رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ دی ۱۳۹۳

باید بر درآمدزایی روی صنعت گردشگری متمرکز شویم

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۲-به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، داوود شریفیان صبح امروز در حاشیه افتتاح دفتر خدمات مسافرتی بخش خصوصی در اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ در موقعیت کنونی و با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری ایران، باید از اقتصاد تک محصولی خارج و بر درآمدزایی روی صنعت گردشگری متمرکز شویم.

وی با اشاره به فعالیت آژانس‌های گردشگری در اصفهان گفت: پس از یک دهه فعالیت در زمینه گردشگری با ایده و فکرهای نو در این زمینه ظاهر خواهیم شد و این صنعت را متحول خواهیم کرد.

مدیر این دفتر خدمات مسافرتی با بیان اینکه فعالیت خود را به صورت تور اپراتور یا عمده فروش ادامه خواهیم داد، خاطر نشان کرد:‌ فعالیت خدمات مسافرتی در حوزه خرده‌فروشی به تنهایی منجر به ایجاد اتفافات نو در این صنعت نخواهد بود.

وی تصریح کرد: تمرکز ما بر تورهای ورودی خارجی و معرفی جاذبه‌های ایران خواهد بود.

این فعال صنعت گردشگری همچنین فعالیت قوی‌تر دفاتر خدمات مسافرتی را راهکاری برای شکست دادن پروژه ایران‌هراسی توسط غربیان دانست.

شریفیان با بیان اینکه دو نمایندگی در رم و کویت برای هدایت تورهای گردشگری به داخل ایران فعال خواهند شد، اظهار کرد: درصدد انعقاد تفاهمنامه‌ای با سفارت ایتالیا در زمینه افزایش تعاملات گردشگری هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که با شرایط موجود و کمبود امکانات زیر ساختی مانند هتل آیا تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی جدید به رشد صنعت گردشگری کمک می‌کند یا خیر گفت: تاکنون از ظرفیت‌های فعلی به طور کامل بهره‌برداری نشده و جای کار نیز در این زمینه بسیار است.

مدیر دفتر خدمات مسافرتی سان‌سیر خاطر نشان کرد: در زمینه مشکلات زیرساختی نیز کارهای خوبی در حال انجام است و به طور قطع گستردگی این اقدامات مکمل اقدامات دفاتر خدمات مسافرتی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تبلیغات گردشگران ورودی به ایران و میزان اثرگذاری نظر آنان در مردم دیگر کشورها تاکید کرد: این موضوع بزرگ‌ترین تبلیغ برای ایران و فضای امن حاکم بر کشورمان است.

شریفیان آینده صنعت گردشگری را روشن توصیف کرده و خاطر نشان کرد: مسئولان با زمینه‌سازی برای شرکت فعالان بخش خصوصی گردشگری در مجامع بین‌المللی می‌توانند در رشد و ترقی صنعت گردشگری موثر باشند.

به گزارش فارس، در این مراسم جمعی از مسئولان استانی حضور یافته و بر حمایت از بخش خصوصی برای توسعه صنعت گردشگری تاکید کردند.

کمبود دفاتر خدماتی که به صورت عمده فروش طراحی و هدایت تورهای گردشگری را بر عهده بگیرند، همواره یکی از نقاط ضعف صنعت گردشگری استان اصفهان بوده است.

اگر چه سالانه تعداد زیادی گردشگر از جاذبه‌های اصفهان دیدن می‌کنند اما سهم اقتصادی دفاتر خدمات مسافرتی فعال در اصفهان بسیار کم است.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز پیش از این در دیدار با فعالان صنعت گردشگری اصفهان بر افزایش فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی عمده فروش تاکید کرده بود.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931022000119#sthash.2M4GZqSM.dpuf311 باید بر درآمدزایی روی صنعت گردشگری متمرکز شویم

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    برخي از صنايع دستي چنان قيمت بالايي دارند كه كمتر كسي توان خريدن اونها رو داره
    اما اگر توريست بيشتري وارد اصفهان شود رونق به كسب و كار اين هنرمندان باز مي گردد

    ۱۳ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *