رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ مرداد ۱۳۹۳

سونامی رالی سواران در ایران

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۵/۸ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – چندیست برگزاری مسابقات رالی و تورهای اینچنینی در ایران باب شده‌است. چنانکه پس از برگزاری سافاری و رالی پاریس تا پرسپولیس برای گردشگران فرانسوی، سفر به سرزمین رازها نیز برای ایتالیایی‌ها کلید خورده‌است.

«ابراهیم پورفرج» رییس جامعه‌ تورگردانان ایران در این خصوص به CHN گفت: «تاکنون تعداد ۵ گروه رالی و مسابقات ماشین سواری برای حضور در ایران ثبت نام کرده‌اند این درحالی است که تا سال گذشته نهایتا ۲ گروه رالی سوار وارد ایران شده‌بودند. در این میان ۳ گروه رالی از فرانسه، یک گروه از ایتالیا و یک گروه دوچرخه سوار راهی ایران هستند.»

به گزارش CHN، رالی پاریس تا پرسپولیس با ۶ ماشین آغاز شد و به حضور ۳۵دستگاه افزایش یافت و امسال نیز تبدیل به ۳ گروه بزرگ با ماشین‌های متعدد شده‌است. در این میان برگزاری سافاری و رالی گروه‌های ایتالیایی نیز در جریان است.

به گفته او، نخستین گروه رالی پاریس تا پرسپولیس با حضور ۳۵ دستگاه آغاز شد که به دلیل خرابی ۳ دستگاه ماشین در طول مسیر و خروج آنها از مسابقه در نهایت ۳۲ اتومبیل به ایران وارد شدند.

پورفرج افزود: «این گروه با حضور ۷۹ گردشگر وارد ایران شدند و مسیر شمال کشور را طی کردند. دراین میان استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازندران و مشهد در برنامه سفر آنها قرار داشتند.»

این فعال گردشگری خاطرنشان کرد: «دومین گروه نیز ۱۷ مرداد وارد کشور می‌شود و به فاصله یک هفته سومین گروه رالی نیز وارد کشور خواهد شد. این گروه‌ها نیز شامل ۵۳ گردشگر خواهند بود. گروه چهارم نیز با حدود ۳۵ دستگاه اتومبیل و ۸۰ گردشگر به زودی وارد کشور خواهند شد.»

او همچنین از حضور یک گروه دوچرخه سوار در مردادماه سال جاری متشکل از ۵۴ نفر خبر داد و گفت: «این گروه مسیرهای گردشگری را طی ۲۰ روز رکاب خواهند زد.»

پورفرج در ادامه از به راه‌اندازی سفری تحت عنوان، سفر به سرزمین رازها خبر داد و گفت: «این تور برای یک گروه ایتالیایی است که اولین سفر خود به ایران را خواهند داشت و با علاقه و برنامه‌های متنوع وارد ایران خواهند شد. در مسیرهایی که برای آنها در نظر گرفته شده جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی را خواهند دید. این گروه با ۲۲ دستگاه ماشین وارد ا یران می‌شوند.»

به گزارش CHN، این گروه‌ها ۲۰ روز در ایران خواهند بود که ۱۰ روز در هتل اقامت دارند و ۱۰ روز در کمپ خواهند بود.

رالی سونامی رالی سواران در ایران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *