رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ خرداد ۱۳۹۶

خانه آقایی ها

اشتراک گذاری

منزل آقایی ها ، معروف به خانه آقایی ها منزل حسینی آقایی ها از جمله خانه های حسینی یزد می باشد.

واقف این خانه از روحانیون معروف یزد بوده و خانه بیش از صد سال قدمت دارد . ساختمان خانه طوری ساخته شده که برای عزاداری در ایام محرم مناسب است ، چون موقوفه فاقد درآمد بوده متأسفانه خانه احتیاج به تعمیرات دارد که اخیراً توسط میراث فرهنگی بازسازی آن شروع شده است .

این خانه در اذهان مردم بقدری اهمیت داشته که اگر کسی مثلاً قتلی انجام می داده در این خانه بس می نشسته و برای رفع مشکلش طلب حاجت می کرده است . در نزدیک این خانه حمام موقوفه ای به نام حمام میرزا وجود دارد . ده روز محرم در این منزل روضه خوانی برگزار می شده است و آقای سلیمانی در تهران از نوادگان واقف است .

از هموطنان عزیز ساکن یزد تقاضا می شود در صورت داشتن تصاویری از خانه تاریخی آقایی ها آنرا در قسمت دیدگاه ( قسمت پایانی مطلب – انتهای صفحه ) و یا از طریق ایمیل (info@seeiran.ir) برای ما ارسال نمایند.

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    در آدرس : خ دهم فروردین ، دروازه قصابها ، محله شش بادگیری ، جنب آب انبار شش بادگیری قرار دارد. اين خانه قديمي كه به تازگي كار مرمت و بازسازي آن انجام شده به نام “شش بادگيري” معروف است و اكنون به اقامت گاه سنتي تبديل شده. البته هنگام اقامت به ياد داشته باشيد كه اين مكان فاقد تخت خواب است.

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *