رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ارائه بسته های تشویقی برای حافظان آثار تاریخی

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ آبان ۱۳۹۳

تاریخ خبر ۱۳۹۳/۰۸/۲۱-به منظور مشارکت مردم در حفظ آثار تاریخی طی هماهنگی که با شورای شهر و معاونت شهر سازی تهرا ن انجام داده ایم ضوابط تشویقی و تسهیلات حقوقی برای حافظان میراث فرهنگی در نظر گرفته می شود.

رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ،با بیان این مطالب گفت:با ارایه بسته های تشویقی مالکان آثار ارزشمند را به حفظ آن ترغیب می کنیم مثلا در صورت تغییر کاربری از پرداخت عوارض معاف باشد .

وی در ادامه افزود در حال رایزنی با شهرداری هستیم برای حفظ حریم آثار تاریخی ،افرادی که مجوز ساخت دارند در منطقه ای دیگر برایشان این شرایط فراهم شود

خسرآبادی با اشاره به این که دو هزارو ۳۵۰ خانه ارزشمند تاریخی در تهران شناسایی شده است گفت:این امکان پذیر نیست که برای تمامی این خانه ها محافظ بگذاریم اما با آگاه کردن مردم و با مشارکت مردم و نهادهای مردمی این آثار را می توانیم به نحو مطلوبی حفظ نماییم.

وی افزود:با شورا یاران محلات گفتگو هایی کرده ایم در این خصوص سعی ما این است به عنوان افرادی که حفظ میراث محله را به عهده دارند،کارت صادر کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در ادامه گفت:نوع نگاه مطبوعات به میراث فرهنگی باید تغییر کند، نگاه مطبوعات بیشترحوادثی بوده تا ایجابی،در حالی که با چنین روشی نمی توان میراث فرهنگی را حفظ کرد.

وی افزود:خبرنگاران به جای آن که بگویند خانه ای تاریخی خراب شد،باید تعامل میان سازمان میراث فرهنگی ،مردم و نهادهای مردمی را بیشتر کنند.

خسروآبادی در ادامه خاطر نشان کرد که بحث احیاء آثار تاریخی را باید در اولویت قرار دهیم،با احیاءیک بنای تاریخی به مرمت آن کمک خواهیم کرد.

وی درباره مراکز اقامتی ارزان قیمت گفت:مسافر ،شهروند موقت است،مدیریت شهری باید برای این شهروند خدمات مناسبی ارایه دهد،ما آمادگی لازم را برای ایجاد مراکز اقامتی موقت داریم و می توانیم در این زمینه با شهرداری همکاری کنیم.

وی سپس اظهار داشت :ساخت مراکز اقامتی زمان بر است ،در کنار این اقدام می توان از امکانات فعلی استفاده کرد ما علاوه بر این که از مسیر ریلی برای جابه جایی گردشگران استفاده می کنیم ،می توانیم واگن هایی را به صورت محل اقامت تجهیز کنیم.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *