رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ دی ۱۴۰۱

تفریحات تابستانی جذاب در استانبول چیست؟

لینک این مطلب کپی شد!

استانبول در فصل تابستان می‌تواند نسخه‌ای از بهشت باشد! با سواحل رویایی، بهترین‌ غذاهای شرق و غرب، غروب‌های تماشایی در تنگه بسفر و بازدید از بهترین تراس‌ها و مناظر شهر، لحظاتی فوق‌العاده خواهید داشت! شاید بتوان گفت بهترین فصل سفر به این شهر تابستان باشد. در این مقاله از سفرمارکت درباره تفریحات تابستانی جذاب در استانبول که نباید در پرواز استانبول از دست بدهید، توضیح می‌دهیم.

استانبول

تصاویری از دو قاره در یک شهر در استانبول!

استانبول در دوران باستان با نام بیزانس یا قسطنطنیه شناخته می‌شد. امروزه با نزدیک به ۱۵ میلیون نفر جمعیت، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. شهری سنتی، عجیب و غریب و با امتیاز داشتن فرهنگ و میراثی که بهترین‌های دو قاره را به شما ارائه می‌دهد: اروپا و آسیا.

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید در تیر و مرداد با بلیط تهران استانبول از این شهر بازدید کنید صبور باشید. صدها بازدیدکننده مانند شما سعی می‌کنند که در این فصل از سال از تفریحات تابستانی استانبول لذت ببرند.

بلیط‌های خود را از قبل برای مکان هایی که می‌خواهید از آنها بازدید کنید، رزرو کنید. در استانبول چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در تابستان وجود دارد، پس زودتر آماده شوید!

۱. از یک روز کامل در ساحل بمانید و لذت ببرید

یکی از گزینه‌های جذاب که با کشتی از شهر قابل دسترسی است، تور جزایر پرنس و بندر اصلی آنها، جزیره Büyükada است. این جزیره، بزرگترین جزیره از میان ۹ جزیره تشکیل دهنده مجمع‌الجزایر است. در این سواحل می‌توانید روز خود را در یکی از محبوب‌ترین استراحتگاه‌های ساحلی در نزدیکی استانبول بگذرانید.

علاوه بر سواحل، می‌توانید در جنگل‌ها و مکان‌های دیدنی دوچرخه‌سواری کنید یا پیاده‌روی کنید. جالب است بدانید که حتی یک وسیله نقلیه موتوری در جزیره وجود ندارد.

۲. یک سفر دریایی شبانه در تنگه بسفر داشته باشید

شروع تور در شاخ طلایی و تنگه بسفر یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای مسافران استانبول است. در اینجا برای به دست آوردن چشم‌اندازی متفاوت از شهر تجربه‌ای جدید به دست خواهید آورد. در این مکان غذا، نوشیدنی و سایر فعالیت‌های جالب را برای مسافران ارائه می‌دهند. بسفر در شب یک گزینه ایده‌آل برای رهایی از گرمای روز و لذت بردن از یک تور جادویی است. اغلب راهنمایان تور جزئیات زیادی در مورد این مکان که مرزی بین بخش اروپایی و آسیایی شهر است، به شما می‌دهند.

در طول تابستان، بهترین گزینه برای لذت بردن از تور لحظه آخری استانبول، مراجعه به تنگه بسفر است. در اینجا از رنگ‌های غروب تابستان لذت ببرید و شب را شروع کنید. همینطور در حالی که دیوارهای قسطنطنیه و پل گالاتا را از روی قایق می‌بینید، با غذاهای ترکی از خودتان پذیرایی کنید. این تفریح، ایده‌ای عالی برای گذراندن اوقات شب اول یا شب آخر درشهر یا گذراندن یک شب عاشقانه، به بهترین سبک قسطنطنیه باستان است.

استانبول

۳. از غذاهای ترکی فصل لذت ببرید

آشپزی ترکی به دلیل گردآوری بهترین‌ها از شرق و غرب مشهور است. خوشبختانه یافتن مکان‌هایی برای امتحان کردن آن در استانبول، چندان سخت نیست.

استانبول بین دو دریا واقع شده است: مرمره و دریای سیاه. به همین دلیل است که غذاهای دریایی به ویژه در فصل تابستان بر منوی رستوران‌ها غالب هستند.

شرکت در یکی از تورهای خوراکی استانبول در تابستان، شما را به سفری با طعم‌ها، بوها و سنت‌های فراوان می‌برد. فرصت بازدید از غرفه‌های غذای خیابانی و رستوران‌های سلف‌سرویس را از دست ندهید. منوهایی که انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را متناسب با همه سلیقه‌ها و با قیمت‌های واقعاً خوب ارائه می‌دهند.

«میهانه، لوکانتاس» و رستوران‌های سنتی دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توانید «مز» و دیگر غذاهای سنتی ترکیه را امتحان کنید. شما می‌توانید در تور ارزان استانبول، دراین رستوران‌ها از ترکیب فرهنگ‌های موثر در آشپزی، لذت ببرید.

در بازارها می‌توانید از نوشیدنی‌های سنتی مانند انواع چای، قهوه ترکی و آب میوه‌ها و شربت‌های محلی لذت ببرید.

۴. در محله امینونو گردش کنید

بدون شک یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول، محله‌ امینونو است. این محله در تابستان فضایی سرزنده و پر جنب‌وجوش را ارائه می‌دهد. هیچ چیز در محله امینونو ثابت نمی‌ماند. در اینجا مساجد و بازارهای خیابانی و اسکله‌هایی را خواهید دید که کشتی‌ها از آن‌ها به سمت بخش آسیایی شهر و جزایر پرنس حرکت می‌کنند.

فضای خیابانی آن در تابستان احساس روحیه بالایی به افراد می‌دهد. این محله جذاب در زمان امپراتوری بیزانس متعلق به جمهوری‌های ایتالیا بود. ونیزی‌ها، پیسان‌ها و جنواها بهترین مکان‌ها را در کنار شاخ طلایی داشتند.

در کنار قایق‌ها، غرفه‌های غذای خیابانی را پیدا می‌کنید که می‌توانید ساندویچ‌های ماهی کبابی تازه را امتحان کنید. همچنین می‌توانید در حین ادامه پیاده‌روی تابستانی خود، یک نوشیدنی سرد بنوشید، در امتداد پل به Karaköy بروید و عکس‌های زیادی بگیرید. فراموش نکنید که با ماهیگیران محلی صحبت کنید. آنها بهترین راهنما برای کشف این بخش جادویی شهر خواهند بود.

۵. از جشنواره جاز استانبول لذت ببرید

در تابستان، موسیقی در شهرهای بزرگ در کانون توجه قرار می‌گیرد. کنسرت‌ها و جشنواره‌های فضای باز راه خوبی برای خوش‌گذرانی در دمای بالا هستند. جشنواره جاز استانبول از سال ۱۹۹۴ در ماه ژوئیه برگزار می‌شود و کنسرت‌هایی با مهمانان بین‌المللی ارائه می‌دهد. همچنین هنرمندان جدید ترکیه را که نمایندگان این سبک موسیقی هستند به نمایش می‌گذارد.

بیشتر مکان‌های جشنواره سرپوشیده و دارای تهویه مطبوع هستند. شما می‌توانید با رزرو هتل استانبول از بهترین موسیقی‌های جاز این شهر در فضایی آرام لذت ببرید.

استانبول

۶. در آکواریوم استانبول کاوش کنید

چه تجربه تابستانی بهتر از بازدید از یکی از معروف‌ترین آکواریوم‌های اروپا که پنجمین آکواریوم برتر جهان است؟

آکواریوم استانبول دارای بیش از ۱۷ اتاق موضوعی در مورد گیاهان و جانوران دریایی است. این بازدید همچنین شامل جاذبه‌های دیگری مانند نمایشگاه‌های موضوعی در مورد حیات دریایی و فعالیت‌های تعاملی است. اینجا می‌تواند برنامه خوبی برای گذران یک روز گرم باشد و جایگزین خوبی برای گردشگری در مرکز شهر باشد.

کلام آخر

تابستان بهترین زمان برای لذت بردن از استانبول درخشان است. تنگه بسفر، مکان‌های تاریخی، سواحل و تراس‌ها، مکان‌های مناسبی برای گذران اوقات تابستانی در استانبول هستند. لذت بردن از هوای تازه بسفر و دریا ممکن است در ماه‌های سردتر به دلیل برف، باد و باران چالش برانگیز باشد. بنابراین تابستان برای بازدید از این مکان‌ها موقعیت بسیار خوبی است. در این راهنمای سفر استانبول سفرمارکت برخی از مکان‌های تابستانی استانبول را فهرست کردیم. امیدواریم که سفری فوق‌العاده به این شهر داشته باشید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *