمه پرداخت کنید.

استانبول 1 800x420 چرا تور استانبول پر آوازه را برای سفر انتخاب کنیم؟

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد