جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

وسایل مجاز و غیرمجاز در سفر به استانبول

تاریخ بروزرسانی :
۸ آبان ۱۴۰۱

بیشتر مسافرانی که هر روز بلیط استانبول به تهران می‌خرند از ایرلاین کمک گرفته و از آن‌ها سؤال می‌پرسند که ممنوعیت وسایل در سفر های آنها چیست. به عنوان مثال، من نوازنده می‌خواهم ساز خود را در پرواز همراهم داشته باشم آیا این کار مجاز است؟ آیا می‌توان با خود سلاح حمل کرد؟ اصلاً می‌توانم با خود مواد خوراکی که دوست دارم از استانبول به تهران بیاورم؟

ترکیه 2 800x538 وسایل مجاز و غیرمجاز در سفر به استانبول

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مورد تجهیزات مجاز و غیرمجاز در هواپیما مقاله کاملی بنویسیم تا مسافران بتوانند قبل از پرواز مرتباً بار خود را در چمدان هایشان قرار دهند و در فرودگاه مشکلی نداشته باشند.

در حمل و نقل هوایی، برخی از محموله ها به دلایل ایمنی ممنوع است. این وسیله نباید در داخل هواپیما و کابین باشد و استفاده از آن به طور کلی جرم محسوب می‌شود. در ادامه مطلب بیایید با هم نگاهی به این وسایل بیندازیم. پس اگر قوانین حمل بار در هواپیما را نمی‌دانید، با ما همراه باشید.

نکات مهم قبل از تحویل بار

۱- به هیچ دلیلی اثاثیه و چمدان سایر مسافران را نپذیرید زیرا مسئولیت موارد مشکوک و خطرناک در چمدان او بر عهده شماست و اثبات بی گناهی خود در این گونه موارد بسیار مشکل است.

۲- قبل از سفر، لیست اقلام ممنوعه را با دقت بررسی کنید، آنها را در چمدان یا کیف خود حمل نکنید، زیرا چمدان شما در فرودگاه باید به دقت بررسی می‌شود و نمی‌توانید بگویید احتمال دارد که این گزینه از من کشف نمی‌شود.

۳- همراه داشتن اشیای قیمتی مانند وجه نقد، طلا، جواهرات و غیره در محل حمل هواپیما ممنوع نیست اما در صورت مفقود شدن آنها ایرلاین ها هیچ گونه مسئولیتی را نمی‌پذیرند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که وسایل قیمتی را در کیف دستی خود قرار داده و در کابین کنار خود داشته باشید.

وسایل غیرمجاز در تورهای استانبول توسط هواپیما

دانستن منابع قانونی و غیرقانونی در سفر هوایی استانبول و تهیه بلیط استانبول به تهران بسیار مهم است. اگر اطلاعات کافی در مورد این کار ندارید، ممکن است در قسمت بررسی بار (Load Control) با مشکل مواجه شوید.

لطفاً توجه داشته باشید که حتی اگر مقداری از چمدان شما در کشور تان غیرقانونی تلقی نشود، در هنگام ورود به کشور مبدأ شما مجدداً بررسی می‌شوید و ممکن است با مشکلات جدی تری روبرو شوید. توجه داشته باشید که برخی تجهیزات اجازه ورود به کابین هواپیما را ندارند، اما می‌توانید آن ها را در محفظه بار هواپیما بیاورید.

مایعات و خوراکی های مجاز برای سفر با تور استانبول

حمل غذا در قسمت بار یا کابین هواپیما خوب است، اما توجه داشته باشید که اگر غذا مایع باشد، یک سری مشکلات و مسائل دیگر به همراه خود خواهید داشت. یکی از این مشکلات این است که حجم مایع هنگام حمل نباید از ۱۰۰ میلی لیتر بیشتر شود. به غیر از این اندازه، شما مجاز نیستید زیرا قوانین پرواز را زیر پا می‌گذارید.

تنها چیزی که نیاز دارید شامپو، لوسیون، ژل، لوسیون و … کمتر از ۱۰۰ میلی لیتر است. شما مجاز به حمل این وسایل در قسمت بار نخواهید بود و این مربوط به کابین است. اگر می‌خواهید وسایل خود را همراه داشته باشید، مخصوصاً آب، بهتر است آنها را در چمدان حمل کنید و به قسمت بار تحویل دهید.

ترکیه 1 800x600 وسایل مجاز و غیرمجاز در سفر به استانبول

وسایل برنده و تیز

هرگونه اشیای تیز و برنده در صورتی که بتوان از آنها برای آسیب رساندن به دیگران استفاده کرد، چه در کابین خلبان و چه در محفظه بار هواپیما، ممنوع است. اگر می‌خواهید وسایل تیز مانند تیغ، ابزار خیاطی، چاقوی میوه خوری و غیره را که سلاح جراحت نیستند به همراه داشته باشید، می‌توانید برای تور استانبول(https://www.alibaba.ir/tour/turkey-istanbul ) آنها را در قسمت بار هواپیما قرار دهید در غیر این صورت نمی‌توان آن را وارد کابین کرد و کار کاملاً غیر قانونی و ممنوع است.

حمل سلاح گرم برای سفر با تور استانبول

استفاده از تپانچه در هر شرایطی ممنوع است، مخصوصاً اگر بخواهید به بیرون بروید، تپانچه سلاحی برای آسیب رساندن به دیگران محسوب می‌شود. مطمئناً در هر کشوری قوانین بسیار سختگیرانه ای در مورد سلاح گرم وجود دارد، به خصوص قوانین مربوط به خطوط هوایی. اگر مجوز استفاده از آن را داشته باشید می‌توانید اسلحه حمل کنید. حمل سلاح در کابین هواپیما ممنوع بوده و می‌توانید با مجوز تحویل آن را در قسمت بار هواپیما قرار دهید.

ممنوعیت حمل وسایل ورزشی در قسمت کابین هواپیما

اگر در سفر با تور استانبول وسایل ورزشی خود را همراه خود می‌برید و نمی‌خواهید تمرین را به تعویق بیندازید، باید بدانید که همراه داشتن وسایل ممنوع است. شما نمی‌توانید وسایل ورزشی خود را به داخل کابین ببرید، حتی اگر در چمدان دستی شما باشد. اگر تصمیم به بردن این وسایل دارید باید آن را به قسمت بار تحویل دهید.

وسایل غیرمجاز در سفر با تور استانبول

ممکن است شما به یک کشور خارجی سفر کنید و از ترس حضور در آنجا نگران سلامتی و زندگی خود باشید و وسایل حفاظت فردی را با خود حمل کنید. وسایل دفاع شخصی مانند وسایل تیز و برنده ممنوع هستند زیرا می‌توانند به دیگران چه در کابین و چه در بیرون آسیب برسانند و به هیچ وجه نمی‌توانید آنها را با خود حمل کرد. با این حال، برخی از فرودگاه ها محدودیتی برای حمل و نقل تجهیزات دفاع شخصی در مناطق باری هوایی ندارند.

در زمان تهیه بلیط تهران استانبول به تهران و مهاجرت به این کشور در صورت رعایت قوانین مربوط به فرودگاه از مشکلات سفر شما کاسته می‌شود. از آنجایی که ایرلاین های خارجی به استانبول سفر می‌کنند، بهتر است در هنگام رزرو بلیط از فرودگاه اطلاعات کافی در مورد وسایل مجاز و غیر مجازدریافت کنید.

انواع مختلفی از وسایل نقلیه مسافربری وجود دارد که در هواپیما مجاز نیستند. حمل و نقل تجهیزات در هواپیما به دو دسته کابین هواپیما و فضای بار تقسیم می‌شود، بنابراین باید قوانین هر کدام را بدانید.

این لیست بسیار متفاوت بوده و در کشورهای مختلف قابل تکمیل است، به طور کلی می توان گفت هر وسیله ای که مورد تأیید مقامات ایمنی نباشد و امنیت کشور را تهدید کند و در این لیست قرار گیرد، کافی خواهد بود؛ بنابراین، اگر در نظارت مشکل دارید، صبور باشید، با آرامش و صادقانه به سؤالات محرمانه پاسخ دهید تا بتوانید از این مرحله عبور کنید و اگر در فرودگاه مشخص شد که وسیله شما غیر مجاز است دیگر اصراری برای داشتن آن نکنید تا زودتر این مرحله را به خوبی بتوانید پشت سر بگذارید و به سفر خود برسید.

وسایل مجاز در سفر استانبول

حالا که در مورد محموله های غیرقانونی در هواپیما صحبت کردیم، اجازه دهید به سراغ موارد قانونی برویم.

استفاده از وسایل الکتریکی در هواپیما مجاز است.

مسافران بدون محدودیت به تمامی لوازم داخل کابین از جمله لپ تاپ، تلفن همراه، دوربین، تبلت و هندزفری دسترسی دارند.

مواد غذایی مجاز داخل کابین هواپیما

غذاهایی مانند کلوچه، کیک، شکلات ممنوع نیستند و ممکن است همراه خود داشته باشید. محدودیت‌ها برای غذاهایی مانند شیر، سس، روغن، آب میوه، ژله، مربا اعمال می‌شود و نباید بیش از ۱۰۰ میلی لیتر باشد و باید در ظرف بسته بندی شده تحویل قسمت بار هواپیما داده شود.

ترکیه 800x534 وسایل مجاز و غیرمجاز در سفر به استانبول

بردن لباس داخل هواپیما مجاز است

برای آوردن لباس در هواپیما محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید تمام لباس های مورد نیاز خود را مثلاً در سرما و زمستان به کابین هواپیما ببرید و مشکلی پیش نیاید.

تعدادی سازهای مجاز موسیقی برای داخل کابین

در مورد آلات موسیقی این قانون وجود دارد که اگر پوشش مواد کمتر از ۱۲۰ سانتی متر باشد و در داخل قفسه بالای صندلی قرار گیرد، اشکالی ندارد و مجاز است. اگر کاور ساز بزرگ است، مانند برخی آلات موسیقی، برای محافظت از آن باید آن را در یک نایلون حبابی بپیچید و به قسمت بار بفرستید.

قبل از سفر اطلاعات مهم در مورد وسایل مجاز را مطالعه کنید.

هنگام برنامه ریزی سفر و قبل از بستن چمدان ها بهتر است موارد غیرمجاز را بدانید و سپس وسایل خود را مرتب کنید تا نگران تخلیه در فرودگاه و بارگیری مجدد نباشید. در این مقاله تمامی بارهای مجاز و غیرمجاز را به تفصیل توضیح می‌دهیم تا به شما کمک کند و هیچ مشکلی برای سفر با هواپیما برایتان به وجود نیاید.

سخن پایانی

بسته بندی درست وسایل در چمدان یک هنر است. زیرا علاوه بر برداشتن تجهیزات لازم باید مراقب رعایت الزامات امنیتی خطوط هوایی و فرودگاهی نیز بود. برای هر سفر باید اقلامی به همراه داشته باشید که به راحتی در دسترس هستند و پرواز شما را آسان می‌کنند.

قوانین کالاها به طور مداوم در حال تغییر است و نیاز به رسیدگی به موضوع مواد ممنوعه در هواپیما رایج تر می‌شود. فقدان اطلاعات کافی گاهی باعث ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد. به خاطر همین در بررسی امنیتی از شما می‌خواهد که چمدان خود را باز کنید و نگاه وسواس گونه دیگر مسافران را تحمل کنید. بدیهی است که هیچ کس سفر دردناک را دوست ندارد؛ بنابراین تجربه و افزایش اطلاعات در مورد مواد ممنوعه در هواپیما می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از چنین حوادثی داشته باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *