جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بازدید از این ۹ جاذبه استانبول را از دست ندهید

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ دی ۱۴۰۱

ترکیه کشور توریستی است که جاذبه های گردشگری زیاد دارد و همیشه در لیست مقاصد گردشگری افراد قرار دارد. استانبول از جمله شهرهایی است که هر سال میزبان تورهای گردشگری است. بسیاری از افرادی که برای اولین بار قصد استفاده از تورهای مسافرتی را دارند، این شهر را به‌عنوان یکی از مقاصد خود انتخاب می‌کنند.
توصیه ما این است که قبل از سفر به استانبول، با جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا شوید و در طول سفر از آن‌ها بازدید کنید. بناهای تاریخی، طبیعت بکر، جزایر فوق‌العاده، بازارهای سنتی، مساجد، کلیساها و قصرهای باشکوه ازجمله مکان‌های دیدنی آن است. باتوجه به طرافداران زیاد این شهر جذاب و دیدنی، تورهای زیادی برگزار می‌شود. قیمت تور استانبول باتوجه خدماتی که در طول سفر ارائه می‌شود، تعیین می‌گردد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با ۹ جاذبه گردشگری استانبول آشنا شوید.

استانبول بازدید از این 9 جاذبه استانبول را از دست ندهید

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است. این مسجد که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد، درواقع یکی از کلیساهای امپراطوری روم‌شرقی و از شاهکارهای دوران بیزانس است که توسط حکومت عثمانی به یکی از مساجد باشکوه و جاذبه‌های گردشگری تبدیل شد. بازدید از این مسجد بصورت ۲۴ ساعته بصورت رایگان امکان‌پذیر است.

مسجد سلطان احمد

یکی از دیگر از مساجد استانبول که جز جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود مسجد سلطان احمد است. به‌دلیل استفاده از کاشی‌های آبی در ساخت آن، به مسجد آبی نیز شهرت دارد و جز زیباترین مساجد جهان است. این مسجد در محله سلطان احمد و در نزدیکی مسجد اباصوفیه قرار دارد.

استانبول1 بازدید از این 9 جاذبه استانبول را از دست ندهید

آب‌انبار تاریخی باسیلیکا

ازجمله جاذبه‌های دیدنی استانبول، آب‌انبار باسیلیکا است که عنوان بزرگترین سرداب امپراطوری روم‌شرقی را یدک می‌کشد. در این آب‌انبار حدود ۳۰۰ ستون وجود دارد که دارای طرح‌های بسیار زیبایی می‌باشند و هدف از ساخت آن ذخیره آب برای خطرات احتمالی مانند خشکسالی و حمله دشمنان بوده است.
این مطلب را هم بخوانید: وسایل مجاز و غیرمجاز در سفر به استانبول

قصر توپکاپی

این قصر در زمان امپراطوری عثمانی، مرکز اداری و حرم سلطنتی بوده است. کتابخانه، آشپزخانه، حرمسرا و… ازجمله بخش‌های این قصر است. قصر توپ‌کاپی در‌حال‌حاضر بعنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌دلیل وجود برخی آثار ایرانی همواره جذابیت‌های خاصی برای ایرانیان داشته است.

میدان تقسیم

میدان تقسیم یکی از مناطقی است که همواره توریست‌های زیادی از آن بازدید می‌کنند. این میدان، به میدان تکسیم نیز مشهور است. در این میدان کوچک که به‌عنوان نماد شهر استانبول از آن یاد می‌شود، مجسمه جمهوریت ترکیه و رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد.

بازار ادویه استانبول

مراکز خرید همواره یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان است. بازار ادویه که با عنوان بازار مصری‌ها نیز از آن یاد می‌شود، یکی از معروف‌ترین بازارهای استانبول است. در این بازار می‌توانید انواع ادویه‌جات، شیرینی‌جات و انواع متنوعی از خوراکی‌ها وجود دارد.

بازار بزرگ استانبول

خرید و گشت‌و‌گذار یکی از علاقه‌های ایرانیان است. این بازار سرپوشیده یکی از بازارهای بزرگ و قدیمی در دنیا است. در این بازار می‌توانید با فرهنگ مردم استانبول بیشتر آشنا شوید. کاپالی‌چارشی نام دیگر این بازار است که در زبان ترکی به معنای بازار سرپوشیده است.

استانبول 2 بازدید از این 9 جاذبه استانبول را از دست ندهید

آکواریوم شهر استانبول

آکواریوم فلوریا بزرگترین آکواریوم جهان است که در شهر استانبول قرار دارد. در این آکواریم می‌توانید بیش از ۱۷‌هزار نوع موجود دریایی مانند ماهی و حتی پنگوئن را مشاهده کنید. از جمله ویژگی‌های این آکواریوم امکان غواصی و غذا دادن به ماهی‌ها است. همچنین محیط دریاهای مختلف مانند اقیانوس آرام، دریای سرخ و… را مشاهده کنید.

شهربازی استانبول

ویالند نام قدیمی این شهربازی است. شهربازی استانبول بهترین شهربازی در استانبول است. ترن، قطار سریع‌السیر و… از جمله امکانات این شهربازی می باشد.

هزینه سفر به استانبول

باتوجه به هزینه بالای مسافرت‌های خارجی، استفاده از تورهای مسافرتی می‌تواند مقرون‌به‌صرفه باشد. عوامل زیادی در تعیین قیمت تور استانبول نقش دارند. طول سفر، امکانات سفر، نحوه سفر، قیمت دلار و… می‌توانند در قیمت تاثیرگذار باشند.

سخن پایانی

هزینه زیاد مسافرت‌های خارجی باعث شده تا افراد در غالب تورهای مسافرتی به کشورهای مختلف بروند. تور استانبول به دلیل قیمت مناسب، فاصله زمانی کم و جاذبه‌های دیدنی یکی از مقاصد گردشگری اکثر افراد است. به دلیل استقبال زیاد از تورهای مسافرتی، شرکت‌های زیادی اقدام به برگزاری تورهای مسافرتی می‌کنند. شناخت مقاصد گردشگری می‌تواند هنگام سفر کمک زیادی در پیدا کردن جاذبه‌های گردشگری آن محل کند. تور استانبول یکی از تورهایی است که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. قیمت تور استانبول به عوامل زیادی بستگی دارد. شرکت‌های مختلفی که رقابت زیادی با یکدیگر دارند، با ارائه تخفیفات افراد بیشتری را جذب می‌کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *