رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

شهرهای ساحلی ایران برای ورزش‌های آبی

اشتراک گذاری

با شروع فصل گرما افراد زیادی سفر به مناطق ساحلی را ترجیح می‌دهند. مناطقی که به دریا نزدیک هستند، به محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در طول تابستان و روزهای گرم سال تبدیل شده‌اند. دلیل آن هم آب و هوای مساعد و بهره‌مندی از ساحل است. در مناطق ساحلی شما می‌توانید آفتاب بگیرید و یا در آب شنا کنید. همچنین از تفریحات و ورز‌ش‌های آبی استفاده کنید. اگر قصد خرید بلیط هواپیما به منطقه‌ای ساحلی دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی شهرهای ساحلی ایران برای ورزش‌های آبی می‌پردازیم.

ورزش‌های آبی

دریای جنوب

خوشبختانه ایران کشوری وسیع است و تنوع آب و هوایی زیادی دارد. می‌توانید به شمال و جنوب این کشور پهناور سفر کنید و دو ساحل مختلف را تماشا کنید. بنابراین اگر قصد دارید در روزهای گرم تابستان به شهرهای ساحلی سفر کنید و از دریا لذت ببرید، سری به جنوب یا شمال کشور بزنید. در ادامه به معرفی ساحل‌های دنج در جنوب کشور و بررسی تفریحات و ورزش‌های آبی این منطقه می‌پردازیم.

ساحل جزیره کیش

جزیره کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای استفاده از تفریحات آبی و سرگرمی‌های مختلف است. این جزیره در طول سال پذیرای میلیون‌ها گردشگر ایرانی و خارجی است. اغلب افرادی که به این جزیره سفر می‌کنند، به سراغ تفریحات دریایی و ورزش‌های آبی می‌روند. در این جزیره می‌توانید هر نوع تفریح هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. این تفریحات به صورت انفرادی و دسته‌جمعی برای شما در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال شما در جزیره کیش می‌توانید به همراه دوستان خود به پلاژ رفته و آفتاب بگیرید. همچنین می‌توانید آب‌تنی کنید و از دریای تمیز و ساحل زیبای کیش لذت ببرید. اگر به دنبال هیجان هستید، می‌توانید از شاتل، بنانا، قایق موتوری، جت اسکی، پاراسل، اسکوتر دریایی و دیگر تجهیزات استفاده کنید. اغلب افرادی که با خرید بلیط هواپیما به کیش سفر می‌کنند، به کلوپ‌های غواصی مراجعه می‌کنند. تماشای جهان زیر آب و مشاهده ماهی‌های متنوع بسیار لذت‌بخش است.
در نهایت پارک آبی کیش یکی از مهیج‌ترین پارک‌های آبی در ایران است که پیشنهاد می‌کنیم سری به آن بزنید.

ورزش‌های آبی

ساحل بندرعباس

بندرعباس یکی از بزرگترین بندرهای ایران است که در جنوب کشور قرار گرفته است. این بندر، ساحلی بزرگ و تمیز دارد که از نظر تجاری نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا بسیاری از محصولات از این منطقه صادر یا وارد می‌شوند. ساحل بندرعباس مکان مناسبی برای غواصی و ماهیگیری است. اگر به این دو ورزش آبی علاقه‌مند هستید، سری به این بندر زیبا بزنید. برای سفر هم بهتر است بلیط هواپیما تهران بندرعباس و بلیط هواپیما بندرعباس به تهران را همزمان رزرو کنید که با مشکل تکمیل ظرفیت روبرو نشوید.

ساحل چابهار

یکی از مشهورترین سواحل ایران، ساحل چابهار است. این ساحل زیبا در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. بندر چابهار طبیعتی بکر و زیبا دارد و در فصل بهار به بهشت ایران شهرت پیدا کرده است. این بندر تنها بندر اقیانوسی در ایران است که به هند متصل شده است. در این منطقه جاذبه‌های گردشگری زیادی همچون جنگل‌های حرا در نزدیکی خلیج گواتر، ساحل صخره‌ای، درخت انجیر معابد و سواحل مکران وجود دارد. این ساحل دنج و خلوت است به همین دلیل به یک مکان مناسب برای انجام ورزش‌های آبی و تفریحات مختلف تبدیل شده است.
• علاوه‌بر مکان‌های ذکر شده، در جنوب ایران شما می‌توانید به مکان‌هایی همچون بندر لنگه، بندر گواتر، بندر ماهشهر، بندر امام خمینی، بندر بوشهر و بندر خرمشهر مراجعه کنید. این سواحل بهترین امکانات تفریحی، ورزشی، رفاهی و دیگر موارد دارند. همچنین از نظر واردات، صادرات و صنعت گردشگری اهمیت به خصوصی دارند. مناطق جنوبی ایران هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی هم دارد که می‌توانید برای خود رزرو کنید.

دریای شمال

کمتر کسی است که به شمال کشور و شهرهای حاشیه دریای خزر سفر نکرده باشد. شهرهای شمالی کشور دسترسی ساده‌ای دارند. به همین دلیل می‌توان از تمامی شهرهای ایران به آن سفر کرد. دریای خزر در واقع بزرگترین دریاچه دنیا است که در شمال واقع شده و همین موضوع سبب پیدایش شهرهای ساحلی بسیار زیبا شده است. در اولین فرصت شهرهای شمالی ایران مملو از مسافر و گردشگر می‌شود. این شهرها علاوه بر ساحل، طبیعتی بی‌نظیر و سرسبز دارند.
در تمامی شهرهای ساحلی شمال کشور می‌توانید از تفریحات آبی و ورزش‌های مختلف لذت ببرید. در ادامه به معرفی برخی از پرطرفدارترین سواحل شمالی کشور می‌پردازیم.

ساحل استان گیلان

گیلان یکی از مشهورترین استان‌های شمالی کشور است که برخی از شهرهای آن ساحلی هستند. از جمله ساحل‌های پرطرفدار این استان می‌توان به ساحل گیسوم اشاره کرد. ساحل گیسوم یکی از بی‌هیاهوترین و دنج‌ترین ساحل‌های ایران است. در این ساحل می‌توانید از مردمان محلی کمک بگیرید تا به شما کلوپ‌های ورزش آبی را معرفی کنند.
یکی دیگر از ساحل‌های زیبا در استان گیلان، ساحل صدف آستارا است. در این ساحل صدف‌های زیادی روی شن قرار گرفته که آن را بسیار دیدنی کرده است. در این ساحل به روزترین خدمات رفاهی، تفریحی و ورزش‌های آبی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ورزش‌های آبی

ساحل استان مازندران

استان مازندران شهرهای متنوعی دارد که اغلب آن‌ها به دریا دسترسی دارند. این استان از نظر گردشگری رونق بسیار زیادی دارد و در اغلب روزهای سال مملو از گردشگر است. همین موضوع سبب شده است تا ساحل شهرهای مختلف آن از نظر رفاهی، تفریحی، ورزشی و دیگر موارد پیشرفته باشد. در هرکجای مازندران که باشید، می‌توانید به ساحل بروید و از تفریحات و ورزش‌های آبی استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که غواصی در جنوب ایران قوی‌تر از شمال است دلیل آن ‌هم عمق دریا و دیگر ویژگی‌های دریای خلیج فارس است.
یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیزی که در شمال کشور می‌توانید آن را تجربه کنید، پارک آبی رامسر است که قبل از تله کابین مشهور این منطقه واقع شده است. این پارک امکانات زیادی دارد. بنابراین اگر اهل هیجان و آب‌تنی هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به این پارک آبی بزنید.
می‌توان گفت اغلب ورزش‌های آبی و تفریحات دریایی استان مازندران در ساحل متل قو جمع شده است. اسکی روی آب، شاتل و بنانا، پاراسل، کایت بوردینگ و فلای بورد از بهترین تفریحات آبی است که در شمال کشور به خصوص شهر متل قو می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید.

سخن پایانی
همان‌طور که در ابتدا گفته شد، شهرهایی که ساحلی هستند، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. به خصوص در روزهای تعطیل و گرم سال که افراد ترجیح می‌دهند به سمت دریا بروند. همین موضوع سبب شده است تا در روزهای تعطیل و ایام شلوغ سال، شهرهای شمالی و جنوبی کشور شلوغ و مملو از مسافر باشند. به همین دلیل می‌توانید از چند روز قبل بلیط هواپیما، اقامتگاه و هتل در شهر مورد نظر خود را از سایت سفرمارکت رزرو کنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *