رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ فروردین ۱۳۹۴

شبکه «شما» در حوزه گردشگری فعال‌تر می‌شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۲۴-مدیر جدید شبکه شما، سیاست‌های جدید این شبکه را پرداختن به موضوع «گردشگری» و «اقوام مختلف کشور» عنوان کرد.

او گفت: در گذشته برنامه‌های شبکه «شما» بیشتر تامینی بود، ولی در حال حاضر از شمار برنامه‌های تامینی کم شده است و برنامه‌های تولیدی روانه آنتن می‌شود.

قاسمی از راه‌اندازی گروه کودک و نوجوان در شبکه شما هم خبر داد و گفت: راه‌اندازی بخش کودک و نوجوان و تولید برنامه‌های مناسب کودک و نوجوان و اخبار شهرستان‌ها در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا،‌ محمد مهدی قاسمی‌ در نشست خبری امروز (۲۳ فروردین ماه) درباره رویکرد جدید شبکه شما توجه به موضوع گردشگری و زیرشاخه‌های مربوط به آن‌، پرداختن به اقوام مختلف کشور و آداب و رسوم‌، موسیقی و پوشش و …،‌ مسئول محیط زیستی‌، ترویج کشاورزی فارغ از بعد آموزشی آن و یافتن استعدادهای مختلف فعال در استان‌های کشور را عمده موضوعاتی عنوان کرد که در دستور کار شبکه شما قرار دارد و در دوران مدیریت خود به آنها خواهد پرداخت.

قاسمی درباره‌ی تغییراتی که پس از مدیریت او در شبکه شما اتفاق افتاده است، گفت: در یکی دو ماهی که کار خود را شروع کرده‌ام،‌ برنامه‌هایی تصویب کرده‌ایم که حکم نخ تسبیح دارد و خط مشی اصل شبکه در آینده را مشخص می‌کند.

مدیر جدید شبکه شما رویکرد قبلی این شبکه را نیز نقد کرد و گفت: یکی از نقاط ضعف شبکه این بود که چینش برنامه‌ها مشکل داشت و برنامه‌هایی که پخش می‌شد ارتباط چندانی با هم نداشت و علت آن نبود بودجه تولید برای شبکه بود و همه برنامه‌ها از مراکز استان‌ها به شبکه داده می‌شد در نتیجه برنامه‌هایی که از ۳۳ مرکز استان با مدیران و سلیقه‌های مختلف به ما می‌رسید باعث می‌شد سیاست یکدستی که مدنظر ما بود محقق نشود که حاصل آن خروجی نه چندان جذاب شبکه بود.

قاسمی ساختار جدید شبکه را فشرده توصیف کرد و گفت: با وجود اینکه ساختار تغییر کرده و تعداد مدیران شبکه کمتر شده‌، اما از امسال کار تولید برنامه توسط خود شبکه را در چارچوب رویکردهای مشخص شده آغاز خواهیم کرد.

مدیر سابق شبکه آموزش که کمتر از دو ماه است مدیریت شبکه شما را به عهده گرفته درباره فعالیت‌هایی که تاکنون در این شبکه انجام شده است نیز گفت: از برنامه‌هایی که در دوره جدید در چهارچوب‌های مشخص شده تهیه شده برنامه «چمدان» است که رویکرد گردشگری را نمایندگی می‌کند و دیگری برنامه «شمعدونی» که در رابطه با اقوام و استان‌های مختلف کشور است.

محمد مهدی قاسمی درباره چگونگی تولید برنامه در شبکه شما که از ابتدا رویکردی استانی داشته است نیز گفت: تولید برنامه‌ها به صورت سفارشی از مرکز شبکه به مراکز استان‌ها خواهد بود و تولیدات کماکان در مراکز استان‌ها و مطابق با چهارچوب‌های مشخص شده جدید انجام خواهد شد.

او همچنین شبکه «شما» را آماده همکاری با هر فرد یا مجموعه‌ای که طبق سیاست‌های شبکه حرکت کند عنوان کرد و تنها مسائل مالی را مانع احتمالی برای عدم همکاری دانست و افزود: از سیاست‌هایی که پیگیری می‌کنیم خروج از فضای تهران و یافتن استعدادهای شهرهای کوچک است حتی در صورت همکاری با بازیگری که در عرصه‌ ملی شناخته شده باشد سعی می‌کنیم اصالت او را مورد توجه قرار دهیم.

قاسمی هدف از این کار را هویت بخشی و اعتماد به نفس دادن به کسانی که از شهرهای کوچک به تهران می‌آیند و شکستن فضای موجود عنوان کرد.

مدیر شبکه شما این شبکه را برنامه‌ای برای انعکاس صدای مردم عنوان کرد و گفت: در نظر داریم برنامه‌ای تولید کنیم که ضمن بیان کارهای انجام شده در استان‌ها درخواست‌های مردمی را به گوش مسؤولان برساند و همچنین فرصت پاسخگویی را برای مسؤولان فراهم کند.

قاسمی درباره ظرفیت‌های استان‌ها در برنامه‌سازی نیز گفت: در حوزه‌های مستندسازی پویانمایی و عروسکی چند استان هستند که خیلی قوی کار می‌کنند و لازم است چند برنامه در این زمینه‌ها تهیه کنیم و پس از گرفتن بازتاب‌ها برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

مهدی قاسمی شبکه شما را تنها شبکه تلویزیونی معاونت استان‌های صدا و سیما عنوان کرد و گفت: امیدوارم سازمان همکاری موثرتری در آینده با این شبکه داشته باشد تا بتوانیم گنج‌های بزرگی که در استان‌ها هست را شناسایی و از آنها استفاده کنیم.

مدیر سابق شبکه آموزش از جمله مشکلات شبکه شما را پرورش ندادن نیرو به دلیل نبود بودجه و برنامه‌های تولیدی عنوان کرد و گفت: برای مثال تا به حال نتوانسته‌ایم مجری تلویزیون پرورش دهیم و نیاز داریم از مجریان سایر شبکه‌ها و شبکه‌های استانی استفاده کنیم.

مدیر جدید شبکه شما در پایان گفت: باید برای بها دادن به شهرهای کوچک از طریق این شبکه به همه اعلام کنیم که گاهی این شهرها مزایایی بهتر دارند که یک بعد آن کشاورزی و دامداری است. نشان دادن این گونه کارها ضمن اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد بود به حوزه دامداری و کشاورزی نیز کمک خواهد کرد.

قاسمی در پایان همه اقدامات آینده خود و برنامه‌های شبکه‌ را در گروه تخصیص بودجه دانست و گفت: منتظر حمایت مدیران سازمان هستیم.

983 شبکه «شما» در حوزه گردشگری فعال‌تر می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *